تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل شورای حل اختلاف

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

شورای حل اختلاف از جمله مراجع قضایی می­باشد که زیر نظر دادگستری فعالیت می‌کند و به پرونده­ها پاسخ می­دهد و یا دعاوی غیر مالی مشخص شده در قانون رسیدگی می­کند. سطح شکایت و شروع رسیدگی در شورای حل اختلاف پیچیدگی و سختی دعوا در دادگاه را ندارد و سبب سهولت و رسیدگی به پرونده می­شود. علت این امر این است که جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به اختلافات را فراهم می­کند.

هدف دیگری که این شورا برای برقراری صلح و سازش بین افراد دارد این است که با توجه به آن که شورای حل اختلاف حکمی صادر می‌کند، مراحل شکایت در شورای حل اختلاف منحصر به فرد و خاص می­باشد و خواهان و خوانده این دعوا باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارند یا نظر قطعی دادگاه را رسیدگی کنند و هزینه دادرسی در این مراجع تابع قوانین خاصی می­باشد و در بعضی از موارد ممکن است رایگان رسیدگی شود.

مراحل ثبت شکایت

در شورای حل اختلاف برای طرح پرونده و ثبت شکایت در شورای حل اختلاف می­بایست به شورای حل اختلاف برویم که از نظر محلی اجازه رسیدگی به پرونده را داشته باشد. شورای حل اختلافی که سالم می­باشد و شرایط و صلاحیت رسیدگی به پرونده را دارد، در بیشتر موارد شورای حل اختلاف محل اقامت خوانده می­باشد. یعنی شخصی که از آن شکایت دارید، بعد از پیدا کردن شورای سالم و مراجعه به دادگاه از دفترخانه شورا درخواست فرم داشته‌اید و فرم دادخواست را با نام و نام خانوادگی و مشخصات شخصی که شامل نشانی دو طرف اختلاف، موضوع دعوا و دلایلی که بابت آن به شورای حل اختلاف مراجعه کرده اید را باید ذکر کنید. بعد از آنکه دادخواست خود را تحویل دادید؛ باید هزینه دادرسی را پرداخت کنید. هزینه داد بررسی دعاوی کیفری و غیر مالی معادل هزینه دادرسی در محاکم دادگستری می­باشد و در دعاوی مالی معادل ۵ درصد می­باشد که بعد از آن به شما نوبت داده می‌شود و رسیدگی به موضوع آغاز می­شود.

روند رسیدگی به اختلافات در شورای حل اختلاف

جهت رسیدگی به موضوع اختلاف در شورای حل اختلاف باید تمامی اعضای اصلی این شورا در جلسه حاضر باشند. در شورای حل اختلاف سه نفره و دو نفره مشخص می­باشد که در صورتی که یکی از این اعضای اصلی غیبت کرده باشد و یا در جلسه حاضر نباشد، تصمیم گیری با نظر اکثریت انجام ‌شود. همچنین دو نفر اختلاف و وکلای آن­ها می­توانند در روند رسیدگی حاضر شوند و نتیجه‌گیری رسیدگی به شورا به دو صورت بروز پیدا می‌کند. یک شرح اصلاحی صادر می­شود. به این معنا که گزارش اصلاحی با هدف صلح و سازش و حل دعوای طرفی صادر می­شود. گزارش­های اصلاحی غیر قابل اعتراض و غیرقابل تجدید نظر می­باشد. به عبارت دیگر قطعی و غیر قابل تغییر می‌باشد.

دومین مورد آن است که اقدام به صدور رای می­شود، رای شورای حل اختلاف مانند آرای دیگری که از طرف مراجع قضایی صادر می‌شود و لازم الاجرا می­باشد. یعنی به محض آنکه حکم صادر شد، بلافاصله باید حکم اجرا شود و غیر قابل اجرا نمی­باشد و به شورای حل اختلاف قابل اعتراض می­باشد ولی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور نیست.

چه زمانی گزارش اصلاحی از طرف شورای حل اختلاف صادر می­شود؟

گزارش های اصلاحی زمانی از طرف شورای حل اختلاف صادر می­شود که دو طرف دعوا توافق کرده باشند و اختلاف شان در شورای حل اختلاف مطرح شود و شورا بین آن­ها صلح و سازش برقرار کند و به موضوعاتی از جمله موضوعات حقوقی مدنی و جرایمی که قابل گذشت و یا جنبه خصوصی دارد، می­تواند رسیدگی کند.

گزارش­های اصلاحی قابل اعتراض نیست و وقتی شورای حل اختلاف حکمی صادر کرد، قطعی و لازم الاجرا می­باشد. طراحی برای صادر کردن گزارش به دلیل توافق هر دو طرف دعوا می­باشد. در صورتی که صلح و سازش در مسائل بالا به درخواست طرفین دعوات مطرح شود تا پایان جلسه اول رسیدگی نظر خود را اعلام می‌کند. اگر یکی از طرفین با رسیدگی شورای حل اختلاف موافق نباشد، شورا درخواست را بایگانی می­کند و اختلاف باید در یک دادگاه صالح و یا در مرجع صالح­تری رسیدگی شود.

وکیل شورای حل اختلاف به شما در روند رسیدگی به پرونده در شورای حل اختلاف کمک می­کند. شما می توانید با در دست داشتن بهترین وکیل و باتجربه ترین وکیل در زمینه­هایی که در شورای حل اختلاف رسیدگی می­شود، تضمینی­ترین و قطعی­ترین نتیجه را داشته باشید.

میزان هزینه­ای که شورای حل اختلاف برای حل دعوا از دو طرف دریافت می­کنند و برای کاهش هزینه­های دادرسی و حذف تشریفات دادگاه شورای حل اختلاف تشکیل شده و هزینه شکایت در شورای حل اختلاف کمتر از سایر مراجع قضایی می­باشد. به همین سبب از طرفین دعوا نیازمند آن نیست که هزینه دادرسی را پرداخت کند. بلکه میزان هزینه شکایت در شورای حل اختلاف بستگی به آن موضوعی دارد که قرار است در شورای حل اختلاف بررسی شود.

در دعاوی مالی هزینه دادرسی معامله درصد می‌باشد. اگر هزینه دادرسی به عنوان مثال سی میلیون ریال باشد، این مبلغ سقف رسیدگی در شورای حل اختلاف و در محاکم دیگر بالای ۱۰ میلیون بررسی می­شود. هزینه رسیدگی به آن شورای حل اختلاف معادل ۵ درصد یعنی یک میلیون ریال می­باشد.

در امور کیفری و غیرمالی هزینه دادرسی برای دادگاه معادل صد هزار تومان می­باشد اما دعاوی که نیازمند به صلح و سازش طرفین می­باشد و هزینه دادرسی ندارد. هزینه تجدید نظر در زمینه یا حکم معادله تجدید نظر هزینه­ای می­باشد که دادگاه دریافت می­کند. اگر بهای خواسته شده بین دو طرف اختلافی باشد، قبل از شروع دادرسی باید به نتیجه برسند که بعد از پایان دعوا هزینه شورای حل اختلاف باید به چه صورتی پرداخت شود؛ این بهای خواسته شده برابر قیمت واقعی می­باشد نه آنچه که طرفین به توافق رسیده­اند. برای دریافت مشاوره در زمینه مراحل شورای حل اختلاف می‌توانید با شماره­هایی که در سایت نوشته شده تماس حاصل فرمایید. شما می­توانید جهت داشتن مشاور و رسیدگی در دادگاه و شورای حل اختلاف با وکلای ما در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *