تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

تجاوز به عنف در قوانین تمامی کشورها وجود دارد. اما کمتر تجاوز به عنف به گوش رسیده شده و در لغت به معنای آن است که به معنای خشونت و بی رحمی و زور و بدون رضایت افراد می­باشد. این تجاوز به صورت انجام نزدیکی اجباری بدون رضایت زن می­باشد. در انجام این رابطه این زور و فشار به معنای تجاوز به فرد و تعرض به او محسوب می‌شود و به عنوان زنای به عنف نام برده می­شود.

مسئله تجاوز به عنف و مجازات آن در کشورهای مختلف بسیار حائز اهمیت شده است و برای آن مجازات بسیار سنگینی در نظر گرفته شده است. بر اساس ماده ۲۲۴ قانون مجازات حد زنا در موارد زیر اعدام می­باشد. زنای به عنف و یا مجبور کردن از طرف زانی باعث اعدام زندانی می­شود. زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان سبب اعدام زانی می­شود. زنا با محارم نسبی که سبب اعدام می­شود. مجازات زانی بر حسب مورد تابع احکام مربوط به زنا می­باشد.

هر وقت کسی با زنی که راضی به رابطه نباشد و در حالت بیهوشی و خواب و یا مستی، رابطه جنسی داشته باشند، رفتار و به حکم زنای به عنف می­باشد. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش تهدید و یا ترساندن زن حتی اگر سبب تسلیم شدن آن شود، این حکم جاری می‌شود.

مجازات زنای به عنف در مواد قانونی نوشته شده و مطابق با آن اعدام زانی نتایجی دارد که در انتظار فرد متجاوز و یا معترض به عنف می­باشد. علاوه بر این در تبصره ۲ این ماده گفته شده که فردی که متجاوز است به زن حتی اگر در حالت بیهوشی و یا مسی با زنی که راضی به نزدیکی بوده با او زنا کند، همین حکم برای او اجرا می­شود و زنا به عنف اگرچه از سر ترس و تهدید و یا ربایش انجام شود، حکم آن اعدام می­باشد.

در مواردی که فرد تجاوز کننده به دختر و فرد باکره باشد، فرد زانی علاوه بر آنکه مجازات تجاوز به عنف را باید بپردازد و میزان ارزش باکره دختر را که معادل همان مهرالمثل می­باشد را نیز باید پرداخت کند. اگر فرد متجاوز دختر و باکره نباشد، تنها مهرالمثل زن که همراه با مجازات فرد متجاوز به عنف می­باشد، می­بایست محکوم شود.

افرادی که با مسئله مجازات به عنوان برخورد کرده‌اند، افراد مجردی هستند که توانایی ازدواج و تشکیل خانواده و برقراری رابطه جنسی مشروع را ندارند، در واقع این افراد از آن­جایی که به طور عادی و قانونی به صورت مشروع نمی­توانند نیاز جنسی خود را برآورده کنند؛ دارای عقده­های روانی می­باشد و این عقده سبب می‌شود که چنان­های زشت و ناپسندی را مرتکب شود. اما چیزی که باید متذکر شد این است که مرتکب این جرم تجاوز به عنف تنها فرد مجرد نیست بلکه در میان آن­ها افراد متاهل و دارای فرزند نیز هستند که به دلایل اختلال روانی و یا کمبود­های شخصیتی مرتکبین جرم می­شود و از آن­جایی که مجازات جرم تجاوز اعدام می­باشد و این جرم و مجازات از جمله مسائل حایز اهمیت از نظر حقوقی و قضایی هستند و اثبات آن توسط قربانی اهمیت زیادی دارد.

برای اثبات جرم تجاوز و یا مجرم بودن متهم باید متهم پرونده چهار بار نزد قاضی به این جرم اقرار کند و در صورتی که ابتدای عراق قرار انکار کند و علم قاضی پرونده مشخص می‌کند که فرد متجاوز می­باشد یا نه. علم قاضی با توجه به شواهد موجود مشخص می­کند که آیا فرد متهم می­باشد یا خیر. در این صورت چهار شاهد برای اثبات جرم تجاوز می­تواند روند رسیدگی به پرونده را آسان­تر کند و کمک زیادی به قاضی داشته باشد.

در صورتی که فردی دچار جرم تجاوز شود و شواهد و افرادی که حاضر بر جرم هستند، به کلانتری شماره ۱۳۴ واقع در شهرک قدس گزارش کند. مأموران کلانتری به عنوان ضوابط قانونی موظف هستند که فرد متجاوز را دستگیر کند و بعد از تکمیل پرونده و نوشتن گزارشی کامل آن­ها را به دادسرا و دادگستری مربوطه ارجاع دهد.

از آن­ جایی که افراد متجاوز به عنف در مراحل رسیدگی قضایی ارتکاب جرم تجاوز را منکر می­شوند، از این طریق می‌خواهند خودشان را از اعدام و چوبه دار نجات دهد. به همین دلیل بیشتر بانوان در معرض تعارض قرار می‌گیرد و توانایی اثبات جرم را در دادگاه برای خود نمی­بیند. به همین دلیل پیامدهای ناگواری را در جامعه و مخصوصاً در خانواده برای آن­ها رقم می‌خورد و به همین دلیل از افشای آن در میان مردم و خانواده و همه دارند. به همین دلیل در صورت امکان فرد متجاوز و نداشتن شواهد و ادله کافی از شهادت چهار مرد عادل و علم قاضی برای اثبات جرم استفاده می­کنند. کلانتری شماره ۱۳۴ باغ در شهرک قدس صلاحیت رسیدگی به پرونده­های تجاوز به عنف را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *