تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه 13 + بهترین + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

رسیدگی به جرایم در مرحله ابتدایی و مقدماتی بر عهده ی  مرجع قضایی به نام دادسرا می باشد. در واقع بیشتر جرایم قبل از طرح در دادگاه در دادسرا رسیدگی خواهند شد. در دادسرا مقامات قضایی متنوعی مشغول به فعالیت اند. از قبیل:

1- دادستان

2- معاون دادستان

3-بازپرس

4- دادیار

5- کارمندان اداری

زمانی که جرمی اتفاق افتاد، در مرحله اول به دادسرا فرستاده می شود. وقتی که پرونده به دادسرا انتقال یافت، بازپرس و اگر بازپرس نبود؛ دادیار، وظیفه ی اقدام به تحقیق  و بررسی بر روی پرونده را دارد و باید محل وقوع جرم  و متهم را بازرسی کرده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نماید.

رأیی که دادسرا آن را صادر کند، را قرار می نامیم. در حالی که دادگاه کیفری بسته به نوع و شرایط پرونده، می تواند حکم یا قرار صادر کند .

قرار تأمین کیفری معمولاً بعد از تفهیم اتهام و زمانی که دلایل کافی درباره ی جرم و ارتکاب آن، به وسیله ی متهم وجود دارد؛ صادر می‌شود.

در این شرایط صدور قرار تأمین برای تضمین امکان دسترسی به متهم به عنوان یک وظیفه و تکلیف قانونی برای مرجع قضایی محسوب شده  است و در مقابل عدم صدورقرار از تخلفات مرجع قضایی خواهد بود.

چنانچه در بازجویی جرم به رسمیت شناخته نشد، یا در صورتی که جرم شناخته شد، متهم مرتکب آن نشده باشد، یا به هر دلیلی که متهم دیگر قابل تعقیب نباشد ، صدور قرار تأمین کیفری موضوعیت نخواهد داشت و در این قسمت ،تا زمان جمع آوری دلایل و مدارک و مستندات کافی، متهم بلا قید آزاد می‌شود. با توجه به این که صدور قرار تأمین برای فرد متهم کاملاً حیاتی و مهم و سرنوشت ساز محسوب می‌شود بنابراین استفاده از وکیل دادسرای ناحیه سیزده، با توجه به این که موضوع شکایت در صلاحیت این دادسرا باشد و قبول اعلام وکالت  وکیل انجام گرفته باشد، قطعاً باعث آرامش خاطر فرد متهم می شود و با توجه به این که وکیل دادسرا آگاهی کامل از تمامی قوانین کشور را دارد شما را در تمام مراحل دادرسی مشاوره و همراهی خواهد کرد.

طبق ماده 217 قانون آیین دادرسی کیفری، اصل بر صلاحیت بازپرس در صدور قرار تأمین می باشد.

بنابراین  دو استثناوجود خواهد داشت ،که در ادامه به آن می پردازیم.

1-زمانی که تحقیقات و صدور کیفرخواست مستقیماً در دادگاه صالح  طرح شده باشد و صدور قرار توسط قاضی رسیدگی‌کننده انجام شود.

2- زمانی که دادستان قراری که توسط بازپرس صادر شده است را مناسب نداند، بر طبق ماده ی 244 قانون آیین دادرسی کیفری، اگر پرونده در مرحله ی تحقیقات مقدماتی بود یا قبل از صدور کیفرخواست بود، تشدید یا تخفیف تأمین را از بازپرس درخواست کند و اگر پرونده در دادگاه مطرح شده باشد یا صدور کیفر خواست انجام گرفته باشد، دادستان توانایی درخواست تخفیف یا تشدید را از قاضی صادرکننده و رسیدگی کننده دارد. متهم هم می تواند تخفیف قرار تأمین را از دادگاه رسیدگی‌کننده، تقاضا نماید.

شما با داشتن یک وکیل دادسرای ناحیه ی 13 در کنار خود می توانید از تمام ابعاد و مراحل امور اگاه شده و با کمک وی به تمامی مطالبات و حقوق خود برسید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *