تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه دادخواست الزام به انجام تعهد قراردادی بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

برگ دادخواست به دادگاه عمومی (دعوی مالی منقول)

شخصات طرفین | نام نام خانوادگی نام پدر شغل

محل اقامت | شهر – خیابان- کوچه – شماره – پلاک – کدملی

خواهان | مشخصات بیمه گذار خوانندگان

خواندگان | مشخصات ۱- شرکت بیمه ۲- شرکت……………. 3- مدیر عامل شرکت……………….

 

وکیل یا نماینده قانونی | مشخصات وکیل

تعیین خواسته و بهای آن | الزام خواندگان به انجام تعهدات ناشی از قرارداد بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و جبران خسارت مقوم بر………………. ریال با خسارت ناشی از دادرسی از باب تسبیب

دلایل و منضمات دادخواست | ۱) دلیل سمت / وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی ۲) فتوکپی مصدق بیمه نامه ۳) محتویات کلاسه پرونده……………… شعبه دادگاه کیفری دو …………. ۴) فتوکپی مصدق دادخواست دادنامه شماره……. ۵) ثانی دادادخواس

ریاست محترم دادگستری شهرستان…………………………………

سلام علیکم – احتراما با اجازه حاصله از یک برگ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی خاطر عالی را به وکالت از ناحيه خواهان مذکور در صدر دادخواست مستحضر می دارد خواسته موکل به دلایل ذیل محل قانونی برای پذیرش داشته و در خور اجابت می باشد:معروض می دارد:

موکل در تاریخ…………….. از طریق شرکت بیمه خوانده ردیف اول……… به مدت یک سال تا تاریخ………………قرارداد بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان با شرکت بیمه…….. منعقد نمود، در مدت عقد بیمه و هنگامی که در بخش اورژانس بیمارستان………………..مشغول به کار طبابت بودند در حین مداوای اقای….. مرتکب تقصیر گردید و در نتیجه تقصیر وی دست چپ مصدوم قطع شد، با صدور حکم قطعی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو………………………

به خوانده ردیف اول یعنی شرکت…………………. ضمن قبول انعقاد عقد بیمه دفاعا بیان داشته موکل می بایست به محض اطلاع از وقوع حادثه مراتب را کتبا به بیمه گر اطلاع دهند و بدون موافقت کتبی بیمه گر نباید اقرار به مسئولیت خود نماید یا متعهد جبران خسارت شود در غیر این صورت بیمه گر تعهدی نسبت به جبران خسارت نخواهد داشت.

صفحه مخصوص ادامه شرح دادخواست

با وصف فوق دعوی موکل به دلایل ذیل وارد و موجد حق می باشد :

۱- قرارداد بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پزشکان مستند دعوا دلالت برا وجود رابطه قراردادی بین خواهان و خوانده ردیف اول با شرکت بیمه… دارد.

۲- عدم اعلام وقوع حادثه در مهلت ۵ و ۱۵ روزه مندرج در قانون بیمه موجب اسقاط حق مراجعه زیان دیده نمی شود بلکه بیمه گر می تواند خسارتی از این تأخیر به وی وارد شده است را مطالبه نمایند.

۳-بر اساس نظریه شماره ۷۲۵۷ مورخ ۲۷/۱/۱۳۶۱ فقهای شورای نگهبان مرور زمان استماع دعوا مخالف موازین شرع تشخیص داده شد هر چند این نظریه در مورد ماده ۷۳۱ به بعد قانون آیین دادرسی مدنی سابق می باشد ولی قابل تسری به سایر قوانین است. قانون آیین دادرسی مدنی دارای خصوصیت خاصی نسبت به سایر قوانین نمی باشد که نظریه مذکور را مختص آن بدانیم.

۴- بر فرض اگر معتقد به مرور زمان ۳ ساله باشیم آنچه که به عنوان تکلیف بیمه گذار در بند ۲-۵ درج شده است آن است که ادعای خسارت حداکثر ظرف ۳ سال پس از انقضای بیمه نامه به بیمه گر اعلام شده باشد این در جایی است که مسئولیت پزشک مسجل باشد در موضوع مطروحه اختلاف بین مصدوم و پزشک در هیأت بدوی و تجدید نظر سازمان نظام پزشکی تا سال… در جریان بوده است به طوری که  در تاریخ….. و… به ترتیب رأی هیأت تجدید نظر انتظامی و رأی دادگاه کیفری دو صادر شد این زمانی است که مسئولیت پزشک ثابت و اعلام گردید به تبع آن باید به ناچار مهلت ادعای خسارت را افزایش داد و بند مذکور را بدین طریق تفسیر نمود. مضافا در بند موصوف اعلام خسارت نیامده است بلکه ادعای خسارت آمده است.

۵- یکی از دلایل مهم شرکت بیمه خوانده ردیف اول آن است که خواهان بدون موافقت بيمه نمی توانست متعهد پرداخت شود یا دیه را بپردازد و ماده ۲۶۷ قانون مدنی هم بر این دلیل ناظر می باشد. در پاسخ به این ایراد ذکر یک نکته ضروری است آن اینکه بند ۲-۱۰ از ماده ۱۰ قرارداد مستند دعوا را باید معطوف به توافق با تعهد با پرداخت بیمه گذار در ارتباط با اشخاص دانست نه در مورد احکام  مراجع قضائی که توامان با الزام و اجبار است و بیم بازداشت شدن بدهکار میرود.

بناء به مراتب و معنونه در فوق:

و استنادا به مواد ۱۹۸ و ۵۱۵ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی و ماده ۱ قانون بیمه و ۱۰ و ۱۹۶ قانون مدنی رسیدگی و استماع خواسته و در ما نحن فيه صدور حکم به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه تحت استدعاست.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *