تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل هرزه نگاری + تحریف هویت+ انتشار اسرار خصوصی+ پورنوگرافی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل هرزه نگاری + تحریف هویت+ انتشار اسرار خصوصی+ پورنوگرافی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 وکیل هرزه نگاری + تحریف هویت+ انتشار اسرار خصوصی+ پورنوگرافیوکیل هرزه نگاری + تحریف هویت+ انتشار اسرار خصوصی+ پورنوگرافی

هرزه نگاری و تحریف هویت و انتشار اسرار خصوصی و پورنوگرافی :

ماده ۶۴۱-هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

شرح ماده :

۱- معنای لغوی پورنو گرافی عبارت است از فاحشه نگاری، تحریر و توصیف فعالیت روسپی ها و به تعبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، هرزه نگاری. اصطلاح پورنوگرافی، اصطلاحی حقوقی نیست… بلکه متعلق به عالم هنر است که در طبقه بندی آثار هنری، برای تفکیک میان برخی تصاویر مکشوف و بی پرده جنسی از سایر تصاویر به کار میرود… مهمترین سند بین المللی در زمینه هرزه نگاری، پروتکل اختیاری پیمان نامه حقوق کودک درباره خرید و فروش، فحشاء و هرزه نگاری کودکان است که از تاریخ هجدهم ژانویه ۲۰۰۲ لازم الاجرا شده است. این پروتکل، به عنوان مکمل مهمترین سند بین المللی راجع به حقوق کودکان یعنی پیمان نامه حقوق کودک به تصویب رسیده است؛ در بند ج ماده ۲ پروتکل مذکور، هرزه نگاری کودکان این گونه تعریف شده است: «هرزه نگاری کودکان به معنی هر گونه نمایشی میباشد که در آن کودکان به صورت واقعی و یا مجازی مشغول فعالیت های بارز جنسی باشند و یا آلت تناسلی کودکان برای مقاصد جنسی به نمایش گذاشته شود.» شایان ذکر است که پروتکل اخير الذكر در تاریخ ۹/۵/۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و لذا تعریف این پروتکل از پورنو گرافی ارزش قانونی دارد. گر چه تعبیرات به کار رفته در متن قانون اندکی با ترجمه فوق از هرزه نگاری کودکان متفاوت است.

وکیل  تحریف هویت و انتشار اسرار خصوصیوکیل تحریف هویت و انتشار اسرار خصوصی

این نوع اعمال مجرمانه که ماهیتا در جرایم کلاسیک نیز وجود دارد، با توسعه و پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر و اینترنت وارد این رسانه ی جمعی شده است و از لحاظ گستردگی و وسعت، در زمینه پخش و توزیع، در نوع خود بی نظیر می باشد. به عنوان مثال صندوق های  پستی، آدرس های الکترونیکی و سایت هایی در اینترنت وجود دارد که به تبلیغ، پخش و عرضه تصاویر پورنو می پردازند. البته با دقت در مواد ۷۴۲ و ۷۴۳ قانون تعزیرات مشخص می شود که دایره ی شمول اعمال مشمول عنوان پورنوگرافی در این مواد، گسترده تر از معنای بين المللی آن است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

وکیل هرزه نگاری و پورنوگرافیوکیل هرزه نگاری و پورنوگرافی

۲- در تقسیم بندی متعارف جرائم رایانه ای، جرائم مندرج در مواد ۷۴۲ تا ۷۴۶ این قانون در دسته ی جرائم علیه محتوا قرار می گیرند که در این قانون شامل: هرزه نگاری و جرایم مرتبط با آن، تحریف هویت، افشا یا انتشار اسرار خصوصی و نشر اکاذیب می شوند. مواد ۷۴۲ و ۷۴۳ این قانون در فصل چهارم با عنوان جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی قرار گرفته اند. برخی از حقوق دانان این جرایم را در زمره جرایم علیه اشخاص دانسته اند که موضوع اصلی مورد حمایت این جرایم و قربانی مستقیم آنها افراد هستند. به نظر می رسد با توجه به این که این جرایم محدود به زنا، لواط، مساحقه، نبوده و اعمالی مانند انتشار محتویات مبتذل و مستهجن، تشویق افراد به فساد و فحشاء نیز در زمره ی این جرایم قرار می گیرند و در بسیاری از موارد قربانیان جرم، اشخاصی نیستند که تصاویر مستهجن آنان منتشر می شود، بلکه قربانیان واقعی کلیه افرادی هستند که با مشاهده این محتویات آلوده، دچار تشویش خاطر، اشتغال فکری و سپس جسمی به هواهای نفسانی و در نتیجه باز ماندن از ارزشهای والای انسانی می شوند و فضای عمومی جامعه از فضای کار و تلاش و سازندگی، تبدیل به فضای شهوت رانی و جولان اندیشه ها و مدهای غربی میشود. بنابراین نمی توان جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی را صرفا در زمره ی جرایم علیه اشخاص دانست بلکه باید به صورت مستقل در رابطه با آن بحث نمود.

وکیل انتشار اسرار خصوصیوکیل انتشار اسرار خصوصی

۳- جدا از فواید غير قابل انکار و بی بدیل فضای مجازی، این فضا بستر پر زرق و برق، سحرآمیز و افسار گسیخته ای است که اکنون بلای سلامت روحی، جسمی و اخلاقی برخی افراد شده است. به همین دلیل اكثر دولتها و نهادهای بین المللی از این خطرات بیمناک شده و در صدد کنترل تصاویر و محتویات هرزه موجود در فضای سایبر بر آمده اند. به ویژه در این میان بیشترین توجه نسبت به اطفال صورت گرفته است؛ زیرا اطفال در برابر تصاویر محرک و مستهجن بسیار آسیب پذیر هستند و دو خطر عمده آنها را تهدید می کند: نخست: احتمال بلوغ زودرس، انحراف جنسی و بزهکار شدن اطفال وجود داشته چرا که تصاویر و محتویات هرزه به نوعی تعلیم ارتكاب عمل جنسی است که عمدتا به صورت غیر طبیعی و خطرناک است. دوم: احتمال بزه دیده شدن اطفال تحت تأثیر فضای مجازی بسیار زیاد است و مهمترین توجيه جرم انگاری در زمینه هرزه نگاری است .

برای حمایت از کودکان در برابر هرزه نگاری و استثمار جنسی چه کاری باید کرد؟

علاوه بر اینکه کشورها در مقررات کیفری خویش از آن غفلت نورزیده اند، معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی متعددی نیز در همین زمینه به تصویب رسیده اند. ماده ۳۴ کنوانسیون حقوق کودک مصوب ۱۹۸۹، پیشگیری از فعالیت جنسی غیرقانونی علیه کودکان و استثمار کودکان در راستای فحشاء یا تهیه تصاویر هرزه را پیش بینی کرده است. همچنین پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در همین زمینه است که پیش تر در بند اول شرح همین ماده به آن پرداخته ایم.

وکیل هرزه نگاری و  پورنوگرافیوکیل هرزه نگاری و پورنوگرافی

۴- تبصره ۴ ماده ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی – تعزیرات، محتویات مستهجن را تعریف نموده و مقرر داشته: «محتویات مستهجن به تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیر واقعی یا متنی اطلاق می شود که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش یا عمل جنسی انسان است.» بنابراین محتویات مستهجن ممکن است یک فیلم کوتاه و یا بلند واقعی و یا نمایشی باشد که روابط جنسی انسان را نمایش میدهد و یا عکسی باشد که این صحنه را به تصویر کشیده و حتی داستانی واقعی و یا تخیلی باشد که روابط جنسی زن و مردی را تشریح می نماید. البته این محتویات فقط گویای روابط جنسی زن و مرد نیست و می تواند شامل نمایش برهنگی کامل زن (ها) و یا مرد (ها) و یا حداقل نمایش اندام تناسلی آنها باشد.منظور از اندام جنسی شامل اندام هایی در زن میشود که مرد فاقد آن است که صرفا دو چیز است: آلت تناسلی و پستانها و در مردها نیز شامل یک اندام برجسته است و آن آلت تناسلی مردانه است. اندام جنسی در مفهومی کلی، علاوه بر این شامل مقعد و مجموعه باسن نیز می شود و بنابراین نمایش اندام جنسی زن و مرد مجموعا منحصر به موارد زیر است و بیشتر از آن را شامل نمی شود: آلت تناسلی زنانه – پستانهای جنس مونث – آلت تناسلی مردانه – مقعد و باسن زن و مرد. “

وکیل هرزه نگاری + تحریف هویت+ انتشار اسرار خصوصی+ پورنوگرافیوکیل هرزه نگاری + تحریف هویت+ انتشار اسرار خصوصی+ پورنوگرافی

البته نمایش آمیزش جنسی حیوانات، شامل این ماده نمی گردد و فقط در مورد انسانها مصداق دارد. مشابه تعریف حاضر در تبصره ۵ بند الف ماده 3 قانون نحوه ی مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیتهای غیر مجاز می نمایند، نیز آمده است: «آثار سمعی و بصری مستهجن به آثاری گفته میشود که محتوای آنها نمایش برهنگی زن و مرد و یا اندام تناسلی و یا نمایش آمیزش جنسی باشد.» البته به نظر میرسد که تعریف اخیر با تصویب قانون عام موخر جرایم رایانه ای (ماده ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی) نسخ شده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *