تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

قانونگذار در سال ۱۳۷۴ قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی را که با هدف حفظ خاک و منابع طبیعی و تجدید پذیر ممنوع کرده بود و برای آن­ها مجازات­هایی را مشخص کرده بودند. مجازات‌هایی که صرفاً جهت اینکه مرد ممنوعیت انجام کار را دریافت کنند، در این زمینه باید مشخص کرد که تغییر کاربری به چه معنا می­باشد و مصادیق آن چیست. اراضی کشاورزی شامل زمین­هایی می­باشد که تغییر کاربری آن­ها به صورت مجازی انجام شود و با دستور سازمان کشاورزی انجام شود ارکان تحقق تغییر کاربری مجازات­ها بستگی به تشخیص دادگاه صالح دارد و همه این­ها در این مقاله بررسی می­شود.

تغییر کاربری هرگونه اقدامی است که مانع بهره برداری و ادامه کشاورزی در زمین­های باغی و یا زراعی می­شود، اعم از اینکه کاربر کشاورزی زمین را از بین برده باشد و یا نه از آن به عنوان استفاده‌های مفید استفاده کنیم و اقدام به از بین بردن کاربری کشاورزی انجام می‌شود و اقدامات مهمی در زمینه عمل و بهره‌برداری آن­ها انجام می­شود. تغییر کاربری می‌تواند در قالب ایجاد کردن و یا برداشتن شن و ماسه باشد که البته این موارد به تشخیص سازمان و وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می­شود. البته امروزه با توجه به گسترش ساختمان­سازی و افزایش جمعیت بیشتر مردم زمین­های کشاورزی را تغییر اراضی می­دهند و از آن­ها برای ساختن ساختمان­های آسمان خراش استفاده می­کنند. وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری را مشخص می­کند و در صورتی که مانع از تداوم تولید و استمرار کشاورزی باشد و یا به زمین­های کشاورزی و هوا مشکلی ایجاد نکند، می­تواند تغییر کاربری را انجام دهد. مواردی که به عنوان مصداق تغییر کاربری در نظر گرفته می‌شود.

لانه گذاری جهت آبرسانی به مناطق کم آب، رها کردن پساب­های صنعتی و فاضلاب­های شهری، دفن زباله­های صنعتی، احداث جاده استفاده از آلاچیق و کانکس در زمین­های کشاورزی، ایجاد سکونتگاه­های موقت دفن زباله­ها و مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه و ضایعات فلزی دفن ضایعات عفونی بیمارستان­ها، دیوارکشی اراضی، احداث کوره­های آجرپزی، گودبرداری در دشت و یا افزایش بیش از اندازه شن و ماسه، ایجاد ساختمان، احداث پارکینگ­های دارای سقف و بدون سقف، استخرهای ذخیره آب غیرکشاورزی، پیست­های ورزشی و یا پیست­های اسب سواری، احداث پارک و فضای سبز، احداث راه آهن و زمین فرودگاه یا تبدیلی و تکمیلی غذایی محوطه سازی، طرح­های خدمات عمومی و صنایع دستی و طرح‌هایی که تحت مالکیت سرمایه‌های مصوبه مجلس جمهوری اسلامی در نظر می‌گیرد.

در صورتی که مردم محلی مشاهده کنند که افرادی به صورت غیر قانونی به دنبال تغییر اراضی زمین‌های کشاورزی هستند؛ هر شهروند و هر فرد روستایی وظیفه دارد که سریعاً به کلانتری شماره ۱۴۹ واقع در امام زاده حسن گزارش کنند تا ماموران کلانتری به سرعت افراد متضرر زمین­های کشاورزی را دستگیر و مجازات کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *