تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ی 9 + فرودگاه + مهرآباد + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادسرای ناحیه ی 9( فرودگاه) در محله ی فرودگاه مهرآباد تهران و در خیابان معراج قرار دارد که می توانید به این دادسرا مراجعه کنید. دادسرا مرجعی در معیت دادگاه می باشد که وظیفه ی کشف جرم، اقامه‌ی دعوا، تعقیب متهم،اعلام جرم،اجرای حکم ورسیدگی به امور حسبیه و بر طبق قانون که ریاست آن با داستان می باشد، که دارای تعدادی معاون، دادیار، بازپرس و کارمندان اداری است.

 قرارهای تأمین در دادسرا

به طور خاص، مقنن، در قانون آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری جهت تضمین حقوق خواهان و پیشگیری از تضییع حقوق بزه‌دیده، قرار تأمین را در نظر گرفته است تا تضمین کننده ی حقوق خواهان یا شاکی باشد. در حقیقت گرفتن تأمین، به وجود آورنده‌ی یک نوع امنیت و حمایت می باشد که حقی ضایع نخواهد شد و متهم به یک جرم،توانایی فرار ازچنگال قانون را نخواهد داشت یا خوانده در دعوای به حق و حقوق خواهان خسارتی وارد نخواهد کرد . در حقیقت این اخذ تأمین در قرارهای کیفری به منزله ی یک اهرم فشار، برای متهم به شمار می رود.

در صورتی که متهم تأمین مناسب را نداشته باشد امکان بازداشت او وجود دارد. پس حضور یک وکیل خبره و آگاه از تمام قوانین کشور می تواند نقش پررنگی را در آرامش خاطر متهم و کاهش فشارهای روانی او داشته باشد.

طبق ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری که بیان می‌دارد:” متهم می تواند در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی، یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشد. این حق باید قبل از شروع تحقیق توسط بازپرس، به متهم ابلاغ و تفهیم شود . چنانچه‌، متهم احضار شود، این حق در برگه ی احضاریه قید و به او ابلاغ می‌شود .

وکیل متهم می‌تواند با کسب اطلاع از اتهام و دلایل آن، مطالبی را که برای کشف حقیقت و دفاع از متهم یا اجرای قانون لازم بداند را اظهار کند. اظهارات وکیل در صورت مجلس نوشته می شود.

جالب است بدانید که ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری جزو موارد منطبق با اصول و قواعد دادرسی عادلانه است . در حالی که در قانون سابق مخالف با این ماده مطرح شده بود و این حق برای یک وکیل در نظر گرفته نشده بود.

در تبصره یک اصلاحی ماده190 قانون آیین دادرسی کیفری آمده است که:” سلب حق همراه داشتن وکیل” وعدم تفهیم این حق به متهم به ترتیب موجب مجازات انتظامی درجه سه و هشت است.

مقنن جهت حق حضور وکیل و دخالت وی در دادسرا ضمانت اجرا مشخص کرده است و سلب این حق را از مجازات انتظامی به شما می‌آورد. در حالی که همچین ضمانتی در رابطه با حمایت وکیل در قوانین قبلی ایران نبوده است؛ اما جایگزینی یک ضمانت اجرای سبک  برای مقام قضایی متخلف و در برابر آن حذف نمودن ضمانت اجرایی که مبنی بر بطلان تحقیقات است ، اقدامی غیر منصفانه است، که نشان دهنده‌ی آن است که شرکت وکیل در تحقیقات برای مقنن فاقد اهمیت بوده است. و اما جالب است بدانید که مجازات سبک (درجه هشت) که برای قاضی است، تضمین‌کننده حق حضور و شرکت وکیل در همه حالات نیست. در تبصره ی ۲ این ماده نیز بیان می‌دارد که:” در جرایمی که مجازات آنان سلب حیات یا حبس ابد است،

چنانچه متهم  اقدام به معرفی وکیل در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی ننماید، بازپرس برای وی، وکیل تسخیری” انتخاب می‌کند و در تبصره‌ی ۳ این ماده نیز بیان می داردکه: ” در مورد این ماده و چنانچه اتهام مطرح مربوط به منافی عفت باشد مفاد ماده‌ی ۱۹۱ جاری است.”

در نهایت چنانچه موضوع شکایت در صلاحیت دادسرای ناحیه 9 باشد : به صورت تضمینی این اطمینان خاطر به شما داده می شود تا اقدمات لازم جهت حصول نتیجه انجام شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *