تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل تبدیل وضعیت دیوان عدالت اداری + تضمینی+ بهترین + متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

تبدیل وضعیت به چه معناست؟ در چه مواردی به وکیل تبدیل وضعیت نیاز داریم؟ در صورت نیاز به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

 

وکیل تبدیل وضعیت
وکیل تبدیل وضعیت

تبدیل وضعیت استخدامی به دلیل بار مالی که برای سازمان ها و ارگان های دولتی دارد ، مطلوب نیست و در اکثر موارد با تبدیل وضعیت کارمند موافقت نمی‌شود. این موارد که ممکن است در سازمانهای مختلف دولتی و بصورت های متفاوت شاهد آن باشیم، تنها یک راه حل دارد و آن هم شکایت به دیوان عدالت اداری است.

قبلا از طرح هر نوع شکایتی از اینکه واحد شرایط تبدیل وضعیت استخدامی هستند مطمئن شوید، بهترین روش برای این امر مراجعه به وکیل تضمینی تبدیل وضعیت است.دیوان عدالت اداری سازمانی است که به شکایات و تظلمات اشخاص از سازمان ها و ارگان های دولتی رسیدگی میکند. برای طرح شکایت در دیوان عدالت اداری لازم است از آغاز کار تخصص و تجربه وکیل تبدیل وضعیت را به همراه داشته باشید. همراهی وکیل متخصص دیوان عدالت اداری و تبدیل وضعیت بهترین گزینه برای اطمینان از نتیجه حاصله است.

تبدیل وضعیت درباره کدام دسته از کارمندان قابل اجراست؟

نیروهای رسمی دولتی از مزایایی برخوردار هستند که دیگر کارمندان از آن محروم هستند. نیروهای رسمی از امنیت شغلی و بیمه بهره مند هستند. به همین دلیل کارمندانی که بصورت قراردادی یا پیمانی مشغول به فعالیت هستند، خواهان تبدیل وضعیت خود به کارمند رسمی هستند تا آن ها نیز بتوانند از آسایش شغلی برخوردار شوند. در برخی موارد با درخواست کارمند سازمان مربوطه با بررسی درخواست مربوطه، حکم تغییر وضعیت کارمند را با شرایطی صادر میکند اما در مواردی نیز این ارگان ها تمایلی به تبدیل وضعیت کارکنان خود ندارند ،در این حالت برای درخواست باید از وکیل تبدیل وضعیت استفاده کنید. وکیل متخصص تبدیل وضعیت که با مراحل دادرسی حقوقی آشنایی کامل دارد میتواند بهترین راهنما برای شما باشد.

تبدیل وضعیت انواع گوناگونی دارد، در انواع تبدیل وضعیت میتوانید از دانش و تخصص وکیل تبدیل وضعیت استفاده کنید؛

 

1)تغییر وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی: کارمندان قراردادی، طبق قرارداد مشغول به کار می‌شوند و پس از اتمام قرارداد سازمان مربوطه میتواند قرارداد آن ها را تمدید نکند. این دسته از کارمندان امنیت شغلی ندارند و تفاوت فاحشی در میزان حقوق دریافتی با کارمندان رسمی و پیمانی دارند، طبیعی است که به دنبال تبدیل وضعیت باشند. اگر شرایط لازم برای تبدیل وضعیت را دارید با استفاده از علم و تخصص وکیل تبدیل وضعیت، به خواسته خود دست یابید.

2)تبدیل کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی: در استخدام پیمانی کارمند بصورت موقتی و برای مدت زمان تعیین شده‌ای مشغول به خدمت می‌شود ، نام دیگر این نوع استخدام نیمه رسمی است. استخدام پیمانی دارای بیمه است و ممکن است پس از اتمام قرارداد سازمان مربوطه قرارداد کارمند را دوباره تمدید کند یا به علت رضایت از عملکرد و وجود شرایطی، کارمند را با عنوان رسمی استخدام کنند. درمواردی نیز این اتفاق نمی‌افتد و ارگان مربوطه با این درخواست موافقت نمی‌کند، کارمند برای حل مشکل خود و اعتراض به عدم تبدیل وضعیت با همراهی وکیل متخصص تبدیل وضعیت به دیوان عدالت اداری مراجعه میکند.

در صورت وجود چند شرط سازمان مربوطه موظف است کارمند پیمانی را به رسمی تبدیل کند ،در غیر این صورت با مشورت وکیل دیوان عدالت اداری ،درخواست تبدیل وضعیت خود را به دیوان عدالت اداری ارسال کنید. این شرایط عبارتند از:

1) حداقل باید 5 سال از استخدام پیمانی کارمند گذشته باشد.

2)استخدام کارمند پیمانی باید از طریق آزمون های استخدامی صورت گرفته باشد.

3)امتیازات ارزشیابی کارمند در 3 سال آخر خدمت به صورت متوسط نباید از 80 درصد امتیازات کمتر باشد.

4)داشتن شرایط عمومی برای استخدام رسمی مانند داشتن تابعیت ایران، عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سابقه کیفری موثر، تبعیت از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و… برای تبدیل وضعیت لازم است.

اگر کارمند پیمانی دارای تمامی شرایط بالا باشد و با درخواست تبدیل وضعیت او موافقت نشود، با دریافت راهنمایی از وکیل تبدیل وضعیت میتواند درخواست خود را در دیوان عدالت اداری مطالبه کند.

3)تبدیل کارکنان آزمایشی رسمی به رسمی قطعی: کارمندی که بصورت آزمایشی رسمی مشغول به کار است، با وجود شرایطی میتواند به کارمند رسمی قطعی تبدیل شود. هر دستگاه دولتی کمیته ای به نام کمیته تخصصی تشخیص صلاحیت دارد که با بررسی شرایط درخواست رسمی قطعی شدن کارمند را مورد بررسی قرار میدهد. آن شرایط عبارتند از:

الف) گذشتن 3 سال از خدمت آزمایشی رسمی

ب) تایید صلاحیت او در ایفای وظایف محوله و کسب حداقل 75 درصد از امتیازات فرم تعیین صلاحیت

ج) به دست آوردن امتیاز های لازم و شرکت کردن در دوره های آموزشی تعیین شده

د) تایید شدن گزینش

شخصی که دارای شرایط مذکور است، واجد صلاحیت برای تبدیل وضعیت به رسمی قطعی است، در صورتی که برخلاف این امر اتفاق بیفتد، کارمند میتواند برای دفاع از حقوق خود با دریافت مشاوره وکیل متخصص تبدیل وضعیت به دیوان عدالت اداری مراجعه کند.

در صورتی که مجموع امتیازات فرم تعیین صلاحیت کارمند در دوران 3 ساله آزمایشی از 75 درصد امتیازات کمتر باشد، مهلتی دوساله دیگری به کارمند داده می‌شود و این مهلت قابل تمدید نیست و یا قرارداد استخدامی کارمند به حالت پیمانی در می‌آید. اگر کمتر از 55 درصد مجموع امتیازات باشد، حکم استخدامی فرد لغو می‌شود.

اگر شخصی نسبت به مجموع امتیازات فرم تعیین صلاحیت و لغو شدن حکم استخدامی اعتراض داشته باشد، باید با مشاوره با وکیل تضمینی تبدیل وضعیت مشورت کند.

وکیل تبدیل وضعیت
وکیل تبدیل وضعیت

مجموعه تهران وکیل با در اختیار داشتن وکلای متخصص در زمینه تبدیل وضعیت آماده همراهی شما در این مسیر است. با مراجعه حضوری به شعبات تهران وکیل در تهران و کرج از علم و دانش، بهترین وکیل تبدیل وضعیت بهره‌ مند شوید.

در سال 1400 دستورالعملی برای تبدیل وضعیت ایثارگران منتشر شد. طبق ماده 1 این دستورالعمل مشمولین ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران؛ خانواده های رزمندان که دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه هستند و در دستگاه های اجرایی شاغل هستند، باید به استخدام رسمی این دستگاه ها تبدیل وضعیت داشته باشند.

برای ارائه درخواست هر نوع از تبدیل وضعیت بهترین روش مراجعه به وکیل تبدیل وضعیت است. دانش و تخصص نیازمند این دسته از درخواست‌ها است، هر نوع اشتباه حقوقی در تنظیم درخواست یا نقص در مدارک یا رعایت نکردن زمان مقرر تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. مشورت با وکیل تبدیل وضعیت از مراحل ابتدایی امری ضروری است. وکیل دیوان عدالت اداری با ادبیات و اصطلاحات حقوقی آشنایی لازم و کافی را دارد و در تمامی مراحل دادرسی نکات و شرایط خاص حقوقی را رعایت میکند. با قوانین خاص آشنایی دارد و از آخرین اخبار مربوط مطلع است.

وکیل تبدیل وضعیت
وکیل تبدیل وضعیت

وکیل متخصص دیوان عدالت اداری و وکلای متخصص تبدیل وضعیت در مجموعه تهران وکیل در خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. با مراجعه حضوری به شعبه تهران و کرج یا تماس با وکیل دیوان عدالت از راهنمایی وکیل تبدیل وضعیت بهره‌مند شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *