تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردانمرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان به چه صورت است

به جرم حمل و نگهداری قرص متادون به دلیل آن که چنین قرصی از مشتقات مواد روان گردان است، دادگاه انقلاب صالح به رسیدگی می باشد.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۲۵۱۰۰۱۰۸

تاریخ:۱۵/۰۸/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

در تاریخ ۱۴/۴/۱۳۹۱ مأمور کشف مواد مخدر حین کنترل مسافران خروجی از آذربایجان غربی (فرودگاه ارومیه ) به مقصد تهران از آقای (ح.ص.) فرزند (ج) ۶۱ ساله،مقدار هفت عدد قرص متادون کشف نموده اند.

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردانمرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان

پس از انجام تحقیقات لازمه، دادیار دادسرای عمومی ارومیه چون محل وقوع جرم در حوزه قضائی نازلو واقع بوده، لذا قرار عدم صلاحیت خود را به شایستگی رسیدگی دادگاه عمومی بخش نازلو ذیل قرار شماره ۶۸۰۰۸۴۸-۲۷/۷/۹۱ صادر نموده. دادگاه شعبه ۱۰۱ جزایی نازلو نیز با صدور رأی شماره ۹۱۰۹۹۷۴۴۴۵۸۰۲۰۷۱-۹/۱۲/۱۳۹۱ از نظر این که رسیدگی به جرائم مربوط به مواد مخدر و مشتقات آن در صلاحیت دادگاه انقلاب و دادسرای عمومی انقلاب در معیت آن است، لذا قرار عدم صلاحیت خود را صادر و جهت حل اختلاف آن را به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال داشته است. شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی با صدور رأی شماره ۱۶۰۰۰۵۹-۲۴/۱۲/۹۱ مستند به ماده ۵۸ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری ناظر به ماده ۲۸ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی به اعتبار صلاحیت دیوان عالی کشور قرار عدم صلاحیت خود را صادر نموده و به دبیرخانه دیوان ارسال کرده است. پرونده از طرف معاون محترم قضائی دیوان عالی کشور به این شعبه جهت رسیدگی به اختلاف در صلاحیت دو مرجع مذکور ارجاع شده است.

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردانمرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر و بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردانمرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان

هیئت شعبه در تاریخ مذکور در فوق تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش عضو ممیز پرونده و ملاحظه اوراق و مطاوی آن و استماع نظر جناب آقای شهرابی فراهانی دادیار محترم دادسرای دیوان عالی کشور مبنی بر: «تقاضای رسیدگی قانونی را دارم.»مشاوره نموده و ذیلا انشاء رأی می نماید:

رای شعبه ۳۶ دیوان عالی کشور درباره جرم حمل و نگهداری مواد روانگردان

بسمه تعالی- با توجه به نوع مواد مکشوفه مشکوک به متادون که در فهرست اقلام روان گردان مصوب ۱۳/۹/۸۴ مشتقات مختلف آن ذکر شده است موضوع قابل رسیدگی در محاکم انقلاب است، لذا به استناد تبصره ۲ ماده یک اصلاحی قانون مبارزه با موادمخدر مصوب ۱۳۸۹ با تأیید صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه حل اختلاف به عمل می آید.

رئیس شعبه ۳۶ دیوان عالی کشور – مستشار

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *