تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 وکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفهوکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه

رسیدگی به کشف سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه به چه صورت است

رسیدگی به موضوع کشف سلاح شکاری بلاصاحب، در صلاحیت دادگاه عمومی جزایی است نه دادگاه انقلاب.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۸۸۰۰۴۳۱

تاریخ:۰۹/۰۷/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

در پی کشف یک قبضه سلاح شکاری ساخت کشور روسیه بلاصاحب و اعلام آن به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردکان، شعبه اول بازپرسی دادسرا با توجه به اینکه دلیلی بر توجه اتهام به شخص یا اشخاص نیست قرار منع تعقیب صادر و پرونده را جهت صدور حکم بر ضبط آن به دادگاه انقلاب ارسال کرده است. دادگاه انقلاب اسلامی اردکان با لحاظ محدوده صلاحیت قانونی خود و اینکه حسب رأی وحدت رویه شماره ۷۲۷-۲۱/۹/۱۳۹۱ هیئت عمومی دیوان عالی کشور صرفا رسیدگی به بزه قاچاق سلاح (واردکردن یا خارج کردن اسلحه از کشور) در صلاحیت محاکم انقلاب است،

وکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفهوکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه

به صلاحیت دادگاه عمومی اتخاذ تصمیم کرده است. شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزایی اردکان هم ( حسب الارجاع)با استدلال اینکه سلاح موضوع گزارش ساخت کشور روسیه اعلام شده و دلیلی بر اینکه به طور مجاز وارد کشور شده وجود ندارد و رسیدگی به اتهام قاچاق سلاح و تعیین اموال مکشوفه وفق ماده ۱ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و بند ۵ ماده ۵ قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با دادگاه های انقلاب اسلامی می باشد، قرار عدم صلاحیت خود به شایستگی دادگاه انقلاب اسلامی اردکان صادر و پرونده جهت حل اختلاف به دیوان عالی کشور ارسال و به این شعبه ارجاع شده است.

وکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفهوکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل قاچاق کالا می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رای شعبه ۶ دیوان عالی کشور درباره کشف سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه

با توجه به محتویات پرونده نظریه دادگاه انقلاب اسلامی اردکان صائب است، لذا با تأیید آن به صلاحیت رسیدگی شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزایی اردکان حل اختلاف میشود.

وکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفهوکیل به سلاح شکاری بلاصاحب مکشوفه

رئیس شعبه ۶ دیوان عالی کشور – مستشار

عروجی- احمدی

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *