تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل نفی ولد+بهترین+متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل نفی ولد+بهترین+متخصص اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

وکیل نفی ولد+بهترین+متخصصوکیل نفی ولد+بهترین+متخصص

شاید بدانید که ولد به معنی فرزند است و نفی ولد به معنی عدم قبول شخصی به عنوان فرزند می باشد. در مواردی ممکن است زوج ادعا کند که فرزندی که متولد شده است متعلق به او نیست به این امر نفی ولد گفته می شود

باید توجه داشته باشید که نفی ولد یا نفی نسب بنا به دلایل متعددی می تواند انجام شود و اگر چه بسیاری از افراد حداقل در ایران قصد نفی ولد یا نفی نسب ندارند، اما در صورتی که به دلیل شبهات و یا یقین خود قصد نفی ولد داشته باشند برای اثبات ادعای خود باید از قوانین مرتبط با آن اگاه باشند تا موفق به پیگیری درخواست خود از طریق محاکم قضایی برای نفی ولد شوند.

اگر قصد نفی ولد داشته باشید ما در ادامه اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با مباحث قانونی در این زمینه بیشتر آشنا شوید. شما پس از مطالعه متن می توانید در صورتی که درخواست نفی نسب و یا نفی ولد داشته باشد با یک وکیل نفی ولد در مورد نحوه پیگیری ادعای خود مشورت کنید.

لازم به ذکر است که در صورت نیاز به مشاوره با یک وکیل متخصص نفی ولد می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم در زمینه نفی ولد و نحوه پیگیری آن را در اختیار شما قرار داده و در صورت نیاز بهترین وکیل تضمینی نفی ولد در تهران را به شما معرفی کنند.

ولد کیست؟

در جامعه ازدواج به عنوان امری مقدس شمرده می شود و در بسیاری از خانواده ها پس از ازدواج ما شاهد تولد فرزند یا فرزندانی هستیم که طبق روال قانونی باید برای آن ها شناسنامه گرفته شود و در این شناسنامه ها نام پدر و مادر فرزند که با هم ازدواج قانونی داشته اند به ثبت خواهد رسید.

برای همین برای شما روشن است که ولد همان فرزند است. فرزند شما با شما رابطه خونی دارد و در واقع بخشی از خصوصیات خود را از شما به ارث برده است.

اگر چه در بسیاری از موارد به خصوص در جامعه ایران مشکل خاصی در ارتباط با رابطه فرزند و والدین به وجود نمی آید و کمتر پیش می آید که نیاز به نفی ولد و یا حتی اثبات ولد برای کسی پیش آید. اما همواره این گونه نیست و به خصوص در سال های اخیر نیاز به نفی ولد بیش از پیش شده است و پرونده های بیشتری در این زمینه به وجود امده است که نشان دهنده نیاز شهروندان به نفی نسب و یا نفی ولد می باشد.

در صورتی که شما هم نیاز به نفی ولد داشته باشید و یا شک و شبهه ای در این زمینه دارید می توانید با ما در ادامه همراه باشید.

همچنین در صورت لزوم تلاش کنید با یک وکیل متخصص نفی ولد در ارتباط با جنبه های قانونی مسئله و روند پیگیری دعاوی خود در این گونه موارد مورد مشورت نمایید تا راهنمایی های بیشتری در مورد مباحث قانونی مطرح در رابطه با نفی نسب یا نفی ولد و قاعده فراش کسب کنید.

چرا نفی ولد لازم می شود؟

ممکن است برای بسیاری از شما تا به حال در ارتباط با اهمیت نفی ولد فکر نکرده اید. برای همین قبل از هر چیز مهم است بدانید که اصولا چرا نیاز به نفی ولد می باشد.

باید بدانید که هر یک از والدین و به خصوص پدر بنا به قانون مسئولیت ها و حقوق یا وظایفی در قبال فرزند دارند و برای مثال نفقه فرزند یا اولاد بر عهده پدر است و در صورتی که پرداخت ننماید می توان از طریق قضایی پیگیر دریافت نفقه از او بود.

علاوه بر این موارد دیگری هستند که در دعاوی نفی ولد از جنبه های مالی و غیرمالی اهمیت پیدا می کنند که در ادامه اشاره ای به آن ها شده است:

ارث

ارث یکی از مهم ترین بحث هایی است که باید در درجه اول به خویشان و بستگان درجه یک فردی که از دنیا رفته است و فرزندان و پدر و مادر او تعلق بگیرد. در صورتی که فردی را به عنوان فرزند خود قبول نداشته باشید باید نفی ولد کنید تا بتوانید از تعلق ارث به او جلوگیری کنید.

این امر در موضوع ارث نه تنها در رابطه پدر و فرزند که در رابطه خواهر و برادری نیز اهمیت پیدا می کند و ممکن است خواهران و یا برداران با درخواست نفی نسب ادعا کنند هنگام تقسیم ارث فردی که به عنوان خواهر یا بردار آن ها خود را معرفی می کند در واقع رابطه خویشاوندی و خونی را به عنوان خواهر یا بردار با آن ها ندارد.

حضانت

یک موضوع دیگر که در اثبات یا نفی ولد اهمیت پیدا می کند قبول حضانت فرزند است که بیشتر در ارتباط با فرزندان خردسال به وجود می آید.

قوانین حضانت تعیین می کنند که چه کسی مسئول حفاظت از بچه است. این قوانین با توجه به رابطه خونی و خویشاوندی افراد نسبت به تعیین حضانت فرزند اقدام می کنند.

پس علاوه بر ارث، یکی دیگر از مواردی که نفی یا اثبات ولد اهمیت پیدا می کند در ارتباط با موضوع حضانت فرزند است.

 نفقه

به اهمیت نفقه در بالا اشاره شد. هر پدری باید بنا به قانون نفقه خانواده خود را پرداخت کند. به زبان ساده تر هزینه مخارج زندگی فرزند بر دوش پدر است و در صورتی که فکر می کنید کسی فرزند یا ولد شما نیست باید ابتدا این امر را ثابت کنید تا امکان عدم پرداخت هزینه زندگی او و یا همان عدم پرداخت نفقه برای شما فراهم گردد.

البته دلایل ذکر شده در بالا تنها دلایلی نیستند که ممکن است یک فرد به دنبال اثبات نفی ولد باشد و ممکن است که دلایل غیر مالی که بیشتر جنبه روحی دارد از جمله انگیزه های مهم در تلاش برای نفی یا اثبات نسب باشند.

برای مثال ممکن است فردی در انتساب فرزند به خود شک و شبهه داشته باشد و به دنبال تشکیل پرونده برای اطمینان از وجود نسبت خونی بین خود و او باشد تا علاوه بر این نسبت به وفاداری همسر خود اطمینان حاصل کند.

برای همین است که می توان گفت این گونه پرونده ها با انگیزه های مختلفی تشکیل می شوند. برای همین دیده می شود که بسیاری از مردم در تشکیل پرونده های خود به دنبال بهترین وکیل نفی ولد هستند تا بتوانند بهترین مشاوره ها را برای پیگیری پرونده های خود در مراجع قضایی دریافت کنند.

 

وکیل نفی ولد+بهترین+متخصصوکیل نفی ولد+بهترین+متخصص

تفاوت نفی ولد یا نفی نسب

یک موضوع دیگر در ارتباط با تفاوت نفی ولد با نفی نسب است. روشن است که ولد به معنی فرزند است و نفی ولد به معنی عدم قبول فردی به عنوان فرزند خواهد بود.

نفی ولد بیشتر توسط پدر مطرح می شود و برای همین در بیشتر این پرونده ها مردان هستند که به دنبال نفی ولد و اثبات تعلق فرزند به فرد دیگر می باشند (در ادامه گفته خواهد شد که مادر نیز در موارد خاص می تواند درخواست نفی ولد کند).

اما نفی نسب معنی گسترده تری دارد و برای مثال برادر و خواهر می توانند ادعا کنند که فاقد نسب خویشاوندی با فردی می باشند که خود را به عنوان خواهر و یا برادر آن ها معرفی می کند.

در واقع هر ذی نفعی می تواند دادخواست نفی نسب بدهد که از جمله پدربزرگ، مادر بزرگ و یا اجداد فرد یا خواهر، برادر و خاله یا دایی یا سایر خویشاوندان از جمله آن ها هستند.

حتی فرزند نیز می تواند دادخواست نفی نسب برای انکار انتساب خود به والدین را بدهد.

هر یک از این درخواست ها می تواند با انگیزه های متعددی مطرح شوند و برای اثبات ادعای خود لازم است که با قوانین مربوط به نفی ولد و یا نفی نسب آشنا باشید. اما قانون در این باره چه می گوید؟

قانون الحاق طفل به زوج

از نظر قانون در صورتی که دو نفر با هم ازدواج کرده باشند و فرزندی از آن ها به دنیا بیاید ملحق به پدر است و نیازی به اثبات ولد در این حالت نیست. به همین دلیل است که بسیاری از زوجین پس از ازدواج و بچه دار شدن می توانند به راحتی با مراجعه به ثبت احوال شناسنامه فرزند خود را دریافت کنند.

می توان گفت که با توجه به مفاد قانونی 1158 و 1159 الحاق فرزند به صورت زیر مشخص می شود:

طفل متولد شده هنگامی که زنی ازدواج کرده باشد به شوهر ملحق است، به شرط این که از زمان نزدیکی تا زمان تولد طفل کمتر از شش ماه و یا بیشتر از ده ماه نگذشته باشد.

توجه داشته باشید که حتی در صورتی که زوجین از هم جدا شوند و طلاق بگیرند، در صورتی که زن در این مدت ازدواج نکرده باشد، هر طفلی که قبل از ازدواج مجدد زن و تا مدت ده ماه بعد متولد شود ملحق به مرد می باشد. مگر این که بتوان ثابت کرد که از زمان نزدیکی مرد با زن تا زمان تولد طفل کمتر از شش ماه و یا بیشتر از ده ماه گذشته باشد.

در این رابطه قاعده مهمی وجود دارد که از آن با نام قاعده فراش یاد می شود.

قاعده فراش چیست

یکی از مهم ترین قواعد فقهی و مباحث قانونی که منجر به ملحق شدن طفل به پدر یا زوج می شود با نام قاعده فراش شناخته می شود که بر اساس مواد 1322 و 1323 قانون مدنی آن را از امارات قانونی می دانند که تا زمانی که دلیل معتبری در ارتباط با خلاف آن ارائه نشود معتبر است و همان طور که اشاره شد باعث می شود که طفل متولد شده به زوج یا همسر قانونی مادر طفل ملحق شود.

با این وجود اگر چه قاعده فراش به ظاهر روشن است، اما دارای پیچیدگی های زیادی است که حتی متخصصان و قانونگذاران نیز در ارتباط با آن اختلاف هایی دارند (که در برداشت هر یک از آن ها از شرع و روش های اثبات ولد می باشد). شرایط متعددی برای اجرای قاعده فراش وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهد شد. البته لازم است گفته شود که این موارد تا حدودی در بالا نیز مورد اشاره قرار گرفته اند:

تحقق عقد نکاح

در صورتی می توان اقدام به اجرای قاعده فراش نمود که بنا بر ماده 1158 قانونی مدنی عقد نکاح و قید زوجیت مرد و زن در قالب عقد تصریح شده باشد. برای همین در صورتی که بین دو نفر نکاح برقرار نشده باشد نمی توان از قاعده فراش برای اثبات ولد استفاده نمود.

وقوع انزال

باید در زمانی که زن و مرد به زوجیت هم در آمده اند و به بیان ساده ازدواج کرده اند انزال صورت گرفته باشد و در صورتی که علم داشته باشید که از طرف زوج انزال صورت نگرفته است الحاق طفلی که متولد شده است به زوج بر اساس قاعده فراش منتفی است.

علاوه بر تحقق عقد نکاح و وقوع انزال از سوی مرد، دو شرط دیگر که در بالا به آن ها اشاره شد حداقل زمان حمل و حداکثر زمان حمل می باشد که در قاعده فراش به آن ها توجه می شود.

حداقل زمان حمل

حداقل زمانی که برای حمل در نظر گرفته شده گذشت 6 ماه از وقوع نکاح و زوجیت دو طرف می باشد. برای همین در صورتی که یک طفل قبل از گذشت شش ماه متولد شود نمی توان او را به زوج در نکاح جدید ملحق نمود.

حداکثر زمان حمل

در ماده 1158 قانون مدنی تصریح شده است که حداکثر زمان حمل می تواند تا ده ماه باشد که به این مورد نیز در قاعده فراش اهمیت داده می شود.

 

وکیل نفی ولد+بهترین+متخصصوکیل نفی ولد+بهترین+متخصص

آیا امکان نفی ولد از سوی زوج وجود دارد؟

به دو نکته توجه داشته باشید. یک مورد این است که در صورتی که از سوی زوج اقرار محقق شود، امکان انکار یا نفی ولد به سادگی بدون وجود عذر موجه ممکن نیست. در این راستا ماده 1161 قانون مدنی می گوید که هرگاه شوهر به صورت صریح اقرار کند که پدر طفل متولد شده است نمی تواند اقدام به طرح دعوای نفی ولد بنماید.

البته در ماده 1277 قانون مدنی گفته شده است که اگر زوج ادعا کند که اقرار او فاسد بوده و یا این که مبنی بر اشتباه صورت گرفته است ممکن است امکان طرح دعوای نفی ولد برای او ممکن شود.

برای همین توجه کنید که بعد از این که زوج یا هر فردی اقرار کرد که یک طفل فرزند اوست، نمی تواند آن را انکار کند. مگر این که با توجه به شواهد به طور واضح معلوم شود که اشتباهی رخ داده است.

برای مثال بنا به دلایلی مانند عدم بیان درست تاریخ تولد طفل برای زوج روشن شود که با توجه به زمان نکاح و یا وقوع انزال فرزند از آن دیگری بوده است و او به اشتباه تصور کرده که فرزند از نطفه اوست.

آیا مادر نیز می تواند دعوای نفی ولد را مطرح کند؟

یک سوال دیگر این است که با توجه به این که در اکثر موارد دعوای نفی ولد از جانب زوج مطرح می شود، آیا امکان طرح دعوای نفی ولد از جانب مادر ممکن است؟

بله این امکان وجود دارد که مادر طفل اقدام به طرح دعوای نفی بلد بنماید. برای این که موضوع روشن تر شود فرض کنید که طفل در بیمارستان به دنیا آمده باشد، اما بنا به هر دلیل مادر طفل با ادله کافی متوجه شود که طفل در بیمارستان عوض شده است.

در این حالت امکان طرح دعوای نفی ولد توسط مادر نیز وجود خواهد داشت.

حال که در ارتباط با امکان درخواست نفی ولد از جانب مرد یا رن صحبت شد، در بخش بعد ضمن اشاره به پیچیدگی های نفی ولد اشاره ای به اهمیت مشاوره با وکیل نفی ولد متخصص در مباحث قاعده فراش و یا سایر مفاد قانونی خواهیم نمود.

وکیل نفی ولد+بهترین+متخصصوکیل نفی ولد+بهترین+متخصص

پیچیدگی های نفی ولد

نحوه پیگیری درخواست نفی ولد و یا چگونگی استفاده از ادله و مدارک یا شواهد موجود برای اثبات آن نیاز به در نظر گرفتن مفاد قانونی دارد و برای همین سعی کنید در صورت نیاز به پیگیری از طریق دادگاه بهتر است از بهترین وکیل نفی ولد برای اثبات درست بودن ادعای خود در محاکم قضایی کمک بگیرید.

باید بدانید که نفی ولد در قانون با پیچیدگی های زیادی همراه است (و با توجه به روش های نوین مانند امکان انجام آزمایش های علمی و یا استفاده از نظر کارشناسی) ممکن است علاوه بر مباحث قانونی که در قوانین مصوب به آن ها تصریح شده است نیاز به اطلاعات جامع تری برای پیگیری درخواست خود داشته باشید. برای همین به نظر می رسد که مشورت با وکیل متخصص نفی بلد یکی از ملزوماتی باشد که برای پیشگیری از هدر رفتن وقت و هزینه خود باید به آن توجه داشته باشید.

در پایان امیدواریم اطلاعات داده شده در این متن که در ارتباط با قاعده فراش و الحاق فرزند به زوج یا نفی ولد برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید از آن استفاده لازم را ببرید.

در پایان باید بگوییم که می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه تهران وکیل تماس بگیرید تا در صورت نیاز به وکیل پایه یک دادگستری و یک وکیل متخصص نفی ولد را به شما معرفی کنند.

موسسه تهران وکیل به خصوص در صورتی که در تهران و کرج نیاز به وکیل تضمینی نفی ولد داشته باشید امکان مشاوره در این زمینه را با استفاده از بهترین وکلای پایتخت خواهد داشت.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *