تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مجتمع قضایی بعثت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

هدف از تشکیل مجتمع قضایی چیست؟

مجتمع‌های قضایی امور اقتصادی، بهینه کردن وظیفه قوه قضائیه در مسائل و امور اقتصادی می‌باشد که به سبب آن که پیشگیری از وقوع مفاصل و جرایم اقتصادی، حمایت کردن از سرمایه گذار‌های سال که جهت توسعه اقتصاد کشور فعالیت می‌کنند؛ دوم سیاست‌های کیفری مناسب و بازدارنده، تهیه پیوست‌های اطلاع رسانی مناسب مبارزه و مقابله با جرایم و مفاسد، تحقیق رسیدگی صدور حکم، اجرای حکم، مقررات آیین دادرسی کیفری و مواردی که در تبصره ماده ۵۶۶ ذکر شده است. تمامی دستورالعمل‌ها و هدف‌های تشکیل مجتمع تخصصی امور اقتصادی می‌باشد.

در مجتمع‌های تخصصی ازجمله مجتمع تخصصی جرایم اقتصادی که در رسیدگی آن‌ها رای هیچ کسی پذیرفتنی نیست؛ مجتمع‌های قضایی امور اقتصادی این برتری را دارد که قاضی مسلط به این موضوع می‌باشد و چندین پله نسبت به قاضی که ممکن است اطلاعات نداشته باشد، می‌تواند در پرونده مفید واقع شود. قاضی که به ماهیت و فلسفه موضوع آگاه است، تحقیقاتی که انجام می‌دهد، تخصصی‌تر می‌باشد و در زمان کوتاه‌تری نسبت به پرونده رسیدگی می‌کند. البته آنچه در این زمینه مهم می‌باشد، این است که در این مجتمع از وکیل ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی که نسبت به سایر وکلا تخصص بیشتری دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قاضی این مجتمع، وکیل هم باید تخصص ویژه در زمینه جرایم اقتصادی داشته باشد. مجتمع‌های قضایی بعثت با حضور رئیس شعبه یا دادرس علی البدل تشکیل و روند دادرسی خود را آغاز می‌کند.

تمامی اقدامات و تحقیقات ضروری که از آغاز و تا پایان قضیه وسیله حاکم دادگاه را انجام می‌دهد. همچنین اظهار نظر قاضی و صادر کردن رای با وی می‌باشد. رعایت دستور این ماده مانعی نیست که با لحاظ موازین شرعی و قانونی قسمتی از اقدامات و تحقیقات و تصمیمات که به دستور وزیر زیر نظر حاکم دادگاه انجام شده است، به عمل می‌آید یا برخی از اقدامات و تحقیقات به همین سبب توسط ضابطان و وسیله‌های دادگستری یا مراجع دیگر که از این ماجرا نفع می‌برند، انجام می‌شود.

مجتمع قضایی بعثت مدنی، احکامی را که در مرحله تجدیدنظر صادر می‌شود؛ به غیر از احکامی که رای اصراری قابل درخواست تجدیدنظر مجدد ندارد یا در موارد مذکور در این ماده در صورتی که طرفین دعوا چت بند و به صورت محضری حقیقت تجدیدنظرخواهی خود را ثابت کرده باشد؛ تقاضای تجدید نظر را جایز نمی‌دانند. اما به جهت تجدید نظر در آرا دادگاه‌های عمومی و انقلاب که در مرکز هر استان دادگاه تجدید نظر به تعداد مورد نیاز مرکب از یک نفر رئیس و دو عضو مستشار تشکیل می‌شود. جلسه دادگاه با حضور دو نفر عضو رسمیت پیدا می‌کند و بعد از آنکه رسیدگی ماهوی رای اکثریت که به وسیله رئیس یا عضو مستشار نوشته و صادر می‌شود، قطعی و لازم الاجرا می‌باشد.

اگر رای دادگاه به صورت قرار باشد یعنی خود دادگاه به عنوان مثال قرار وثیقه صادر کرده باشد و این قرار نقش او در پرونده را برای رسیدگی ماهوی به همان دادگاهی که قرار وثیقه را صادر کرده، ارجاع می‌دهد و دادگاه مکلف است که پرونده را رسیدگی ماهوی داشته باشد.

اگر رای دادگاه به صورت حکم باشد و حکم نیز مورد تایید باشد؛ به جهت اجرای دادگاه صادرکننده حکم، برگشت داده می‌شود و اگر حکم را نقض کند، باید مبادرت و همچنان پرونده را دوباره به جریان بیندازد و رسیدگی و در صورت لزوم حکم جدید صادر کند. رای صادره قطعی و لازم الاجرا می‌باشد.

اگر رئیس دادگاه تجدیدنظر ریاست شعبه اول دادگاه عمومی را به عهده دارد، ارجاع توسط دادگاه تجدیدنظر انجام می‌شود. در غیر این حالت پرونده بعد از آنکه نقض شود، جهت ارجاع و رسیدگی دوباره به رئیس شعبه اول برگشت داده می‌شود.

مجتمع قضایی بعثت واقع در خیابان و ترمینال جنوب تهران به جرایمی که در در صلاحیت مجتمع می‌باشد، رسیدگی می‌کند. در جرایمی که در صلاحیت مجتمع قضایی بعثت می‌باشد، نیازمند به یک وکیل کار بلد می‌باشید. شما می‌توانید از خدمات قضایی سایت ما بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *