تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

عیوب جنسی مرد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

این مطلب هرآنچه به عیوب جنسی مرد در زندگی مربوط می شود را پوشش می دهد. اگر می خواهید در این خصوص از بهترین وکیل خانواده  مشاوره دریافت کنید، می توانید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید.

عیوب جنسی مرد
عیوب جنسی مرد

برخی از عيوب جسمانی مرد که روی توانایی و کیفیت ارتباط جنسی وی اثر منفی می گذارد، باعت حق فسخ برای زن می شود. این عیوب در قانون به سه عيب منحصر شده است: مقطوع بودن آلت تناسلی، خصاء و عن. ماده (۱۱۲۲) قانون مدنی مقرر می کند: «عيوب ذیل در مرد موجب حق فسخ برای زن خواهد بود: ۱) خصاء؛ ۲) عنن به شرط اینکه ولر يکبار عمل زناشویی را انجام نداده باشد؛ ۳) مقطوع بودن آلت تناسلی به اندازه ای که قادر به عمل زناشویی نباشد. حقوق دانان از افزایش دایره این عیوب خودداری کرده اند و با این استدلال که موارد فسخ نکاح در قانون احصاء شده است، از به کار گیری روشهای تفسیر برای تطبیق قوانین با نیازهای روز امتناع کرده اند که مورد انتقاد است.

 

مقطوع بودن آلت تناسلی که به آن «جبه گفته می شود تحت شرایطی برای زن ایجاد حق فسخ می کند. اول، بر اثر یک عارضه آلت تناسلی مرد قطع شده باشد. بنابراین اگر آلت تناسلی مرد به صورت مادرزاد کوتاه باشد، حق فسخ برای زن ایجاد نمی شود. دوم، آلت تناسلی مرد به حدی کوتاه شده باشد که مرد قادر به عمل زناشویی نباشد. سوم، این مشکل در زمان انعقاد عقد وجود داشته است. بنابراین اگر این عیب بعد از ازدواج عارض شود، زن حق فسخ نکاح را ندارد. چهارم، زن از آن آگاهی نداشته باشد که در غیر این صورت زن حق فسخ نخواهد داشت.

عیوب جنسی مرد
عیوب جنسی مرد

خصاء یا اختگی از دیگر عيوب جسمانی مرد است که روی ارتباط جنسی مرد اثر منفی می گذارد و می تواند مانع باروری و نعوظ مرد شود. خصاء یعنی بیضه ها و تخمهای مرد خارج شده یا در اثر کوبیدن زایل گردیده است. خصاء تحت شرایطی می تواند برای زن ایجاد حق فسخ کند. اول، این عیب در زمان انعقاد عقد وجود داشته و زن از آن اطلاعی نداشته است. دوم، دو بیضه از بین رفته باشد. بنابراین اگر تنها یکی از بیضه ها نابود شده باشد، حق فسخ ایجاد نمی شود.

عنن یا ناتوانی جنسی مرد یکی دیگر از عیوب جنسی مرد است که به زن حق فسخ می دهد. بیماری عنن به مرد اجازه آمیزش نمی دهد. این امر معمولا به دلیل عدم نعوظ آلت یا ناپایداری آن است که می تواند دلایل جسمانی یا روانی داشته باشد. عن تحت شرایطی برای زن حق فسخ ایجاد می کند. این بیماری یا باید قبل از

ازدواج وجود داشته باشد یا اگر بعد از ازدواج بروز کرده است منجر به آمیزش نشده باشد. بنابراین اگر مرد حتی یکبار با زن آمیزش داشته باشد، زن دیگر حق فسخ ندارد. ماده (۱۱۲۵) قانون مدنی مقرر می دارد: «عنن در مرد هرگاه بعد از عقد هم حادث شود موجب حق فسخ برای زن خواهد بود. این ماده را باید در پرتو بند (۲) ماده ۱۱۲۲ تفسیر کرد که حتی اگر عنن بعد از عقد بروز کند، نباید حتی یکبار بین آن مرد و زن آمیزش وجود داشته باشد.

عیوب جنسی مرد
عیوب جنسی مرد

توجه داشته باشید امکان صحبت بهترین وکیل دیوان عدالت اداری با وکیل آنلاین واتس آپ به صورت نیز میسر است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *