تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاحلزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح

لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح به چه صورت است؟

ادعای فسخ نکاح باید جزمی و علت آن مشخص باشد والا قرار رد دعوی صادر می شود.

شماره دادنامه:۹۲۰۹۹۷۲۱۳۰۵۰۰۰۸۳

تاریخ: ۱۳۹۲/۰۱/۳۱

رای شعبه ۲۳۲ دادگاه عمومی خانواده تهران درباره لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح

در خصوص دادخواست آقای (ع.م.) فرزند (ع.) به طرفیت خانم (م.ح.) فرزند (م.)به خواسته فسخ نکاح به شرح دادخواست تقدیمی با توجه به احراز علقه زوجیت طرفین به استناد سند ازدواج رسمی شماره ۱۰۵۵۳ دفترخانه شماره ۲۸۰ حوزه ثبت تهران و با توجه به اظهارات خواهان در جلسه دادرسی مبنی بر اینکه نمیداند همسرش مریض می باشد یا خیر، او اینکه اظهار داشته می خواهم که وی به پزشکی قانونی برود تا متوجه شود همسرش بیمار است یا خیر؟ و با توجه به عدم حضور خوانده در وقت مقرر علی رغم ابلاغ قانونی و عدم ارائه دفاعیاتی در خصوص خواسته خواهان، دادگاه مستندا به بند ۹ ماده ۸۴ و ۸۹ قانون آیین دادرسی مدنی به دلیل جزمی نبودن دعوی بلکه ظنی و احتمالی بودن آن حسب توضیحات ارائه شده از ناحیه خواهان قرار رد دعوی صادر و اعلام می نماید. قرار صادره حضوری است و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران میباشد،.

رئیس شعبه ۲۳۲ دادگاه عمومی خانواده تهران – جهانیان

لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاحلزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رای شعبه ۶۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح

تجدیدنظرخواهی آقای (ع.م.) به طرفیت خانم (م.ح.) نسبت به دادنامه شماره ۹۱۰۹۹۷۰۲۰۰۲۰۱۲۵ مورخ۹۱/۹/۲۹صادره از شعبه ۲۳۲ دادگاه خانواده تهران مبنی بر فسخ نکاح که به موجب آن قرار رد دعوی تجدیدنظرخواه صادر گردیده است و از این حيث مورد اعتراض تجدیدنظرخواه واقع شده است، موجه تشخیص داده نمی شود؛ لهذا دادگاه با ملاحظه اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به اینکه تجدیدنظرخواهی مطروحه با هیچ یک از بندهای ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی مطابقت ندارد و اعتراض موجهی که موجبات نقض دادنامه مورد اعتراض را فراهم نماید، ارائه نگردیده و از حیث رعایت اصول دادرسی و مبانی استدلال و استنباط دادنامه تجدیدنظرخواسته فاقد اشکالی است؛

لزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاحلزوم جزمی بودن علت در ادعای فسخ نکاح

بنابراین با استناد به ماده ۳۵۳ قانون فوق الذکر ضمن رد تجدیدنظرخواهی، دادنامه مورد اعتراض را تأیید می نماید. این رأی دادگاه ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در مرجع محترم دیوان عالی کشور می باشد.

مستشاران شعبه ۶۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *