تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای + وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای + وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای + وکیلمعاونت و تسهیل جرایم رایانه ای + وکیل

قوانین مجازات تسهیل جرایم رایانه ای

ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی-تعزیرات: «هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵،۰۰۰،۰۰۰ )ریال تا بیست میلیون ( ۲۰،۰۰۰،۰۰۰

)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد:

 الف)تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده ها با نرم افزارها یا هر نوع و ابزار الکترونیکی که صرفا به منظور ارتكاب جرائم رایانه ای به کار میرود.

بهترین وکیل معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای بهترین وکیل معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای

ب)فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذر واژه یا هر داده ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می کند.

 ج)انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، و جاسوسی رایانه ای و تخریب و اخلال در داده ها با سیستم های رایانه ای و مخابراتی

تبصره – چنانچه مرتکب، اعمال یادشده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.»

شرح ماده :

 از آنجا که ماهیت اعمال ارتکابی در ماده اخیر معاونت و تسهیل در ارتکاب جرایم رایانه ای است باید گفت که در ماده اخير، مقنن معاونت در جرایم رایانه ای را به عنوان جرم مستقل پذيرفته و جرم انگاری نموده است. ارتکاب این جرم توسط اشخاص حقیقی و حقوقی قابل تصور است.

شماره تلفن بهترین وکیل معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای شماره تلفن بهترین وکیل معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای

در بند الف این ماده، تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده ها یا نرم افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفا به منظور ارتكاب جرائم رایانه ای به کار می رود، جرم دانسته شده است چرا زمینه را برای ارتکاب جرایم رایانه ای از سوی همه کاربران فراهم مینمایند. مانند نرم افزارهای جاسوسی و هک که جز دسترسی غیر مجاز یافتن به سامانه های غیر، کاربرد دیگری ندارند. بنابراین تولید نرم افزارهایی که برای استفاده های مفید کاربرد دارند مشمول این بند نمی شوند هر چند که امکان سوء استفاده از آنها نیز وجود داشته باشد. به نظر میرسد که تولید و توزیع فیلترشکنها مشمول همین بند باشد.

بهترین وکیل معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای در تهران و کرجبهترین وکیل معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای در تهران و کرج

در بند ب این ماده نیز فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذر واژه یا هر داده ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می کند، جرم انگاری شده که در واقع این بند معاونت در جرم دسترسی غیر مجاز ماده ۱ این قانون را به صورت اختصاصی جرم انگاری نموده است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

وکیل تخصصی معاونت و تسهیل جرایم رایانه ایوکیل تخصصی معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای

در بند ج انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه ای و تخریب و اخلال در داده ها با سیستم های رایانه ای و مخابراتی جرم انگاری شده است. معاونت در این ماده از طریق آموزش دادن نحوه ی ارتکاب جرایم دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه ای و تخریب و اخلال در داده هایا سیستم های رایانه ای و مخابراتی است. این آموزش ممکن است به صورت یک فیلم، یک فایل صوتی، یک متن و یا حتی نمایش روند کار به صورت گرافیکی باشد. مهم این است که این آموزش برای ارتکاب این جرایم مؤثر باشد و الا اگر آموزش ناکافی، مبهم و یا نادرست باشد مشمول این بند نمیشود.

معاونت و تسهیل جرایم رایانه ای + وکیلمعاونت و تسهیل جرایم رایانه ای + وکیل

سؤالی که در خصوص تبصره این ماده مطرح می شود این است که چه زمانی می توان ارتکاب این اعمال را حرفه فرد دانست؟ در پاسخ باید گفت در فرضی که متهم تارنمایی (وب سایت) و يا تارنگاری (وبلاگ) برای فعالیت خود ایجاد و به صورت مستمر و مداوم به تسهیل این جرایم پرداخته باشد، حرفه خود را ارتکاب این جرایم قرار داده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *