تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

بازنشستگی زودتر از موعد+تامین اجتماعی+وکیل+قانون+شرایط

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  بازنشستگی زودتر از موعد+تامین اجتماعی+وکیل+قانون+شرایط اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

بازنشستگی زودتر از موعد+تامین اجتماعی+وکیل+قانون+شرایطبازنشستگی زودتر از موعد+تامین اجتماعی+وکیل+قانون+شرایط

 

 بازنشستگی در ماده 15 قانون تامین اجتماعی عدم فعالیت شخص بیمه شده به کار به موجب رسیدن به سن تعیین شده، تعریف شده است. بازنشستگی فرصتی است برای شخصی که برای سالیان طولانی مشغول به کار بوده، تا پس از رسیدن به سنین کهن سالی تفریح و استراحت کند. در این دوران وظیفه دولت و سازمانهایی مانند تامین اجتماعی است که مستمری و رفاه اشخاص تحت پوشش خود را تامین کنند.

سن مقر برای بازنشستگی 55 سالگی برای زنان و 60 سالگی برای مردان است. داشتن 25 تا 30 سابقه کاری و پرداخت بیمه به سازمان تامین اجتماعی حداقل به مدت 10 سال، از شرایط بازنشستگی با دریافت مستمری است. بازنشستگی صرفا مختص کارمندان رسمی نیست و کارمندان پیمانی نیز در صورت واجد شرایط بودن، میتوانند درخواست بازنشستگی خود را اعلام کنند. کارگران نیز با شرایطی میتوانند مشمول بازنشستگی زودتر از موعد قرار گیرند.

 آیا بازنشستگی بدون داشتن شرایط قانونی که به صوت کلی بیان شده است، نیز امکان پذیر است؟

بازنشستگی که زودتر از مهلت های تعیین شده صورت گیرد، بازنشستگی زودتر از موعد نام دارد. شرایط کار و زندگی برای همه یکسان نیست، شرایط قانونی که برای بازنشستگی اعلام شده است در رابطه با همه کارکنان و کارگران صدق نمی‌کند. بازنشستگی زودتر از موعد برای این دسته از اشخاص تعریف شده و اشخاص دارای شرایط خاص میتوانند از بازنشستگی زودتر از موعد بهره‌مند شوند. کارمندان دولتی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و کارگران که مشمول قانون کار بوده‌اند، میتوانند با شرایط قانونی خاص زودتر از موعد بازنشسته شوند. بازنشستگی زودتر از موعد به نوعی حمایت از کارمند و کارگر است. ارائه درخواست بازنشستگی زودتر از موعد بستگی به سن، بیمه پرداخت شده، جنسیت و…دارد. هرچند این نوع از بازنشستگی برای دولت هزینه های سنگینی در بر دارد اما مزیت هایی نیز دارد. برای درخواست بازنشستگی زودتر از موعد روش های مختلفی وجود دارد که در قانون تامین اجتماعی و قانون کار تعیین شده‌اند؛

الف) اشخاصی که حداقل به مدت 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در مناطقی با آب و هوای نامناسب مشغول به کار بوده‌اند، میتوانند پس از رسیدن به سن 55 سال تمام خود یا وکیل متخصص بازنشستگی زودتر از موعد نسبت به ارائه درخواست بازنشستگی زودتر از موعد اقدام نمایند.

ب)اشخاصی که پیش از بازنشستگی برای 20 سال پشت سر هم یا 25 سال متناوب به کارهای سخت و زیان آور مشغول بوده‌اند، سپس از رسیدن به سن 55 سالگی تمام میتوانند شخصا یا با نمایندگی وکیل تضمینی بازنشستگی زودتر از موعد، درخواست بازنشستگی خود را مطرح کنند.

کارهای سخت و زیان آور کارهایی هستند که کارکنان پس از گذشت مدتی به دلیل شرایط کاری دچار فرسودگی های روحی و جسمی می‌شوند. در برخی موارد شدت این آسیب ها به صورتی است که فرد دیگر قادر به کار کردن نیست. اشخاصی که در مشاغل زیان آور مشغول به فعالیت بوده‌اند، پس از سپری شدن مدت های مذکور می‌توانند درخواست بازنشستگی زودتر از موعد در مشاغل سخت را ارائه نمایند.

پ)اشخاصی که در کارهای سخت و زیان آور مشغول به فعالیت بوده‌اند و 20 سال بیمه تامین اجتماعی خود را پرداخت کرده باشند، برای درخواست بازنشستگی زودتر از موعد محدودیتی در رابطه با سن ندارند.

به عبارت دیگر، کارگری که در مشاغل سخت مشغول به کار بوده و به مدت 20 سال حق بیمه خود را پرداخت کرده باشد، برای اعلام درخواست بازنشستگی زودتر از موعد نیازی نیست به سن 45(برای زنان) و 55(برای مردان) رسیده باشد.

ت) اشخاصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در صورتی که مشمول قانون کار باشند، میتوانند با داشتن 55 سال سن برای مردان و 45 سال سن برای زنان و پرداخت 20 سال بیمه درخواست کتبی بازنشستگی زودتر از موعد خود را به کارفرما و سازمان تامین اجتماعی محل اقامت اعلام کنند، تا مستمری بازنشستگی برای آن‌ها برقرار شود.

ث) دارا بودن حداقل سنی مردان 55 سال و زنان 45 سال برای اشخاصی که به مدت 30 سال حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند، الزامی نیست. اشخاصی که 30 سال سابقه پرداخت بیمه دارند بدون داشتن محدودیت سنی میتوانند درخواست بازنشستگی زودتر از موعد را تسلیم نمایند.

واجد شرایط بازنشستگی زودتر از موعد بودن اشخاص، موضوعی است که باید نزد سازمان تامین اجتماعی ثابت شود، همراهی با بهترین وکیل بازنشستگی زودتر از موعد به اثبات شرایط خاص اشخاص در بازنشسته شدن کمک می‌کند.

ج)جانبازان و آزادگان میتوانند با دارا بودن 20 سال سابقه پرداخت بیمه، برای زنان در45 سالگی و مردان در 50 سالگی خود را بازنشسته اعلام کنند. این اشخاص با ارائه مدارک جانبازی یا آزادگی خود به همراه وکیل بازنشستگی زودتر از موعد درخواست خود را به سازمان تامین اجتماعی تقدیم می‌کنند.

د) آزادگان و جانبازانی که دارای سابقه خدمت یا پرداخت بیمه برای مدت 20 سال و سنوات ارفاقی حداقل به مدت 10 باشند، که در مجموع 30 سابقه است، میتوانند بدون محدودیت سنی نسبت به درخواست بازنشستگی زودتر از موعد اقدام کنند.

ه) بازنشستگی زودتر از موعد بیمه شدگانی که حداقل 5 سال بیشتر از حداکثر سنی که برای کارکردن مشخص شده، مشغول به کار باشند، با درخواست خود یا کارفرما بازنشسته می‌شوند.

کارگر مردی که در سن 65 سالگی همچنان کار میکند، اما هنوز سابقه کاری لازم برای بازنشسته شدن را ندارد، میتواند با استناد به کهولت سن درخواست بازنشستگی زودتر از موعد را در سازمان تامین اجتماعی مطرح کند. بازنشستگی افراد در سنین بالا به آرامش جامعه کمک شایانی میکند. در این صورت نیروهای تازه و جوان فرصت های شغلی بیشتری به دست می‌آورند و سطح رضایت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

اشخاصی که زودتر از موعد بازنشسته می‌شوند، مانند دیگر کارکنان در هنگام بازنشستگی پاداش دریافت می‌کنند. مستمری این افراد مطابق با قانون تعیین می‌شود. برای اطلاع از نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی زودتر از موعد میتوانید با شماره تلفن هایی که در صفحه مشاهده میکنید، تماس بگیرید. دریافت مشاوره تلفنی حقوقی از وکلای متخصص بازنشستگی زودتر از موعد مجموعه تهران وکیل منجر به افزایش آگاهی در رابطه با مسائل قانونی بازنشستگی زودتر از موعد می‌شود.

اعتراضات نسبت به رد بازنشستگی زودتر از موعد در هیئت‌های تجدیدنظر سازمان تامین اجتماعی رسیدگی می‌شود. اعتراض به رای صادره در هیئت های بدوی و تشخیص نظر سازمان تامین اجتماعی و رای اداره کار در دیوان عدالت قابل طرح است. دیوان عدالت اداری با در نظر گرفتن شرایط و مستندات نسبت به تایید یا نقض رای صادر شده در مرجع قبلی تصمیم گیری می‌کند.

ارائه اعتراض در دیوان عدالت اداری فرجام خواهی نامیده می‌شود، فرجام خواهی مرحله ای مهم و قابل توجه است. همراهی وکیل متخصص بازنشستگی زودتر از موعد در این مرحله ضروری است.

تسلیم دادخواست اعتراض به بازنشستگی زودتر از موعد در دیوان عدالت اداری دارای مهلت های مشخصی است. افراد مقیم ایران 3 ماه و برای اشخاصی که مقیم ایران نیستند 6 ماه از تاریخی که حکم به آن ها ابلاغ می‌شود، مهلت اعتراض تعیین شده است. اعتراضات پس از مهلت های مقرر در این سازمان قابلیت رسیدگی ندارند.

وکیل بازنشستگی زودتر از موعد با درنظر تمامی شرایط قانونی و مهلت های مقرر در موفقیت پرونده تاثیر بسزایی خواهد داشت. وکلای تضمینی بازنشستگی زودتر از موعد در موسسه تهران با سابقه طولانی در بازنشستگی زودتر از موعد و مسائل مرتبط با دیوان عدالت اداری، در تمامی مراحل رسیدگی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

استفاده از دانش وکلای متخصص بازنشستگی زودتر از موعد در مجموعه تهران وکیل با مشاوره حقوقي رایگان به صورت  آنلاین و تلفنی امکان پذیر است. این مجموعه بدون محدودیت زمانی و مکانی در خدمت رسانی آماده است.

برای دریافت مراجعه حضوری و ملاقات با وکیل متخصص بازنشستگی زودتر از موعد میتوانید به شعبات ما در تهران و کرج مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *