تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ی 11 + ولیعصر(منیریه) + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادسرا مرجع قضایی می باشد که به صورت مقدماتی و ابتدایی ،رسیدگی به جرم را آغاز می‌کند. در حقیقت فرد شاکی که قصد شکایت ازفرد دیگری را دارد به این نهاد مراجعه می‌کند که بعد از تنظیم شکواییه مراحل رسیدگی مقدماتی شروع شود. وظیفه ی دادسرا حفظ حقوق عمومی و نظارت بر اجرای صحیح  قوانین و هم چنین تعقیب کیفری بزه کار می باشد.

آدرس دادسرای ناحیه ی 11، در تهران ،خیابان ولی عصر (عج) ،ضلع غربی میدان منیریه واقع شده است که دارای چهار شعبه بازپرسی، پنج شعبه ی دادیاری و سه شعبه ی اجرای احکام کیفری می باشد. شما می توانید جهت طرح شکایات خود به این نهاد و وکلای دادسرای ناحیه ی 11 مراجعه کنید.

با توجه به انتقادات و بازخوردهای منفی که به قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1378 وارد گردید، قانون گذار ما وادار به برنامه‌ریزی یک طرح دیگر جهت تعدیل موضع خود کرد. همان طور که در قانون جدید آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 آمده است که، حق حضور وکیل مدافع متهم، هم در مرحله ی مقدماتی (تحقیقات) و هم در مرحله تعقیب جرم و تحت نظر بودن متهم به شکل وسیع‌تر و ماهوی تر به رسمیت شناخته شده است.

بر اساس این قانون در مرحله ی تحقیقات مقدماتی ، حق حضور وکیل برای متهم برقرار شده است که این حق برای متهم باید قبل از آغاز و انجام تحقیقات توسط بازپرس مورد ابلاغ و تفهیم متهم قرار گیرد. در صورتی که متهم احضار شود ،حق به وجود آمده در برگه ی احضاریه قید می شود و به او ابلاغ خواهد شد. در این قسمت وکیل متهم باید حق اظهار مطالبی جهت کشف حقیقت و دفاع از موکل خود یا اجرای قانون را داشته باشد؛ البته به شرط این که اطلاع کافی از اتهام و دلایل آن داشته باشد. جالب است بدانید که حق حضور وکیل در مراحل تحت نظر توسط پلیس نیز به صورت خاص و جدا وجود دارد و می‌توان گفت که از جمله مهم ترین تغییرات موضع قانون گذار محدود کردن محدودیت های حضور وکیل در دادسرا ( تحقیقات مقدماتی) می باشد، که در این فرض، حق مطلق تصمیم گیری به مقام قضایی داده نمی شود و تصمیم گیری در این مسئله، قابل نظارت توسط مقام عالی تر وجود دارد.

به طوری که مقام دادسرایی که بر طبق قانون با حضور وکیل متهم مخالف باشد، باید اقدام به صدور قرار عدم دسترسی به پرونده دهد که امکان اعتراض به قرار در دادگاه به مدت سه روز وجود دارد. لازم به ذکر است که در قانون جدید نیز یک سری معایب وجود دارد. اما باتوجه به این که پرونده های کیفری به آبرو ، حیثیت ، جان و مال افراد مربوط می شوند، رسیدگی به آن ها دارای حساسیت بالا و بسیار مهم می باشد که نمی توان از نقش یک وکیل متخصص کیفری چشم‌پوشی نمود.

وکیل دادسرای ناحیه ی 11 شما را از تمامی ابعاد و مراحل امور، از طرح شکایت تا صدور حکم نهایی مطلع کرده و با بررسی و ارائه مستندات و مدارک موجود و هم چنین استفاده از تبحر و مهارت و تجربه ای که در این زمینه دارد می‌تواند به راحتی از حقوق و مطالبات موکل خود دفاع نموده و وسایل آرامش خاطر و روان موکل خود را فراهم آورد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *