تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی + وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی + وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی + وکیلتوقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی + وکیل

قوانین توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی 

ماده ۶۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری: «توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی متناسب با نوع و اهمیت و نقش آنها در ارتکاب جرم با روشهایی از قبیل تغییر گذرواژه به منظور عدم دسترسی به سامانه، مهر و موم (پلمب) سامانه در محل استقرار و ضبط سامانه صورت می گیرد.»

شرح ماده :

توقيف سامانه ها ممکن است به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. شیوه هایی از قبیل تعیین یا تغییر گذر واژه، توقیف نرم افزاری بوده و در مواردی کاربرد دارد که موضوع از اهمیت کمتری برخوردار بوده و احتمال دسترسی متهم به گذر واژه جدید نباشد. اما در مواردی که موضوع اهمیت بیشتری داشته یا متهم حرفه ای باشد، توقیف به صورت سخت افزاری به روش هایی مثل مهر و موم (پلمب) سامانه در محل استقرار و در موارد مهم تر به شیوه ضبط سامانه انجام می شود. بدیهی است که منظور از ضبط سامانه در این ماده، ضبط به نفع دولت نیست بلکه در این مرحله منظور انتقال سامانه به مرجع انتظامی یا قضایی است.

بهترین وکیل توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتیبهترین وکیل توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی

ماده ۶۷۸ قانون آیین دادرسی کیفری: «چنانچه در حین اجرای دستور تفتیش و توقيف، تفتیش داده های مرتبط با جرم ارتکابی در سایر سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که تحت کنترل یا تصرف متهم قرار دارند ضروری باشد، ضابطان با دستور مقام قضائی دامنه تفتيش و توقیف را به سامانه های دیگر گسترش می دهند و داده های مورد نظر را تفتیش یا توقیف می کنند.»

قوانین مرتبط:

ماده ۵۶ قانون آیین دادرسی کیفری: «ضابطان دادگستری مکلفند طبق مجوز صادره عمل نمایند و از بازرسی اشخاص، اشیاء و مکان های غیر مرتبط با موضوع خودداری کنند.»

ماده ۵۷ – «چنانچه ضابطان دادگستری در هنگام بازرسی محل، ادله، اسباب و آثار جرم دیگری را که تهدید کننده امنیت و آسایش عمومی جامعه است، مشاهده کنند، ضمن حفظ ادله و تنظیم صورت مجلس، بلافاصله مراتب را به مرجع قضایی صالح گزارش و وفق دستور و عمل می کنند.»

شماره تلفن بهترین وکیل توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتیشماره تلفن بهترین وکیل توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی

شرح ماده :

 مقنن چهار شرط را برای توسعه دامنه تفتیش و توقیف سامانه ها مقرر نموده که در صورت جمع شدن این شرایط امکان توسعه دامنه تفتیش وجود دارد: الف – داده های مورد نظر مرتبط یا جرم ارتکابی باشد، ب – داده های مورد نظر در سایر سامانه های رایانه ای یا مخابراتی تحت کنترل با تصرف متهم باشند (پس در هر حال امکان تفتیش سامانه های تحت کنترل سایر اشخاص حاضر در محل تفتیش وجود ندارد). ج – تفتيش داده های جدید ضروری باشد، د – اخذ دستور جدید از مقام قضایی مربوط۔

وکیل متخصص توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی وکیل متخصص توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی

مفهوم مخالف ماده ۶۷۸ ق. آ. د. ک. این است که ضابطان بایستی از تفتیش دادههای غیر مرتبط با جرم ارتکابی در سایر سامانه های رایانه ای یا مخابراتی در اختیار متهم خودداری نمایند. تنها استثناء قانونی در این خصوص این است که ادله، اسباب و آثار جرم دیگری را که تهدیدکننده امنیت و آسایش عمومی جامعه است، مشاهده کنند که در این صورت برابر ماده ۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری بایستی مراتب را صورتجلسه و فورا به عرض مقام قضایی مربوط برسانند.

بهترین وکیل توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی در تهران و کرجبهترین وکیل توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی در تهران و کرج

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

 ماده ۶۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری:« توقيف داده ها با سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که موجب ایراد لطمه جانی یا خسارات مالی شدید به اشخاص یا اخلال در ارائه خدمات عمومی شود، ممنوع است مگر اینکه توقیف برای اجرای موضوع اهم نظیر حفظ امنیت کشور ضرورت داشته باشد.»

توقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی + وکیلتوقیف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی + وکیل

قوانین مرتبط:

 ماده ۱۵۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲: «علاوه بر موارد مذکور در مواد قبل، ارتکاب رفتاری که طبق قانون جرم محسوب می شود، در موارد زیر قابل مجازات نیست:

ب – در صورتی که ارتکاب رفتار برای اجرای قانون اهم لازم باشد…»

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *