تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواستخواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست

خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست به چه صورت است؟

فسخ و ابطال قرارداد، هرکدام دارای منشأ و آثار متفاوت هستند؛ بنابراین طرح هر دو خواسته با یکدیگر در یک دادخواست، قابل رسیدگی و استماع نیست.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۵۰۰۰۲۷۴

تاریخ:۱۳۹۲/۳/۷

رای شعبه ۱۴۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست

در خصوص دعوی (ک.ص.) و غیره به طرفیت خواندگان ۱. (الف.ر.) و غیره. به خواسته صدور حکم به ابطال ۳/۵ دانگ سند مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین به پلاک ثبتی ۱۳۷/۵۹۲و فسخ و ابطال مبایعه نامه شماره ۱۰۰۱ -۲۴/۶/۸۱و مطالبه ضرر و زیان ناشی از تأخیر در اجرای تعهد و خسارت دادرسی از توجه به جامع اوراق و محتویات پرونده صرف نظر از اینکه خواسته خواهان ها به طور مشخص و منجز اعلام نگردیده، نظر به اینکه حسب مدارک پیوست دادخواست و ملاحظه دادنامه شعبه ۱۵۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران و دفاع موجه و مؤثر خوانده دوم و مدارک ارائه شده از ناحیه وی دلایل ومدارک مثبته ای که ادعای خواهان ها را اثبات نماید ارائه نگردیده است، لهذا دعوی مطروحه غير وارد تشخیص و به استناد ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی حکم به بطلان آن صادر و اعلام می گردد. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی می باشد.

رئیس شعبه ۱۴۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران – رضایی فر

خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواستخواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رأی شعبه ۴۹دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقایان و خانمها ۱. (ح.) ۲. (ح.) ۳. (م.) ۴. (ع.) ۵. (ف.) ۶ (ز) همگی (ن) ۷. (ک.ص.) ۸. (ع.الف.) به طرفیت آقایان ۱. (الف.ر.) ۲. (ع. ف.) نسبت به دادنامه شماره ۹۱۰۹۷۴ مورخ۳۰/۱۰/۹۱ صادره از شعبه ۱۴۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن حکم بر بطلان دعوی تجدیدنظر خواهان به خواسته ابطال۳/۵دانگ سند مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین به پلاک ثبتی۱۳۷/۵۹۲ و فسخ و ابطال مبایعه نامه شماره ۱۰۰۱ مورخ۲۴/۶/۸۱و مطالبه ضرر و زیان ناشی از تأخیر در اجرای تعهد و مطالبه خسارت دادرسی با اشاره به دادنامه صادره از شعبه ۱۵۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران و عدم وجود دلیلی بر اثبات دعوی صادر گردیده است،

خواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواستخواسته فسخ و ابطال قرارداد در یک دادخواست

اکنون با بررسی محتویات پرونده و مداقه در اوراق آن، نظر به اینکه تجدیدنظر خواهان فسخ و ابطال مبایعه نامه شماره ۱۰۰۱ مورخ۲۴/۶/۸۱را درخواست نموده اند که این دعوی قابلیت استماع را ندارد؛ زیرا فسخ و ابطال هرکدام دارای منشأ متفاوت و آثار متفاوت است که درخواست هر دو خواسته با یکدیگر قابل رسیدگی نبوده و در نتیجه قابل استماع نمی باشد و از جهتی تا تکلیف رابطه قراردادی طرفین مشخص نگردد دعاوی مربوط به آنها نیز قابل استماع نمیباشد؛ بنابراین دادگاه تجدیدنظرخواهی را وارد دانسته و به تجویز ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن نقض دادنامه معترض عنه به استنا ماده ۲ همان قانون قرار رد دعاوی مطروحه صادر و اعلام می گردد. رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه ۴۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *