تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

جرایم سازمان یافته و گسترده + وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع جرایم سازمان یافته و گسترده + وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

جرایم سازمان یافته و گسترده + وکیلجرایم سازمان یافته و گسترده + وکیل

قوانین مجازات جرایم سازمان یافته و گسترده 

ماده ۷۵۴ قانون مجازات اسلامی –تعزیرات: «در موارد زیر، حسب مورد مرتکب به بیش از دو سوم حداکثر یک یا دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد: الف) هریک از کارمندان و کارکنان اداره ها و سازمانها یا شوراها و یا شهرداری ها و موسسه ها و شرکتهای دولتی و یا وابسته به دولت یا نهادهای انقلابی و بنیادها و مؤسسه هایی که زیر نظر ولی فقیه اداره میشوند و دیوان محاسبات و مؤسسه هایی که با کمک مستمر دولت اداره می شوند و یا دارندگان پایه قضایی و به طور کلی اعضا و کارکنان قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و مأموران به خدمت عمومی اعم از رسمی و غیررسمی به مناسبت انجام وظیفه مرتکب جرم رایانه ای شده باشند.

ب)متصدی یا متصرف قانونی شبکه های رایانه ای یا مخابراتی که به مناسبت شغل خود مرتکب جرم رایانه ای شده باشد.

ج)داده ها با سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، متعلق به دولت یا نهادها و مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی باشد.

د) جرم به صورت سازمان یافته ارتکاب یافته باشد.

ه‍) جرم در سطح گسترده ای ارتکاب یافته باشد.»

بهترین وکیل جرایم سازمان یافته و گسترده بهترین وکیل جرایم سازمان یافته و گسترده

شرح ماده :

در حقوق جزای عمومی، تشدید مجازات معمولا به دو علت انجام می پذیرد: تعدد جرم و یا جرم .بر عکس کیفیات مخففه، تشدید مجازات تنها در صورتی ممکن است که در قانون تصريح شده باشد و قاضی نمی تواند به میل خود و در غیر از مواردی که تشدید مجازات از طرف قانون مقرر شده مجازات جرمی را تشدید کند. اما در هر حال علل مشدده ی مجازات به تعدد و تکرار جرم محدود نمی شود و گاهی تشدید مجازات در قوانین مختلف به سبب سمت مرتکب و یا استفاده از وسایل ارتباط جمعی برای ارتکاب جرم (ماده ۱ قانون تشدید مجازات اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری )و یا ارتکاب جرم به صورت سازمان یافته (ماده ۴ همان قانون)، استفاده از وسایل نقلیه برای ارتکاب جرم (ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی) ،…است. در این ماده نیز تشدید مجازات به چهار جهت پذیرفته شده است:

الف – مجرم از کارمندان دولت و نهادهای عمومی باشد که به مناسبت انجام وظیفه مرتکب جرم رایانه ای شده باشند.

شماره تلفن بهترین وکیل جرایم سازمان یافته و گسترده شماره تلفن بهترین وکیل جرایم سازمان یافته و گسترده

ب)متصدی یا متصرف قانونی شبکه های رایانه ای یا مخابراتی که به مناسبت شغل خود مرتکب جرم رایانه ای شده باشد.

ج)داده ها با سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، متعلق به دولت یا نهادها و مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی باشد.

د)جرم به صورت سازمان یافته ارتکاب یافته باشد.

ه)جرم در سطح گسترده ای ارتکاب یافته باشد.

از معنای ظاهری تشدید مجازات چنین برمی آید که با احراز علل مشدده، مجازاتی بیش از حداکثر مجازات قانونی برای مرتکب لحاظ می شود. مقنن در مواد ۱۳۴ و ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی (مصوب ۹۲) نیز همین مفهوم از تشدید را پذیرفته است.

لكن مقنن در فصل جرایم رایانه ای در خصوص جهات تشدید مقرر در ماده ۷۵۴ قانون تعزیرات، تشدید به مفهوم قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ را نپذیرفته و به سبک قانون سابق مجازات اسلامی، صرفا مقرر نموده در صورت احراز جهات تشدید، دادگاه مرتکب را حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر یک یا دو مجازات مقرر محکوم نماید، به عبارت دیگر دادگاه میتواند که مرتکب را به مجازاتی که از دو سوم حداکثر مجازات قانونی (یک مجازات و یا هر دو مجازات )متجاوز باشد و از حداکثر مجازات قانونی بیشتر نشود، محکوم نماید به عنوان نمونه اگر حداکثر مجازات قانونی بیست میلیون ریال جزای نقدی و یک سال حبس است، دادگاه در مقام تشدید این مجازات می تواند که مرتکب را به بیش از ۱۳۳۳۳۳۳۳ ریال جزای نقدی محکوم نماید و یا به بیش از ۲۴۳ روز حبس و یا هر دو مجازات محکوم نماید. بدیهی است که دادگاه در این مورد نمی تواند مرتکب را به مجازاتی بیش از حداکثر مجازات قانونی محکوم نماید. البته اگر جهت تشدید تعدد یا تکرار جرم باشد، دادگاه بایستی برابر مواد ۱۳۴ و ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ عمل نماید.

بهترین وکیل جرایم سازمان یافته و گسترده در تهران و کرج بهترین وکیل جرایم سازمان یافته و گسترده در تهران و کرج

در بند الف ارتکاب جرایم رایانه ای، به مناسبت انجام وظیفه، از سوی هر یک از کارمندان و کارکنان اداره ها و سازمانها یا شوراها و یا شهرداری ها و موسسه ها و شرکتهای دولتی و یا وابسته به دولت یا نهادهای انقلابی و بنیادها و مؤسسه هایی که زیر نظر ولی فقیه اداره می شوند و دیوان محاسبات و مؤسسه هایی که با کمک مستمر دولت اداره می شوند و یا دارندگان پایه قضایی و به طور کلی اعضا و کارکنان قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و مأموران به خدمت عمومی اعم از رسمی و غیررسمی، را از موجبات تشدید مجازات دانسته است. مانند این که کارمند اداره گذرنامه با ایجاد تغییراتی در محتویات سوابق رایانه ای مجرمین، نام مجرمی را که ممنوع الخروج است با افزودن پسوندی تغییر دهد. البته این جرم بایستی به مناسبت انجام وظیفه باشد و صرف کارمند دولت بودن برای تشدید مجازات کفایت نمی نماید مثلا اگر کارمند ثبت اسناد مرتکب بزه مذکور در مثال اخیر شود از موجبات تشدید نمی باشد.

 در بند ب در صورتی که متصدی یا متصرف قانونی شبکه های رایانه ای یا مخابراتی به مناسبت شغل خود مرتکب جرم رایانه ای شده باشد مشمول تشدید مجازات دانسته شده است. مانند این که متصدی یکی از اپراتورهای تلفن همراه غیر دولتی مرتکب شنود غیر مجاز از طریق شبکه مخابراتی خود شود.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

دادهها یا سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، متعلق به دولت یا نهادها و مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی باشد. این بند اعم از این است که جرم توسط داده ها یا سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، متعلق به دولت یا نهادها و مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی ارتکاب یافته باشد و یا جرم علیه این موارد انجام شده باشد، در هر صورت مشمول تشدید مجازات می شود.

جرم به صورت سازمان یافته ارتکاب یافته باشد. به این مفهوم که جرم توسط گروهها و سازمان هایی انجام شده باشد که با برنامه و هدف خاصی و به صورت منسجم مرتکب جرایم رایانه ای می شوند. ماده ۱۳۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص تشدید مجازات سردستگی فعالیت های مجرمانه سازمان یافته است. به نظر می رسد که در خصوص سردستگی گروههای محرمانه رایانه ای دادگاه باید به قانون عام مؤخر (ماده ۱۳۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲) استناد نماید.

وکیل تخصصی جرایم سازمان یافته و گسترده وکیل تخصصی جرایم سازمان یافته و گسترده

جرم در سطح گسترده ای ارتکاب یافته باشد، مانند این که کلیه اطلاعات سری مربوط به برنامه های هسته ای کشور در اختیار کشورهای بیگانه قرار گیرد.

تشدید مجازات در این فصل محدود به مواد ۷۵۴ و ۷۵۵ نمیشود و در قسمتهای مختلف این قانون تشدید مجازات آمده است شامل تبصره ماده ۷۵۳، تبصره ماده ۷۴۴ و تبصره ۳ ماده ۷۴۲.

ماده ۷۵۵ قانون مجازات اسلامی-تعزیرات: «در صورت تکرار جرم برای بیش از دو با,ر دادگاه می تواند مرتکب را از خدمات الکترونیکی عمومی از قبیل اشتراک اینترنت، تلفن همراه، اخذ نام دامنه مرتبه بالای کشوری و بانکداری الکترونیکی محروم کند: الف) چنانچه مجازات حبس أن جرم نود و یک روز تا دو سال حبس باشد، محرومیت از یک ماه تا یک سال. ب) چنانچه مجازات حبس أن جرم دو تا پنج سال حبس باشد، محرومیت از یک تا سه سال. ج) چنانچه مجازات حبس آن جرم بیش از پنج سال حبس باشد، محرومیت از سه تا پنج سال.»

قوانین مرتبط با جرایم سازمان یافته و گسترده 

مده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲: «هر کس به موجب حکم قطعی به یکی از مجازاتهای تعزیری از درجه یک تا شش محکوم شود و از تاریخ قطعیت حکم تا حصول اعاده حیثیت یا شمول مرور زمان اجرای مجازات، مرتکب جرم تعزیری درجه یک تا شش دیگری گردد، به حداکثر مجازات تا یک و نیم برابر آن محکوم می شود.»

جرایم سازمان یافته و گسترده + وکیلجرایم سازمان یافته و گسترده + وکیل

ماده ۵۱۱ قانون آیین دادرسی کیفری: «هرگاه هنگام اجرای حکم معلوم شود محكوم عليه محکومیت های قطعی دیگری داشته است که در اعمال مقررات تکرار جرم مؤثر است، قاضی اجرای احکام کیفری، پرونده را نزد دادگاه صادر کننده حکم قطعی ارسال می کند. در این صورت، چنانچه دادگاه، محکومیت های سابق را محرز دانست، مطابق مقررات اقدام می نماید

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *