تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۲۹ جامی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

آدم رباعی از جمله جرایمی می­باشد که شخص مجرم از طریق اینکه فردی را به صورت غیرقانونی می­رباید و مخفی می­کند، بدون آنکه فرد رضایت داشته باشد. مجرم یا آدم ربا به علت­های مادی و یا به دلیل انتقام تحلیل و یا دلایل روانی دست به آدم ربایی میزند و مرتکب جرم آدم ربایی می­شود. از این رو علاوه بر آنکه صدمات روحی و معنوی را دارد، ضررهای مالی زیادی را به فرد ربوده شده و خانواده او تحمیل می‌کند و سبب ایجاد ناامنی در جامعه و سلب آرامش مردم می‌شود.

بر اساس ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی و به صورت شخصی اقدام سخت مخفی کردن و یا اخفای دیگران دارد، به پنج سال تا پانزده سال محکوم می­شود. در صورتی که سن فرد جنایتکار کمتر از ۱۵ سال باشد و به فردی که ربوده شده، آسیب جسمی و حیثیتی وارد شده باشد وسایل نقلیه را برای ربوده شدن به دزد مجرب به اشد مجازات یعنی ۱۵ سال حبس محکوم می­شود.

در صورتی که افراد متوجه آدم ربایی شوند و اولین اقدام آن است که به کلانتری شماره ۱۲۹ مراجعه کنند و گزارش آدم ربایی را انجام دهند تا کلانتری و به کمک نیروهای آگاهی و کلانتری این مجرم را دستگیر کنند. اثبات جرم آدم ربایی در ابعاد مختلف قابل بررسی می­باشد که تبعاتی را هم به دنبال دارد و ناپدید شدن شخص از این پیامد می­باشد. ربوده شده به معنی زور و تحلیل شخصی و یا به جای بردند می­باشد و پس بعدا قانونی این جرم از نظر اثبات خواهان می­باشد. گاهی شاکی مدعی آدم ربایی طفل خود توسط مادر را دارد اما در صورتی که اثبات آن مشخص شود، مادر طبق قانون اجازه دیدن و طفل را ندارد و فقط ادعای شاکی بر اساس وقوع این جرم نشر قانونی دارد اما ابتدا جرم از طرف مراجع قانونی اثبات می­شود و بعد از آن به مجازات آن پرداخته می‌شود.

ربودن افراد و خواستن مطالبه مادی و مقدار زیادی از پول معمولاً هدفی است که در بیشتر آدم ربایی‌ها مد نظرم جرم می­باشد و زمانی که قصد او برای مراجع قضایی مشخص شود، از نظر روانی و باد معنوی نیز روانکاوی می­شود.

گاهی عمل و یا جرم آدم ربایی به صورت فوق در نظر گرفته نمی‌شود اما اقدام به این کار به معنی شروع آدم ربایی می­باشد و در دادگاه و مراجع قانونی آدم ربایی به عنوان جرم اثبات می­شود و مجازات خود را بر اساس قانون مجازات اسلامی دنبال می‌کند.

زمانی که شخص جهت انجام کاری آغاز به کار می‌کند و شروع جرم را تا امتداد آن جرم ادامه می‌دهد، زمانی که شخصی را به زور سوار اتومبیل می­کند، این عمل شروع فعل مجرمانه می­باشد و در صورتی که شخص ربوده شده به عنوان مسافر سوار ماشین شود و راننده از طریق فریب او را می‌رباید، این امر مجرمانه است و به عنوان مسافر ربوده شده و بر اساس قانون آدم ربایی اگر به آدم ربایی منجر نشود و ابعاد روانی برای فرد متضرر نداشته باشد، در قانون مجازات­های سبک­تری برای او در نظر گرفته شده است.

معاونت و همراهی در جرم آدم ربایی زمانی که مجرم اقدام به آدم ربایی کرد و جرم آدم ربایی را مرتکب شد با کمک افرادی این عمل را انجام می­دهد و در صورتی که افراد به زور و یا تهدید به خواست خود و تحریک نا آگاهانه یا ناآگاهانه به شخصی که می­داند آدم ربایی می­کند، همراهی بکند؛ بر اساس ماده ۴۳ قانون مدنی معاونین جرم در نظر گرفته می‌شود و بر اساس مجازات تعزیری با او برخورد می‌شود.

بر اساس ماده ۱۲۵ قانون افرادی که دست انجام عمل و آدم ربایی می­زنند و آگاهانه با علم به اینکه جرم می­باشد، کاری را انجام دهند؛ به اعمال همه این اشخاص شریک جرم هستند و در واقع یکی از آن­ها برای وقوع جرم کافی می­باشد یا اثر کار هر کدام از آن­ها متفاوت و یا مساوی باشد و شریک در جرم محسوب می‌شود و مجازاتی برای او فاعل و مستقل جرم انجام می­دهد.

بر اساس ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی مجازات جرم آدم ربایی از ۵ تا ۱۵ سال حبس می­باشد و در صورتی که سن آدم را با کمتر از ۱۵ سال باشد و آسیب و حیثیتی به شخص وارد شده باشد و فرد ربوده شده زیان های روحی و روانی جبران ناپذیری بر او وارد شده باشد، از سه سال تا پنج سال محکوم می­شود. مجازات معاونت برای ربایشی که در ماده ۷۲۶ قانون مجازات ذکر شده ۵ سال می‌باشد و برای نوزاد ربائی ۶ ماه ۷ در نظر می‌گیرد و مجازات مشارکت در آدم ربایی نیز معاونت در آدم ربایی بر اساس قانون در ماده ۷۲۶ قانون محکومیت دارد و مجازات آن بین شش ماه تا سه سال حبس می­باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *