تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیعطرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع

طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع به چه صورت است؟

لازمه رسیدگی به دعوای استرداد مبیع به علت فسخ یا بطلان معامله، طرح دعوای مربوط به احراز فسخ یا بطلان معامله است و بدون طرح این دعوا، دعوای استرداد مسموع نیست.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۰۷۰۱۰۳۴

تاریخ: ۱۳۹۱/۱۰/۱۰

رای شعبه ۱۸۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع

در خصوص دعوای (الف.ش.) با وکالت آقای (ع.الف.)به طرفیت آقای (م.ع.)با وکالت آقای ( ح. ع.) و وکالت در توکیل آقای (ف.ع.) به خواسته اجرای قرارداد فی مابین (استرداد خودرو سواری موضوع قرارداد)و جبران خسارت که ماحصل اظهارات خواهان مبنی بر این است که خواهان طی مبایعه نامه مبادرت به بیع یک دستگاه خودرو پژو پارس مدل ۱۳۹۰ سفید روغنی به خوانده، به عنوان خریدار منعقد می نماید که از شروط عقد، ہند سوم مورد نظر خواهان است: چنانچه خوانده از تأمین اعتبار هریک از چکهای موضوع عقد بیع خودداری نماید و چک پاس نگردد، خودرو ضبط و ثمن معامله به عنوان ضرر و زیان وارده به فروشنده (خواهان)تعلق گیرد که صرف نظر از شروط مندرج در عقد، نظر به اینکه خواهان بدوأ جهت استیفای شروط ضمن عقد، می بایست فسخ مبایعه نامه را از طرق قانونی مطالبه می نمود و طرح مطروحه به کیفیت فعلی قابلیت استماع ندارد و چنانچه رأی به نفع خواهان در دعوی صادر می گردید، سپس مطالبه شروط ضمن عقد را مینمود. لذا به استناد ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی، قرار عدم استماع دعوی صادر و اعلان می گردد.

طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیعطرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رئیس شعبه ۱۸۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران – دریانوش

رای شعبه ۷ دادگاه تجديدنظر استان تهران درباره طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای (ع.الف.) و خانم (م.د.) به وکالت از آقای (س.ش.) به طرفیت تجدیدنظر خوانده آقای (م.ع.)با وکالت آقای (ح.ع.) نسبت به دادنامه شماره ۵۳۶ مورخ ۹۱/۷/۱۷صادره از شعبه ۱۸۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن قرار رد دعوی نخستین تجدیدنظرخواه در دعوی استرداد یک دستگاه خودرو سواری موضوع قرارداد مورخ ۹۰/۵/۴ به لحاظ عدم مطالبه فسخ قرارداد صادر گردیده. دادگاه نظر به اینکه صدور حکم به استرداد خودروی مورد معامله موضوع قرارداد مذکور که تجدیدنظرخواه بایع آن بوده، مستلزم رسیدگی نسبت به مبنای استرداد و صدور حکم به تأیید فسخ قرارداد یا بطلان آن است که در دادخواست نخستین چنین چیزی موضوع خواسته نبوده و نظر به اینکه هر دادگاه مکلف به رسیدگی در محدود خواسته است و نه فراتر از آن و اینکه وضع يد تجدیدنظر خوانده نسبت به خودرو به موجب قراردادی صورت گرفته که تأیید فسخ و یا بطلان آن از دادگاه نخستین مورد مطالبه قرار نگرفته

طرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیعطرح دعوای فسخ یا بطلان لازمه طرح دعوای استرداد مبیع

و نظر به اینکه از ناحیه وكلا تجدیدنظرخواه، ایراد و اعتراض موجه و مستدلی که نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید، به عمل نیامده و تجدیدنظرخواهی واصله با هیچیک از جهات قید شده در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی انطباق نداشته، مستندأ به ماده ۳۵۳ از قانون مذکور، ضمن رد تجدیدنظرخواهی، دادنامه تجدیدنظر خواسته را تأیید و استوار مینماید. رأی صادره قطعی است.

مستشاران شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *