تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۰۲ پاسداران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

جهت شکایت حقوقی می­توان به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و جهت تنظیم شکایت به آن جا مراجعه کرد. دادخواست و یا شکایت را می­بایست از طریق سامانه­های الکترونیک به ثبت رساند و نحوه اطلاع از شکایت و یا رسیدگی به پرونده را از طریق خود سامانه می­توان پیگیری کرد.

حال این سوال مطرح می‌شود که نحوه رسیدگی به شکایت­های حقوقی به چه صورت می­باشد و دادگاه­های حقوقی دادسراها و دادگاه‌های کیفری به چه صورتی به دعاوی حقوقی و یا دعاوی کیفری را رسیدگی می­کنند؟

جرایمی که در دادسرا به صورت مقدماتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، دادسرا وظیفه دارد که جرم را شناسایی کند و تحقیقات مقدماتی را انجام دهند. کلانتری در زمان رسیدگی می­تواند از دادسرا و یا شواهدی که در محل وقوع جرم اتفاق افتاده، استعلام کند. اگر که شاکی قبلا گزارش جرم را به ۱۱۰ داده باشد، از آن طریق گزارش جرم را استعلام می‌کنند و ممکن است از این گزارش به توان به عنوان مدرکی جهت اثبات جرم جرم استفاده کنند و ممکن است که شاکی را مجدد به کلانتری منتقل کنند تا تحت تعقیب کیفری قرار بگیرد. کلانتری شماره ۱۰۲ واقع در خیابان پاسداران صلاحیت رسیدگی به تمامی جرایم کیفری و حقوقی را دارد. شما می­توانید جهت استفاده از مشاوره‌های وکیل کلانتری شماره ۱۰۲ خیابان پاسداران از سایت حقوقی ما استفاده کنید.

دادسرا انواع مختلفی دارد. بعضی از دادسرا­ها و مجتمع­های قضایی صلاحیت رسیدگی به یک جرم خاص را دارد. همچون دادسرای ارشاد، دادسرای و جرایم عمومی، دادسرای روحانیت و غیره. اگر دادسرا در زمان وقوع جرم نظر مهم باشد، با رعایت تشریفات خاصی که در قانون آیین دادرسی کیفری مشخص شده پرونده را به یک دادگاه کیفری یا دادگاه کیفری ارسال می‌کند تا دادنامه کیفری علیه آن­ها صادر شود. در غیر این صورت اگر عمل ارتکابی جرم نباشد و یا اینکه دلایل کافی به عنوان اثبات جرم توسط شاکی و متهم وجود نداشته باشد، قرار منع تعقیب صادر می‌شود. در صورتی که رسیدگی به دعاوی و یا شکایت­های حقوقی به این صورت باشد که کلیه دعاوی حقوقی و مدنی مربوط به جرایم قابل گذشت و یا جرایمی که خصوصی می­باشد، انجام شود، در ابتدا به شورای حل اختلاف منتقل می­کنند.

اگر شورای حل اختلاف نتوانست بین دو طرف سازش و صلح ایجاد کند، گزارش اصلاحی صادر می‌شود و پرونده مختومه اعلام می­شود و صورتی که سازش ایجاد نشد، پرونده را به دادگاه حقوقی و یا دادسرا ارجاع داده می‌شود. در صورتی که در چنین پرونده­های نیاز به تحقیق و بررسی باشد، به کلانتری شماره ۱۰۲ ارجاع داده می‌شود و مأموران کلانتری موظف می­باشند تا زمانی که از طریف شورای حل اختلاف و یا دادسرا حکم مبنی بر بررسی محل وقوع جرم ارجاع می­شود و ماموران موظف هستند که وقوع جرم و محل حادثه را بررسی کند و بعد از آن طی گزارشی به دادگاه اعلام کنند.

شکایت­های کیفری به عنوان جرمی هست که توسط شخصی جهت یک موضوعی انجام شده و در مقابل شکایت حقوقی و یا دعوای حقوقی زمانی انجام شده است که شخصی اقدام به نقض حقوق و منافعی انجام داده، برای طرح شکایت کیفری و یا دعوای حقوقی می­بایست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک و یا مجتمع­های قضایی مراجعه و بعد از آنکه شکایت را ثبت کردن روند رسیدگی به پرونده را از طریق سایت رسیدگی کند. دادخواست در این دفاتر پرونده به مراجع صالح ارسال می‌شود و سپس برای اطلاع از این جزئیات می­بایست از طریق سامانه سلام بررسی شود و پس از آنکه ثبت شکایت و ارجاع به مراتب صلاحیت دار طرفین باید در مرجع رسیدگی حاضر شود و اسناد و مدارک خود را ارائه کند.

شکایت در کلانتری به چه صورتی می­باشد؟

مراحل ثبت شکایت در کلانتری به این گونه می­باشد که شاکی باید بعد از آن که به کلانتری مراجعه کرد، شکایت نامه خود را به صورت کتبی و شفاهی به ثبت کلانتری برساند. معمولاً از ثبت شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مجتمع­های قضایی انجام می­شود و بر اساس قانون مقامات کلانتری موظف هستند که شکایت افراد را بپذیرد. به همین اساس قانون آیین دادرسی کیفری مأموران کلانتری را صرفاً وظیفه ثبت شکایت را به عهده دارد و معین می‌کند که بعد از دریافت شکایت پرونده، نزد دادستان استان که رئیس دادسرا می­باشد، ارسال کنند تا تحقیقات مقدماتی را در خصوص جرم انجام دهد و لازم است که شاکی بعد از آنکه شکایت خود را در شکل کلانتری ثبت کرد، مراحل و اقداماتی را طی کند.

یکی از اقداماتی که می­بایست انجام دهد این است که دریافت خسارت­هایی که به شاکی وارد شده را می­بایست، برآورد کند و در کلانتری شکایت کند. بر اساس ماده ۳۸ قانون آیین دادرسی کیفری ضابطان قضایی از جمله ماموران کلانتری موظف هستند که شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و یا خدماتی که مربوط می­شود به مشاوره­های قضایی و یا معاضدت­های حقوقی مطلع و آگاه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *