تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

با وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد است

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۶۵۰۰۰۴۵

تاریخ: ۱۳۹۱/۱۰/۳۰

در این مطلب به موضوع با وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد است اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 با وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد استبا وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد است

رای شعبه ۲۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه

در خصوص دعوای (ش.) با وکالت خانم (ف.ص.) به طرفیت (ش.) به خواسته صدور حکم به استرداد ۱۷ پالت قالب های پلاستیکی مطابق قرارداد شماره ۳۶۲، بدوأ صدور حکم به تنفيذ فسخ قرارداد، با توجه به اتمام تاریخ قرارداد و عدول خوانده از انجام مورد قرارداد برابر اظهارنامه ارسالی با احتساب کلیه هزینه ها. نظر به این که در ماده ۶ قرارداد، مستند دعوای خواهان توافق به حل اختلاف توسط داور به عمل آمده است؛ بنابراین قبل از تمسک به داوری، دادگاه حق رسیدگی به دعوا را ندارد، در نتیجه به استناد مواد ۲ و ۴۵۴ قانون آیین دادرسی مدنی، قرار رد دعوای خواهان صادر و اعلام می گردد.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

با وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد استبا وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد است

رئیس شعبه ۲۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران- کلانتریان

رای شعبه ۵۲ دادگاه تجدیدنظر تهران درباره وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه

در خصوص تجدیدنظرخواهی (ش.) با وکالت خانم (ف.م.) به طرفیت (ش.) نسبت به دادنامه ۷۱۰-۹۱/۸/۱۵صادره از شعبه ۲۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به اساس دعوای مطروحه، تجدیدنظرخواه به استناد بند ۶ قرارداد به لحاظ داوری، قرار رد دعوا صادر شده است. دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده و اظهارات و مدارک مضبوط در آن، صرف نظر از نحوه تنظیم ماده ۲ قرارداد مدرکیه، نظر به این که صرف انقضا مدت اصل قرارداد، نمی تواند موجبات مرتفع شدن شرط داور گردد؛ چرا که اختلافات ناشی از قرارداد مذکور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت؛

با وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد استبا وجود شرط داوری دعوای فسخ در دادگاه قابل رد است

بنابراین تجدیدنظرخواهی به نحوی نیست که موجبات نقض دادگاه خواسته را فراهم نماید و با شقوق ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی انطباق ندارد. ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه موصوف به استناد ماده ۳۵۸ همان قانون دادنامه تجدیدنظر خواسته تأیید می گردد. رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه ۵۲ دادگاه تجدیدنظر تهران – مستشار دادگاه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *