تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ‌ی هفت + امور مربوط به شهرداری + سیدخندان + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

منطقه‌ی هفت تهران، جزء مناطق واقع شده در مرکز شهر محسوب می شود؛ که دارای ۵ ناحیه و ۱۴ محله است. دادسرای ناحیه‌ی هفت  واقع در استان تهران، منطقه‌ی هفت، محله‌ی دبستان، خیابان مطهری ( تخت طاووس)، خیابان علی اکبری، جنب مدیریت بحران شهرداری است که می توانید به آن مراجعه کنید.

قانون‌گذار ما به دلیل ارزش و اهمیتی که مجازات ها و جنبه‌ی عمومی آن‌ها دارند، رسیدگی به جرم را به دو مرحله تقسیم می نماید؛ که عبارتند از:

1- تحقیقات مقدماتی (در دادسرا)

2- تحقیقات نهایی (در دادگاه)

دادسرا از مراجع تقلید کننده در جرایم است که در دهه‌ی هفتاد از نظام قضایی کشورما حذف گردید؛ اما بعد از گذشت مدتی حدوداً در دهه‌ی هشتاد، وجود دادسرا احساس می‌شد، تا  این که مجدداً وارد سیستم قضایی کشور شد.

مقامات تشکیل دهنده‌ی این نهاد(دادسرا) عبارتند از:

1- دادستان (رئیس دادسرا )و (در سمت تعقیب کننده)

2- معاون دادستان

3- دادیار

4- بازپرس (در سمت تحقیق کننده)

5- کارمندان اداری

یکی از مسائل قابل توجه این است که دادگاه با دادسرا دو نهاد متفاوت هستند ؛ چرا که جرم، ابتداً در دادسرا و بعد در دادگاه مطرح می‌شود و در حقیقت در دادسرا رسیدگی نخستین رخ می دهد؛ اما در یک سری جرائم مانند جرم های تعزیری درجات هفت و هشت.

این جرائم در دادسرا قابل طرح نیستند و در همان ابتدا در دادگاه به آن‌ها رسیدگی می‌شود و در دادگاه با صدور رأی پرونده خاتمه پیدا می کند در حالی که در دادسرا با صدور کیفرخواست رسیدگی به پایان می رسد.

از قضات پایه یک  برای صدور رأی در دادگاه استفاده خواهد شد اما در دادسرا از قضات استفاده نمی شود.

از جمله اقداماتی که دادسرا صالح به انجام آن می باشد، عبارتند از:

1- کشف جرم به وسیله ضابطان

2- با توجه به این که دادستان در مقام تعقیب کننده است ؛بنابراین وظیفه‌ی تحقیق متهم با دادستان است .

3- وجود قسمتی به نام اجرای احکام کیفری که معاونان در آن آرای صادره از دادگاه را به اجرا در می آورند.

4- آخرین مورد صلاحیت دادسرا در امور حسبیه‌، تعیین نمودن قیم به وسیله‌ی دادستان ( مدعی‌العموم) است، انجام می شود.

اما وکیل دادسرا که طبق ماده‌ی ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری که بیان می دارد:” متهم می تواند در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی، یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشد. این حق باید قبل از شروع تحقیق توسط بازپرس به متهم ابلاغ و تفهیم شود. چنانچه، متهم احضار شود، این حق در برگه‌ی احضاریه قید و به او ابلاغ می‌شود .”

اگر شما تمایل و درخواست رسیدگی  واحقاق حق خود را از وکلای رسمی داشته باشید که موضوع شکایت باپ دفاع در صلاحیت دادسرای ناحیه ی هفت باشد، وکیل این  ناحیه اقدام به اعلام وکالت می کند و اقدامات لازم را انجام می دهد.

وکیل متهم می تواند با کسب اطلاع از اتهام و دلایل آن مطالبی را که برای کشف حقیقت و دفاع از متهم یا اجرای قانون لازم بداند ، اظهار کند .اظهارات وکیل در صورت مجلس نوشته می شود. جالب است بدانید که ماده ی 190  قانون آیین دادرسی کیفری جزو موارد منطبق با اصول و قواعد دادرسی عادلانه است. در حالی که در قانون سابق مخالف با این ماده مطرح شده بود و هم چنین حقی برای یک وکیل در نظر گرفته نشده بود.

بنابراین اگر موضوع شکایت شما در صلاحیت دادسرای ناحیه ۷  باشد، این تضمین به شما داده خواهد شد که از آغاز  پرونده تا پایان آن همراه شما باشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *