تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۱۸ + شهید مطهری + یافت آباد + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

با توجه به گستردگی جرایم و تورم پرونده ها و تنوع تخلفات در جامعه ، نهادهای مختلف پیش بینی شده اند. از جمله ی این نهادها ، دادسرا می باشد که اعضای تشکیل دهنده ی آن ها شامل: داستان، معاون دادستان ، بازپرس ،دادیار و کارمندان اداری می باشد. وقتی جرمی رخ می دهد، لازم است که به موضوعات خاصی رسیدگی شود که به حل و فصل پرونده کمک کند. دراولین مرحله لازم است که جرم احراز شود و بعد از آن نوبت به مراحل تعقیب متهم و تحقیقات مقدماتی و در نتیجه اجرای حکم به وسیله ی دادسرا می رسد. اولین مرحله که کشف جرم می باشد به این معناست که آیا جرم رخ داده است یا خیر. علاوه بر آن این موضوع که آیا دادسرا ،صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارد یا خیر نیز مشخص می‌شود.

در این مرحله کشف جرم از جمله وظایف ضابطان دادگستری است در صورتی که جرمی که رخ داده به رسمیت شناخته شد ،وارد مرحله تعقیب متهم می شویم که 2 مورد قابل پیش بینی است :

1- در صورتی که متهم دارای شاکی خصوصی باشد.( از جرایم غیر قابل گذشت)

2- در صورتی که متهم فاقد شاکی خصوصی است.( جرایم قابل گذشت) در حالت دوم در صورتی که جرم دارای جنبه ی  عمومی  باشد انجام می شود وگرنه قابلیت انجام نخواهد داشت و باعث می شود تا پرونده متوقف شود. از جمله جرایمی که دارای جنبه ی عمومی هستند؛ می‌توان به قتل ،تجاوز و …  نام برد. و در مورد اول دادسرا حتی بدون وجود شاکی خصوصی، برای متهم نیز به پیگیری پرونده می پردازد. و اما مهمترین وظایف دادسرا، مرحله ی تحقیقات مقدماتی می باشد که باید به جمع آوری اهتمامی اطلاعات، مدارک و مستندات پرداخت. ازجمله وظایف دادسرا است که درباره ی جرم رخ داده تحقیق کند.

تحقیق در اینجا به معنای تحقیق درباره ی تمامی عوامل مؤثر در باره وقوع جرم است که باید تجزیه و تحلیل شود.

در مرحله بعد نوبت ارسال پرونده به دادگاه میرسد. قاضی اقدام به رسیدگی پرونده خواهد کرد. حکم صادر شده توسط قاضی با توجه به اظهارات متهم یا متهمین و تحقیقات و استناد به  مدارک ارائه شده به وسیله ی دادسرا و تحقیقات صورت گرفته می باشد و مرحله ی آخر اجرای حکم خواهد بود. جالب است بدانید که دادسرا و دادگاه دو نهاد متفاوت هستند، از آن جهت که دادسرا صرفاً رسیدگی مقدماتی دارد و نسبت به دعاوی کیفری مثل: سرقت، توهین،کلاهبرداری و …

در حالی که دادگاه با توجه به نوع دعوا ،صلاحیت رسیدگی به امور جزایی و مدنی مانند خانواده، اموال ،اشخاص  و…  را دارد. در دادسرا اقدام به رسیدگی با تنظیم برگه ی شکوائیه می باشد؛ ولی دردادگاه شروع به رسیدگی با دادخواست است.

رأی صادر شده از دادسرا را قرارمی نامیم.

رأی صادرشده از دادگاه را حکم می نامیم.

آدرس دادسرای ناحیه ی 18

دادسرای ناحیه ۱۸ در تهران ،چهارراه یافت آباد، بلوار معلم، پلاک ۲۱۶ واقع شده است ،که دارای  هفت شعبه ی بازپرسی و ده شعبه دادیاری و پنج شعبه ی اجرای احکام می باشد که دارای وکلای مجرب و با سابقه در زمینه های مختلف می باشد و شما می توانید با خیال آسوده پرونده خود را به آن ها بسپارید، چرا که وکلا دادسرا به شما این اطمینان را می دهند که از ابتدا تا انتهای کار در کنار شما بوده و تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *