تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در .تماس باشید 

 

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتیوکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

به دلیل افزایش آمار استخدام به صورت شرکتی در سال های اخیر و مشکلات پیش آمده از این طریق، تعداد دعاوی تبدیل وضعیت در دیوان عدالت اداری افزایش یافته است و وکیل تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی داشتن تخصص و مهارت در این زمینه ی خاص، می تواند موفق به کسب آرای هیئت عمومی دیوان در این باره شود

اطلاع وکیل تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی از رویه دیوان عدالت اداری

 تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی و قراردادی به صورت رسمی، به دلیل تعهداتی که برای دولت ایجاد می کند، موانع و دشواری های زیادی دارد و حتی الامکان سعی می شود تا با این موضوع مخالفت شود و همین موضوع است که افراد ذینفع را وادار می کند تا برای این امر از یک وکیل متخصص و آگاه، یعنی وکیل تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی و وکیل دیوان عدالت اداری کمک بگیرند تا برای تبدیل وضعیت، در دیوان عدالت اداری از جانب آنان طرح شکایت نموده و رایی مبنی بر تبدیل وضعیت استخدامی برای آنان بگیرد.

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتیوکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دیوان عدالت اداری و همچنین وکیل دیوان، با اطلاع از آخرین رویه دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل وضعیت، می تواند به افرادی که خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند، کمک کند.

رویه اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، نشان از این دارد که تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی به رسمی، از حیث نحوه جذب و رعایت اصول استخدامی، محدودیت هایی دارد.

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتیوکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

اقدامات وکیل تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی در دیوان با ذکر نمونه

برای اینکه خواسته ای با مضمون تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به رسمی طرح گردد، باید ابتدا به صورت همزمان شکایتی علیه دستگاه اجرایی متبوع مستخدم و نیز معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری نیز مطرح گردد.

شعب دیوان عدالت اداری در رابطه با تبدیل وضعیت کارمندان از قراردادی به پیمانی و رسمی، رویه یکسانی نداشته و آرای متفاوتی اتخاذ نموده اند.

به عنوان مثال، در موضوع دادنامه شماره 9209970903300170 خواهان در دادخواست تنظیمی اعلام نموده که به مدت ده سال به صورت قرارداد انجام کار معین اشتغال به کار داشته و سپس تقاضای تبدیل وضعیت استخدامی خود را به صورت رسمی داشته و پس از تقاضا های مکرر بر این موضوع از دستگاه متبوع، اقدام به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری نموده است.

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتیوکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

 در مقابل درخواست خواهان برای تبدیل وضعیت از قراردادی به رسمی، دیوان عدالت اداری به استناد تبصره های یک و دو ماده پنجاه و یک قانون برنامه پنجم توسعه و نیز ماده پنجاه و هفت همین قانون، جذب و به کار گیری نیروی انسانی به صورت پیمانی به جز موارد احصا شده در قانون و در مجوز های استخدامی ممنوع بوده و صرفا با قبولی در آزمون امکان پذیر می باشد، حکم به رد شکایت مطروحه صادر نموده و اذعان می دارد که استخدام نیروی انسانی به صورت پیمانی ممنوع بوده و تنها در محدوده های مشخص شده و از طریق آزمون های استخدامی ممکن می باشد.

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتیوکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

بنابراین شاکی پرونده، دلیلی برای استخدام رسمی در دستگاه مربوطه نداشته و شکایت او غیر موجه تشخیص داده شده و حکم به رد آن صادر گردید.

طرح دعوای تبدیل وضعیت توسط وکیلی آگاه اهمیت بسیاری دارد.

وکیل تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی، با اطلاع از شرایطی که سازمان را ملزم به استخدام رسمی کارمند قراردادی می کند، مانند پنج سال سابقه کار و شرکت در آزمون های استخدامی و کسب حداقل نمرات قبولی در ارزشیابی های صورت گرفته، می تواند با طرح دادخواستی صحیح و مستند به ادله مهم، دعوی درست و قابل اتکایی در دیوان مطرح نموده

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتیوکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

و از حقوق مدعی به طرز خوبی حمایت نماید و همین موضوع است که اهمیت آشنایی با قوانین و رویه های قضایی جدید، از سوی کسی که برای تبدیل وضعیت استخدامی اقدام به طرح شکایت در دیوان می کند را نمایان می کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *