تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل جعل رایانه ای + تزویر + اینترنتی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل جعل رایانه ای + تزویر + اینترنتی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

وکیل جعل رایانه ای + تزویر + اینترنتیوکیل جعل رایانه ای + تزویر + اینترنتی

جعل رایانه ای و اینترنتی:

ماده ۷۳۴ قانون مجازات اسلامی – تعزیرات: «هرکس به طور غیر مجاز مرتکب اعمال زیر شود؛ جاعل محسوب و به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون( ۲۰۰۰۰۰،۰۰۰ ) ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

الف)تغییر یا ایجاد داده های قابل استناد یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه ی داده به آنها.

ب)تغییر داده ها با علائم موجود در کارتهای حافظه یا قابل پردازش در سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا تراشه ها یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه ی داده ها با علائم به آنها.»

وکیل جعل اینترنتیوکیل جعل اینترنتی

قوانین مرتبط:

ماده ی ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی – تعزیرات درباره جعل رایانه ای:

«جعل و تزویر عبارتند از: ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی، خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تأخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته ای به نوشته ی دیگر با به کاربردن مهر دیگری بدون اجازه ی صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب.».

وکیل جعل اینترنتیوکیل جعل اینترنتی

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

وکیل جعل رایانه ای و تزویروکیل جعل رایانه ای و تزویر

 ماده ۶۸ قانون تجارت الکترونیک درباره جعل رایانه ای:

“هر کس در بستر مبادلات الکترونیکی، از طریق ورود، تغییر، محو و توقف داده پیام» و مداخله در پردازش« داده پیام»و مداخله در پردازش «داده پیام»و سیستم های رایانه ای، و یا استفاده از وسایل کاربردی سیستم های رمزنگاری تولید امضاء – مثل کلید اختصاصی – بدون مجوز امضاء کننده و یا تولید امضای فاقد سابقه ثبت در فهرست دفاتر اسناد الکترونیکی و یا عدم انطباق آن وسایل با نام دارنده در فهرست مزبور و اخذ گواهی مجعول و نظایر آن اقدام به جعل «داده پیام»دارای ارزش مالی و اثباتی نماید تا با ارائه آن به مراجع اداری، قضایی، مالی و غیره به عنوان «داده پیام»های معتبر استفاده نماید جاعل محسوب و به مجازات حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی به میزان پنجاه میلیون(۵۰،۰۰۰،۰۰۰)ریال محکوم میشود. تبصره – مجازات شروع به این جرم حداقل مجازات در این ماده می باشد.

وکیل جعل تزویر و اینترنتیوکیل جعل تزویر و اینترنتی

 ماده ۱۳۱ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح درباره جعل رایانه ای:

” هر گونه تغییر یا حذف اطلاعات، الحاق، تقدیم یا تأخیر تاریخ نسبت به تاریخ حقیقی و نظایر آن که به طور غیر مجاز توسط نظامیان در سیستم رایانه و نرم افزارهای مربوط صورت می گیرد…، جرم محسوب و حسب مورد مشمول مجازاتهای مندرج در مواد مربوط به این قانون میباشند. “

شرح ماده :

در خصوص مفهوم جعل رایانه ای گفته شده: انجام عملیات غیر قانونی (متقلبانه) عليه صحت و تمامیت داده ها و سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، به قصد اضرار به غیر و به طریق پیش بینی شده در قانون. این تعریف کلی نمی تواند صرفا بیان گر مفهوم جعل رایانه ای باشد و شامل تخریب داده ها و سامانه ها نیز می شود.

وکیل جعل رایانه ای + تزویر + اینترنتیوکیل جعل رایانه ای + تزویر + اینترنتی

در واقع این تعریف که برای جعل رایانه ای ارائه شده، تعریفی کلی برای جرایم علیه صحت داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *