تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقیاعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقی

قانون منع بکارگیری بازنشستگان از همان سال های اول انقلاب اسلامی مطرح شد و قانونی منع بکارگیری بازنشستگان مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره پایان سال 60 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در آغاز سال 1361 ابلاغ شد بعدها ماده واحده مذکور در مجلس شورای اسلامی اصلاح و تبصره های به آن اضافه شد با آخرین اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان (ماده واحده و 5 تبصره) در مرداد سال 1397 با 197 رای موافق، 36 رای مخالف و 2 رای ممتنع موافقت شد.

این مصوبه در اوایل مرداد 97 با رای اکثریت نمایندگان به تصویب رسید همچنین کلیات مصوبه نیز توسط شورای نگهبان تایید اما در قسمت های از آن ایراداتی وارد کرد. مجلس نیز بعد از دریافت نامه شورای نگهبان ایرادات مطرح شده را رفع و در نهایت مصوبه مذکور را در مورخ 21 شهریور 1397 تایید کرد و قانون توسط رئیس وقت مجلس شورای اسلامی جهت اجرا به دستگاه های اجرای ابلاغ شد.

اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقیاعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقی

آخرین مصوبه قانون منع بکارگیری بازنشستگان

بر اساس این ماده واحده تمامی دستگاه های اجرایی و تمامی دستگاه هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند حق بکارگیری افرادی که بازنشسته یا بازخرید شده اند را ندارند. مصداق دستگاه های اجرایی در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اعدام شده است که شامل کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه‌های دولتی می باشد.

اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقیاعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقی

لازم به ذکر است شما می توانید برای مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری با بهترین وکلای دیوان موسسه حقوقی تهران وکیل که به عنوان موسسه تخصصی در حوزه دیوان عدالت اداری است ارتباط برقرار نمایید و از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری جهت ارائه خدمات حقوقی بهره ببرید.

طبق تبصره 1 ماده واحده این قانون، بکارگیری بازنشستگان در برخی از سمت های ذکر شده بنده های الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز مقام معظم رهبری بلامانع است. سمت های مذکور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوبه سال 1386 به شرح زیر است:

الف- روسای سه قوه (18000) امتیاز.

ب- معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضا شورای نگهبان (17000) امتیاز.

ج- وزرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (16000) امتیاز.

د- استانداران و سفرا (15000) امتیاز.

هـ – معاونین وزرا (14000) امتیاز.

در تبصره یک استثنائی هم برای وزارت اطلاعات در نظر گرفته شده است و بر اساس این تبصره بکارگیری حداکثر یک درصد از کل نیروهای شاغل وزارت اطلاعات در وزارتخانه مجاز است. همچنین بکارگیری بازنشستگان با شرایط جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت، و فرزندان شهدا در دستگاه های اجرایی مانعی ندارد.

اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقیاعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقی

در تبصره 2 این ماده آمده است دستگاه های اجرایی در صورت احتیاج می توانند از بکارگیری بازنشستگان با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت تا حداکثر یک سوم ساعت کارمندان اداری رسمی بلامانع است.

در تبصره 3 این ماده به مجازات سرپیچی از این قانون اشاره شده و آمده است پرداخت هر وجهی از هر محلی و با هر عنوانی به بازنشستگانی که منع بکارگیری دارند پرداخت شود در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان در انتظار اصلاح جدید

شهریور سال 1400 طرح خواستار اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با امضا 45 نماینده از سمت هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول و به کمیسیون اجتماعی قوه مقننه ارجاع شد.

اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقیاعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقی

در این طرح پیشنهاد شده است دو تبصره به 5 تبصره مصوبه قبلی اضافه شود که این دو تبصره شامل موارد زیر است.

تبصره 6- در صورتی که بازنشستگان اعم از کشوری و لشکری در دستگاههای موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اشتغال یابند، صرفاً از مستمری بازنشستگی یا حقوق شغل مربوط می توانند استفاده نمایند و دریافت همزمان مستمری و حقوق، ممنوع است.

تبصره 7- بازنشستگان موضوع تبصره 6 فقط با رعایت سقف ساعات کاری مندرج در تبصره 2 می توانند صرفاً با یک دستگاه اجرائی مذکور قرارداد همکاری منعقد نمایند.

این دو تبصره باید از کمیسیون اجتماعی عبور و به تصویب نمایندگان مجلس برسد و در نهایت بعد از تصویب شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد.اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقیاعاده به خدمت کارکنان بازنشسته+وکیل+مشاوره حقوقیبرخی از افراد از این قانون مستثنا هستند اما دستگاه های اجرایی به آن توجهی ندارند یا بخشنامه هایی مبنی بر عدم کارگیری این افراد به تصویب می رسانند به همین دلیل در طول سالیان افراد زیادی از طریق دیوان عدالت اداری شکایت و اعتراض خود را مطرح کرده اند و منجر به صدور رای به نفع آنها شده است. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *