تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

عیوب جنسی زن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب عیوب جنسی زن در ازدواج و زندگی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت نیاز به وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید.

عیوب جنسی زن
عیوب جنسی زن

وجود برخی عیوب جنسی زن در زمان انعقاد عقد نکاح برای مرد حق فسخ ایجاد می کند. این عیوب باعث می شود که مرد نتواند به نحو رضایت بخش از تمتعات جنسی زن بهره مند شود. این عیوب جنسی به موجب ماده (۱۱۲۳) منحصر به دو مورد است: قرن و افضاء.

 

قرن به استخوان یا نسوج سختی اطلاق می شود که در مهبل زن وجود دارد و مانع از نزدیکی یا مقاربت معمول می شود. قانون گذار قید نکرده است که چنین عیبی مانع مقاربت شود. بنابراین صرف وجود چنین استخوان یا گوشت سفت در مهبل زن که مانع از نزدیکی با کاهش کیفیت تمتعات جنسی می شود، کفایت می کند. این عیب زمانی برای مرد حق فسخ ایجاد می کند که در موقع انعقاد عقد وجود داشته باشد. بنابراین اگر بعد از ازدواج این عارضه بروز کند، مرد حق فسخ عقد را ندارد.

افضاء از دیگر عیوب جنسی زن است که باعث کاهش کیفیت تمتعات جنسی می شود. افضاء نوعی پاره شدن مادرزادی یا اکتسابی است که ممکن است در مجاری ادرار، غائط و حیض بروز کند. در زنها سه مجرا وجود دارد یکی مجرای ادرار که به مثانه وصل می شود و دفع کننده ادرار است. دیگری مجرای غائط است که از روده بزرگ به معقد منتهی می شود و دفع کننده غائط است. سوم مجرای حیض است که به رحم وصل می شود و واژن را تشکیل می دهد. افضاء گاهی به یکسان شدن مجرای ادرار و مجرای غائط و گاهی نیز به یکسان شدن مجرای ادرار و مجرای حیض اطلاق می شود. در هر دو صورت، اگر زن در زمان انعقاد عقد دارای چنین عیبی باشد، مرد حق فسخ نکاح را دارد.

عیوب جنسی زن
عیوب جنسی زن

علاوه بر عیوب جنسی که در بالا مطرح شد، زن اگر در زمان انعقاد عقد نکاح دچار بیماری جذام، برص باشد یا زمین گیر یا از دو چشم نابینا باشد، مرد حق دارد نگاح را فسخ کند. جذام و برص دو بیماری واگیردار و مزمن هستند که در عصر حاضر تقریبا منقرض شده اند، ولی در گذشته جزء بیماریهای خطرناک و مسری تلقی می شدند. این بیماریها امروز قابل مداوا هستند.

زمین گیری یا مفلوج شدن بیماری یا معلولیتی است که به زن اجازه حرکت نمی دهد و وی را زمین گیر کرده است. اینکه تا چه حد فرد باید در حرکت مشکل داشته باشد تا به وى افلیج اطلاق شود، به نظر عرف بستگی دارد. طبیعتا لنگ زدن با مشکل در یک پا نمی تواند مصداق زمین گیری تلقی شود. نابینایی از دو چشم نیز از دیگر معلولیتهای زن است که به مرد حق فسخ می دهد.

عیوب جنسی زن
عیوب جنسی زن

این معلولیتها یا بیماریها نیز در صورتی برای مرد حق فسخ ایجاد می کند که اولا در زمان انعقاد عقد نکاح وجود داشته باشد و ثانیا مرد از آن اطلاع نداشته باشد. هرگاه این امراض و عيوب بعد از انعقاد نکاح عارض شود، مرد حق فسخ نخواهد داشت؛ چنان که اگر مرد نیز در زمان انعقاد عقد به آنها آگاهی داشته باشد، حق فسخ برای وی ایجاد نخواهد شد.

لازم به ذکر است شما می توانید از مشاوره حقوقی رایگان نیز بهره مند شوید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *