تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدرآراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدر

رسیدگی به جرائم مربوط به مواد مخدر قبل از تصویب و انتشار فهرست موضوع ماده اول قانون اصلاح منع کشت خشخاش

رسیدگی به جرائم مربوط به مواد مخدر که قبل از تصویب و انتشار فهرست موضوع ماده اول قانون اصلاح منع کشت خشخاش مصوب ۱۳۳۸ وقوع یافته است.

تاریخ رأی:۱۰/۳/۱۳۴۶

رسیدگی به جرائم مربوط به مواد مخدر که قبل از تصویب و انتشار فهرست موضوع ماده اول قانون اصلاح منع کشت خشخاش مصوب ۱۳۳۸ وقوع یافته است آرای سال ۱۳۴۶ رأی وحدت رویه مورخ۱۰/۳/۱۳۴۶ نظر به اینکه مفاد رأی شماره ۵۶۱۱ مورخ۲۷/۱۰/۱۳۳۸  شعبه نهم دیوان کشور با رأی شماره ۵۰۹۳ مورخ۶/۱۰/۱۳۳۸و ۶۷۹۸ مورخ۲/۱۱/۱۳۳۸  شعبه دو- نه دیوان کشور در مورد تاریخ اجرای لایحه قانونی اصلاح قانون منع کشت خشخاش اختلاف دارد و در مورد تاریخ اجرای لایحه مزبور آرای مختلفی صادر گردیده

آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدرآراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدر

بدین توضیح که لایحه قانونی در تاریخ۳۱/۴/۱۳۳۸در مجله رسمی درج و فهرست مواد مخدره که در ماده (۱) قانون منع کشت خشخاش به آن اشاره شده و می بایستی همزمان با انتشار قانون در مجله رسمی درج شود در تاریخ۲۰/۵/۱۳۳۸  در مجله درج گردیده و در فاصله۱۱/۵/۱۳۳۸ و ۱/۶/۱۳۳۸ متهمینی که به اتهامات مذکور در لایحه قانونی تحت تعقیب دادسرا قرار گرفته اند و پرونده های آنها به دادگاه های جنحه و جنایی ارسال شده بعضی بر طبق قانون سابق منع کشت خشخاش محکومیت هایی یافته و جریمه نقدی نیز بر طبق قانون مزبور هر گرمی پنجاه ریال محسوب گردید؛ ولی برخی بر طبق لایحه قانونی اصلاح قانون منع کشت خشخاش محکومیت هایی یافته اند که جریمه نقدی آن بر طبق لایحه هر گرمی پانصد ریال برای مواد افیونی و سه هزار ریال برای مواد مخدره احتساب شده است به طوری که ملاحظه می گردد رأی ۵۶۱۱ مورخ۲۷/۱۰/۱۳۳۸ موضوع محکومیت تقی هماورد حکم فرجام خواسته نقض گردیده در صورتی که در رأی ۵۰۹۳ شعبه دو حکم فرجام خواسته که از نظر استدلال در حکم واحد بوده به اتفاق آرا ابرام و در رأی شماره ۶۷۹۸ مورخ ۲/۱۱/۱۳۳۸ حکم فرجام خواسته نقض گردیده است. به هر حال طبق ماده واحده قانون مصوب تیرماه ۱۳۲۸ موضوع در جلسه هیئت عمومی طرح می گردد تا در نتیجه رویه واحدی اتخاذ گردد.

آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدرآراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدر

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدرآراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد مواد مخدر

به تاریخ روز چهارشنبه ۱۰/۳/۱۳۴۶ جلسه هیئت عمومی به ریاست جناب آقای عمادالدین میر مطهری رئیس کل دیوان عالی کشور با حضور جناب آقای دکتر عبدالحسین علی آبادی دادستان کل و جنابان آقایان رؤسا و مستشاران شعب دیوان مزبور تشکیل گردید و پس از طرح پرونده و قرائت گزارش مربوط به آرای متضاد و مختلفی که از شعبه دوم و نهم دیوان کشور راجع به تاریخ اجرای قانون اصلاح قانون منع کشت خشخاش مصوب تیرماه ۱۳۳۸ صادر گردیده و ملاحظه اوراق لازم با کسب عقیده جناب آقای دادستان کل مبنی بر تأیید رأی شعبه نهم دیوان کشور مشاوره کرده به اکثریت آرا به شرح زیر رأی میدهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *