تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیع + وکیل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیع + وکیل + تضمینی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیع + وکیل + تضمینیدعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیع + وکیل + تضمینی

دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیع به چه صورت است؟

طرح دعوای استرداد مبيع مستلزم طرح و اثبات فسخ یا ابطال بيع است؛ لذا چنانچه احراز فسخ یا بطلان عقد، موضوع دعوا نباشد دعوای استرداد قابل استماع نیست.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۰۱۰۰۹۳۹

تاریخ:۱۳۹۱/۷/۲۶

رای شعبه۴۲ دادگاه عمومی حقوقی تهران در خصوص دعوای (ح.ز.) با وکالت (ع.م.) و (م.پ.) به طرفیت (م.ن.) به خواسته استرداد یک دستگاه خودرو سواری پراید و مطالبه اجرت المثل ایام تصرف با عنایت به مندرجات پرونده با اعلام اینکه[ خوانده ]با قولنامه صوری در تاریخ۸۷/۸/۲۱ با اکراه خواهان از باب تضمین استرداد مال مسروقه در دعوای کیفری از ید خواهان خارج نموده، در حالی که قولنامه فاقد تعیین مبلغ ثمن و قید سایر شرایط معامله که مؤيد فقد شرایط اساسی بيع است. دادگاه با ملاحظه مبایعه[ نامه] و اظهارات خوانده دفاع خوانده را مؤثر و صحیح تشخیص و دلیل آن این است که [در]مبایعه نامه (ثمن) درست قید نگردیده، ولیکن عدم قيد ثمن در مبایعه نامه مذکور به معنای عدم تعیین ثمن در معامله نیست و قرینه آن جمله بعدی است که قید شده: فروشنده تمام ثمن را دریافت نمود. اگر قیمت مورد معامله تعیین نگردیده است ثمن کدام معامله را فروشنده دریافت نموده است و ثانيا: [خواهان] معامله را صوری و از روی اکراه ادعای تنظیم را دارند که ادنی دلیل برای صوری یا اکراه در آن اقامه نگردیده و صرف ادعا است؛ لذا دادگاه دعوای خواهان را غیر وارد و با استناد به ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی حکم بر بطلان دعوای خواهان صادر می نماید. رأی صادره حضوری ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه ۴۲ دادگاه عمومی حقوقی تهران – خدایاری و

بهترین وکیل دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیعبهترین وکیل دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیع

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رای شعبه اول دادگاه تجديدنظر استان تهران

در خصوص تجدیدنظرخواهی (ح.ز.) با وکالت (ع.م.) به طرفیت (م.ن) نسبت به دادنامه شماره ۹۱۶ مورخ۹۰/۱۲/۲۲شعبه ۴۲ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به بر اساس آن حکم به رد دعوی تجدیدنظرخواه مبنی بر استرداد اتومبیل سواری پراید به شماره .. موضوع مبایعه نامه عادی مورخ ۸۷/۸/۲۱ و نیز مطالبه اجرت المثل ایام تصرف دادگاه با توجه به مجموع اوراق پرونده و صرف نظر از اینکه وکیل خواهان بدوی (تجدیدنظرخواه) در بیان جهت استرداد اتومبیل (مبيع) دچار تناقض شده و جهت آن را گاهی صوری بودن معامله و گاهی اجبار و در مورد دیگر اکراه اعلام نموده است، با عنایت به اینکه استرداد مبیع قبل از فسخ یا ابطال معامله محمل قانونی ندارد؛ بنابراین دعوای خواهان بدوی به کیفیت مطروحه غیر قابل استماع تشخیص و مستندا به مواد ۲ و ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن نقض دادنامه معترض عنه قرار رد دعوای خواهان بدوی به لحاظ فقد قابلیت استماع صادر و اعلام می نماید. این رأی قطعی است.

وکیل تضمینی دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیعوکیل تضمینی دعوای فسخ یا ابطال عقد شرط طرح دعوای استرداد مبیع

مستشاران شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان تهران

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *