تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگیفوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

فوت یکی از رویداد های مهم در زندگی افراد است که می تواند مسائل مختلفی را تحت تاثیر خود قرار دهد، احوال شخصیه و امور حقوقی شخص یکی از این موارد است، دیگر مسائل مانند دریافت مستمری در شرایط فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی نیز از جمله چالش هایی است که بازماندگان شخص متوفی با آن روبرو خواهند شد.

دریافت بیمه توسط بازماندگان در صورت فوت بیمه شده از جمله حقوق مالی ایشان می باشد، و در صورتی که اختلاف حقوقی وجود داشته باشد می توانند به وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند. 

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگیفوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی چه تاثیری بر دریافت حق بیمه دارد؟ 

با وقوع فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی قانون گذار شرایط ویژه ای برای دریافت بیمه توسط بازماندگان متوفی در نظر گرفته است. در ماده 80 قانون تامین اجتماعی حالات های مختلفی برای دریافت بیمه بیان شده از جمله:

 الف) در صورتی که شخص متوفی بازنشسته شده و بیمه داشته باشد. 

ب) در صورتی که شخص متوفی بیمه بوده و دچار از کار افتادگی کلی شده و در نتیجه آن مستمری بگیر باشد. 

ج) فرد بیمه شده در ده سال آخر حیات خود حداقل بیمه یک سال کار را پرداخته باشد، مشروط به اینکه در آخرین سال حیات 90 روز بیمه را پرداخت کرده باشد. 

در قانون آمده است در صورتی که شخص شرایط گفته شده را نداشته باشد، اما حداقل بیست سال، یا بین ده تا بیست سال، یا یک تا ده سال سابقه پرداخت بیمه را داشته باشد، می تواند حق بیمه دریافت نماید.

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگیفوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

نکته دیگری که درباره فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی وجود دارد آن است که چنانچه بیمه شده در اثر حوادث ناشی از کار یا بیماری مربوط به حرفه خود فوت کرده باشد، بازماندگان وی حق دریافت مستمری را خواهند داشت 

بیمه فرد فوت شده چگونه به بازماندگان تعلق می گیرد؟

قانونگذار ضمن پیش بینی دریافت مستمری توسط بازماندگان در شرایط فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی، نحوه دریافت آن را برای بازماندگان مشخص کرده است. در ماده 83 قانون تامین اجتماعی آمده است که:

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگیفوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

 سهم مستمری هر یک از بازماندگان بیمه شده متوفی به شرح زیر می‌باشد:

۱- میزان مستمری همسر بیمه شده متوفی معادل پنجاه درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و در صورتی که بیمه شده مرد دارای چند‌همسر دائم باشد مستمری به تساوی بین آنان تقسیم خواهد شد.

۲- میزان مستمری هر فرزند بیمه شده متوفی معادل بیست و پنج درصد مستمری استحقاقی بیمه شده می‌باشد و در صورتی که پدر و مادر را از‌دست داده باشد مستمری او دو برابر میزان مذکور خواهد بود.

۳- میزان مستمری هر یک از پدر و مادر بیمه شده متوفی معادل بیست درصد مستمری استحقاقی بیمه شده باشد.» 

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگیفوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

همانطور که ملاحظه می شود قانونگذار با وقوع فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی درصد های مختلفی برای بستگان و خویشاوندان متوفی در نظر گرفته است که با توجه به میزان حق بیمه پرداخت شده به ایشان تعلق می گیرد. 

مراجعه به وکیل برای دریافت حق بیمه

درباره دریافت حق بیمه متوفی نکات بسیاری وجود دارد، که مراجعه به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای دریافت مستمری در صورت فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی ممکن است اختلافات حقوقی بین بازماندگان و سازمان تامین اجتماعی به وجود آید، که وکیل دیوان با مطالعه پرونده راهکارهای قانونی را در اختیار افراد قرار می دهد و به آنها کمک می کند که در کوتاه ترین زمان و با صرف هزینه اندک بتوانند به نتیجه دلخواه برسند. 

فوت بیمه شده قبل از بازنشستگیفوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

وکیل متخصص دیوان عدالت اداری با سابقه درخشان در زمینه پیگیری پرونده های کار و امور اجتماعی به افراد کمک می کند که به احقاق حق بپردازند، و مستمری تعیین شده را در صورت فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی دریافت نمایند. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *