تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دادخواست مطالبه خسارت ناشی از بیمه حوادث

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

برگ دادخواست به دادگاه عمومی (دعوی مالی منقول)

مشخصات طرفین نام و نام خانوادگی – نام پدر – شغل

محل اقامت | شهر – خیابان – کوچه – شماره – پلاک

 

خواهان | مشخصات وراث

خوانده | مشخصات شرکت بیمه

وکیل یا نماینده قانونی | مشخصات وکیل

تعیین خواسته و بهای آن | مطالبه خسارت به مبلغ ……………………….ریال ناشی از بیمه حوادث با احتساب خسارت ناشی از تأخیر در امر تأدیه بانضمام کلیه خسارت ناشی از دادرسی از باب قاعده فقهی تسبیب

دلایل و منضمات دادخواست | ۱) دلیل سمت / وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی ۲) فتوکپی مصدق بیمه نامه ۳) محتویات پرونده کلاسه…………… مطروحه در شعبه……….. دادگاه کیفری دو ……(اصل پرونده مربوط به حادثه)

ریاست محترم دادگستری شهرستان………….

سلام علیکم – احتراما با اجازه حاصله از یک برگ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی خاطر عالی را مستحضر می دارم خواسته مطروحه به دلايل مشروحه آتي الذكر واجد اعتبار قانونی بوده و ملا شایسته پذیرش می باشد:

۱)به موجب بیمه نامه شماره…….. مورخ…………………… رابطه قراردادی مابین مورث موکلین و شرکت خوانده محترم محرز و مدلل می باشد.

۲) مورث موکلین دارای گواهی نامه شماره…………… در مورخ…………………….. دچار حادثه ناشی از بی احتیاطی و عدم کنترل وسیله نقلیه شده و به رحمت ایزدی پیوسته است.

3) با وصف مراجعات مکرر، خوانده محترم از پرداخت خسارت ناشی از بیمه حوادث استنکاف شده است.

صفحه مخصوص ادامه شرح دادخواست

۴) مورث موکلین دارای گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه بوده و بر حسب شرایط عمومی  وخصوصی بیمه نامه ، موکلین استحقاق دریافت دارند.

 ۵) ماهیت بیمه راننده از نوع بیمه حوادث بوده و اقتضا داشته وجه به موکلین از جهت قراردادی که با بیمه منعقد شده پرداخت شود که در ما نحن فيه چنین نشده است و در واقع از جهت پیش بینی شرطی که به سود ثالث است موضوع از شمول قواعد ارث و اطلاق ترکه خارج است چه ترکه چیزی است که در ملکیت مورث باشد یا حداقل زمینه آن برای تملک مورث فراهم آمده است در حالیکه در قرارداد بیمه حوادث یا بیمه عمر توافق بر این است که بعد از مرگ وجوهی به اشخاص معین پرداخت شود و از نظر فقهی وجه بیمه عمر جزو ترکه محسوب نمی شود و دکترین حقوقی نیز موافق آن است و به همین دلیل از دسترس طلبکاران متوفی خارج می باشد.

۶) در محضر دادگاه نیاز به توضیح نخواهد بود که دعوی موکلین به عنوان ذینفع دعوایی مستقیم می باشد که همانند ذینفع در شرط به سود ثالث مستقیما می تواند حق خود را مطالبه کند و این تحلیل از برخی مفاد آیین نامه شماره ۲۳ شورای عالی بیمه در خصوص بیمه حوادث مستفاد می گردد، چه در مواد ۳ و ۴ و ۵ به ترتیب بیمه گذار، بیمه شده، و ذینفع تعریف شده و بدیهی است که ذینفع در حالت فوت ورثه می باشند که استحقاق دریافت خواهند داشت و در ماده ۲۲ آیین نامه یاد شده در فوق، پرداخت وجه بیمه نامه بر اساس توافق و شرایط مقرر است نه بر اساس قواعد ارث که مستلزم تقسیم بندی بر اساس فروض و سهام معین باشد و علت استحقاق موکلین به عنوان وراث مرحوم…………….. در این است که یادشدگان تنها کسانی هستند که بدون ذکر نام نیز قرار داد به آنها منصرف می شود و از این جهت وجه بیمه به آنها باید پرداخت شود لکن سایر قواعد مانند نحوه تقسیم ارث در رابطه با آنها اعمال نمی شود.

بناء به مراتب و معنونه در فوق:

و استناد به مواد ۱۹۸ و ۵۱۵ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی رسیدگی و استماع خواسته و در ما نحن فيه صدور حکم به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه تحت استدعاست.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *