تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مجتمع شماره 14 شورای حل اختلاف + خیابان پیروزی + بهترین + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

شورای حل اختلاف منجمله نهاد های  قضایی است که شایسته به  رسیدگی بعضی دعاوی است. بر قراری صلح و سازش از اصلی ترین وظیفه های این ساختمان است.

به راستی  مراجعه مردم به نهاد دادگاه با تأسیس وتشکیل شورا بسیار کم شده و نکته ی قابل توجه این است که به میزان قابل ملاحظه ای  سرعت رسیدگی افزایش می یابد و از بسط دادرسی جلوگیری به عمل می آید.

جالب است بدانید که قدمت تشکیل شورا های حل اختلاف به ده سال پیش  حدود سال 1381بر می گرددکه هم در شهر و هم در روستا قادر به تشکیل می باشد فقط این نکته قابل توجه است که اگر در یک روستا شورای حل اختلاف ایجاد شد تنهاوظیفه اصلی آن در برقراری صلح و سازش خواهد بود.

 

آدرس مجتمع شماره ی 14 شورای حل اختلاف خیابان پیروزی

این مجتمع دراستان تهران ، خیابان پیروزی ،خیابان وحیدیه ( شهید داوودی ) ،روبه روی کوچه زرین ۲

شماره ی تماس77713412 – 77713415

 

امتیازات شورای حل اختلاف شماره ی 14 خیابان پیروزی

الف- مراجعات  افراد به حوزه های قضایی و نهادها ی قضایی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

ب- روند رسیدگی پرونده ها باسرعت انجام خواهد گرفت.

ج- از اطاله ی دادرسی جلوگیری می شود.

د- در مدت زمان بسیارکمی به پرونده رسیدگی می شود.

چ- در شوراهای حل اختلاف رعایت تشریفات آیین دادرسی وجود ندارد.

اختلافات محلی معمولا  در شورای همان محل بازگو می شود و اعضاء شورا در حل این اختلافات و حل و فصل دلخوری ها‌و کدورت‌ها ی میان آن ها تلاش می کنند بنابراین از ایجاد شدن بعضی اختلاف در عرصه ی قومی و حتی دعوا در عرصه های جدید پیش گیری به عمل می آید.

 

شوراهای حل اختلاف ونقش و صلاحیت آن ها

برطبق ماده ی  8 قانون شوراهای حل اختلاف، این شوراها قادر به اقدام درعرصه های  تمامی امور مدنی و حقوقی و تمامی جرایم قابل گذشت وهمین طور بخش خصوصی جرایم غیر قابل گذشت، با رضایت دو طرف اختلاف جهت برقراری صلح و توافق می باشد.

برطبق تبصره ی  این ماده با درخواست یکی از دوطرف اختلاف در صورتی که  رسیدگی شورا صورت پذیرفت و طرف دیگر دعوا تا انتهای جلسه ی اول، ابلاغ کند که قصد رسیدگی به پرونده در شورا را ندارد، شورا درخواست را ذخیره کرده و دوطرف اختلاف  راجهت بررسی به مراجع دارای صلاحیت هدایت می نماید.

ازامتیازات دیگر شورای حل اختلاف  رسیدگی و صدور رأی می باشد.

ماده ی 9 قانون مربوط به این شورا بیان می کند دربخشی از موارد قاضی شورا های اختلاف هم قادر به صدور رأی را خواهد داشت.

 

دعاوی مالی که به اموال منقول تاحد نصاب بیست میلیون تومان باشند مربوط میشود در مواردی به جز تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون در دادگستری قابل طرح هستند. به این معنی که اصل خواسته ی دعوی به عنوان ملاک حد نصاب در نظر گرفته خواهدشدو از حق الوکاله وکیل، هزینه ی کارشناسی و هزینه ی دادرسی صرف نظر می شود.

جالب است بدانید با توجه به این که در این مورد به اموال منقول اشاره شده است بنابراین متوجه می شویم که نهاد شوراهای حل اختلاف صالح به رسیدگی به دعاوی غیر منقول را نخواهند داشت.

همه ی دعاوی مربوط به تخلیه ی عین مستاجره ، به استثناء ،دعاوی که مربوط به سرقفلی و حق کسب و پیشه می باشند: این بند ماده بیان می کندکه  شورا های حل اختلاف ،صلاحیت رسیدگی به دعاوی که مربوط به دستور تخلیه یا حکم تخلیه می باشند را دارد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *