تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مجتمع قضایی محلاتی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

نحوه رسیدگی به شکایات در مجتمع قضایی محلات

اما سوالی که امروزه برای بسیاری از مردم به وجود آمده این است که نحوه رسیدگی به شکایات در مجتمع‌های قضایی به چه صورتی می‌باشد؟

بعضی از این دفاع به شکایات خاصی رسیدگی می‌کند یعنی یک مجتمع قضایی برای یک فعالیت مشخص و یک جرم مشخصی اختصاص داده شده، ثبت دادخواست‌های حقوقی و خانواده، ثبت شکایات کیفری و ثبت پرونده‌های شورای حل اختلاف، اظهارنامه، پیگیری ابلاغیه‌های الکترونیک، پیگیری آخرین وضعیت دادخواست شکایت لایحه و یا پیگیری کردن زمان تشکیل دادگاه، رسیدگی به پرونده، رسیدگی به شکایات در جرایم مختلف شکایت‌ها و یا پیگیری زمان تشکیل دادگاه خدماتی می‌باشد که وکلایی که در مجتمع قضایی محلات فعالیت می‌کنند؛ پیگیری می‌کنند.

بعد از آنکه پرونده تشکیل شد، یک رمز پنج رقمی به عنوان رمز شخصی به فرد داده می‌شود که این شخص فقط با داشتن این رمز می‌تواند خلاصه پرونده و روند کار را مطلع شود. اما این رمز شخصی و به صورت راز می‌باشد که نباید در اختیار دیگران، گذاشته شود و با مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی به پرونده ارائه می‌شود.

در صورتی که شماره همراه صاحب پرونده توسط شعبه در پرونده ثبت شده باشد؛ متقاضی می‌تواند با ارسال پیامک به سامانه پیامکی رمز را دریافت کند. اگر به دلایل امنیتی قضایی اطلاع رسانی در پرونده مدنی فقط به مجرم و یا مدعی وکلای آن‌ها در پرونده کیفری فقط به شاکی و متهم آن ارائه می‌شود؛ در صورتی که کارمند دفتر با سطح دادخواست و ارسال آن به مجتمع قضایی مربوطه مثل مجتمع قضایی محلات در مجتمع قضایی نیز معاونان ارجاع داده می‌شود به شعبه و سپس از شعبه برای فرد پیامک ارسال می‌شود که در فلان تاریخ به این شعبه مراجعه کند. در صورتی که زمان تشکیل پرونده ایمیل یا شماره موبایل خود را داده باشید. نیازمند آن است که ایمیل و این شماره تلفن فعال باشد. زیرا تمامی روند اطلاع رسانی از همین طریق انجام می‌شود.

زمانی که روند پرونده و رسیدگی به آن ۱۰ روز طول کشید؛ البته ممکن است این ده روز با تاخیر همراه باشد که به دلیل اشکالاتی است که در سیستم‌های مخابرات انجام می‌شود. به همین دلیل اگر بعد از دو سه روز پیامکی برای فرد ارسال نشد؛ متقاضی باید با مراجعه به سایت یا مراجعه کردن به دفتر خدمات الکترونیک یا مجتمع‌های قضایی مثل مجتمع قضایی محلاتی روند پیگیری پرونده را رسیدگی کند.

اطلاع رسانی بر اساس اطلاعاتی می‌باشد که توسط کارمندان شعبه در سیستم کامپیوتر شعبه ثبت می‌شود. اگر که در سطح اطلاعات اشتباهی به وجود بیاید؛ اطلاع ‌رسانی نیز منعکس می‌شود و از آن جایی که ممکن است در رسیدگی به یک پرونده قضایی، پرونده از یک شعبه از دادگاه به شعبه دیگر دادگاه و دادسرا منتقل شود؛ علاوه بر شماره شانزده رقمی پرونده به عنوان ردیف فرعی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود که نشان دهنده آن است که پرونده از یک شعبه از دادگاه به شعبه دیگر دادگاه منتقل شده است. اولین بار ردیف فرعی شماره یک فروند اختصاص داده می‌شود و اگر پرونده به شعبه دیگر منتقل شود عدد ۲ یا ۳ به عنوان ردیف فرعی در نظر گرفته می‌شود.

چگونه می‌توانم جوزه مجتمع‌های قضایی را دریافت کرد. دریافت مجوز تاسیس دفاتر مجتمع قضایی و اشتغال داشتند. به این دفاتر برای افراد زیر ممنوع می‌باشد. کارمندان و مستخدمان دولت، وزرا و کسانی که کد پرسنلی در یکی از ادارات داشته باشد که این موسسه‌ها ممکن است عمومی یا غیر دولتی باشد، شاغلانی که به امر تجارت فعالیت می‌کنند که این افراد در بند ۲ قانون تجارت تعریف شده است، قضات و سردفترانی که به صورت انفصال دائم محکومیت دارد و این محکومیت قطعیت پیدا کرده و اجرا به مرحله اجرا رسیده است، وکلای دادگستری و مشاورین آنها که در بند ماده ۱۸۷ این افراد را تعریف کرده و کارشناسان رسمی دادگستری قضات و سردفترانی که به صورت دائمی با قوه قضاییه فعالیت می‌کنند و به عنوان کارمند رسمی دولت می‌باشند.

شرایط افرادی که صلاحیت تاسیس مجتمع قضایی را دارند؛ تابعیت جمهوری اسلامی، دارا بودن کارت پایان خدمت برای مردان یا معافیت از خدمت و نظام برای داوطلبان مذکور، توانایی جسمی و روحی، عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد مواد مخدر و مشروبات الکلی، ایمان و ضرورت عملی به احکام و اخلاق اسلامی، الزام به قانون اساسی و ولایت فقیه، اعتقاد به دین و تشرع.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *