تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

موارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخ

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 

در این مطلب به موضوع موارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخ اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

موارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخموارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخ

موارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخ به چه صورت است؟

پرسش: اگر دادگاه حکم به فسخ معامله صادر کند و مشتری از تحویل بیع خودداری کند و بایع مطالبه اجرت المثل کند آیا اجرت المثل تعلق می گیرد؟ نحوه مطالبه آن چگونه خواهد بود؟

نظر اکثریت

بایع می تواند از حق خود استفاده کرده و معامله را فسخ کند و اعمال حق نیازی به رسیدگی قضائی ندارد و اجرت المثل تعلق می گیرد و از زمان فسخ معامله توسط بایع و مطالبه مبیع، اجرت المثل محاسبه خواهد شد.

نظر اقلیت

بلیع می تواند پس از درخواست فسخ معامله از دادگاه و صدور حکم مبنی بر فسخ معامله مطالبه اجرت المثل کند و این خواسته از زمان تقدیم دادخواست قابل محاسبه خواهد بود و تاریخ آن در حکم دادگاه با تشخیص آن مرجع مشخص مطالبه خواهد شد؛ بنابراین در صورت حکم بر فسخ معامله اجرت المثل ایام تصرف در ید مشتری از ناحیه بایع قابل مطالبه است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

موارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخموارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخ

نظر کمیسیون نشست قضائی (۱) مدنی درباره موارد استحقاق بایع نسبت به ایام تصرفات مشتری پس از صدور حکم فسخ

چنانچه دادگاه حکم به فسخ معامله صادر کند و مشتری محكوم عليه از تحویل مبیع معامله فسخ شده، خودداری کند بایع می تواند نسبت به ایام تصرفات مشتری، به نحو قدر متیقن از تاریخ تقدیم دادخواست به خواسته صدور حکم فسخ معامله، مطالبه اجرت المثل کند؛ زیرا از آثار حکم، کاشفیت آن است بر وجود حق در زمان تقدیم دادخواست، نحوه مطالبه اجرت المثل با تقدیم دادخواست به استناد حکم فسخ معامله و قرارداد با جلب نظر کارشناس خواهد بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *