تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل سایبر تروریسم

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل سایبر تروریسم اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل سایبر تروریسم وکیل سایبر تروریسم

سایبر تروریسم:

ماده ۷۳۹ قانون مجازات اسلامی – تعزیرات: «هرکس به قصد خطر انداختن امنیت،آسایش و امنیت عمومی، اعمال مذکور در مواد (۷۳۶)، (۷۳۷) و (۷۳۸) این قانون را عليه سامانه های رایانه ای و مخابراتی که برای ارائه خدمات ضروری بکار می روند، از قبیل خدمات درمانی، آب، برق، گاز، مخابرات، حمل ونقل و بانکداری مرتکب شود، به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.»

شرح ماده :

١- یکی از اقسام تروریسم در حال حاضر، سایبر تروریسم است که در اصطلاح به مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده با اهداف سیاسی و غیر شخصی، علیه سامانه های رایانه ای و مخابراتی از طریق فضای مجازی اطلاق می شود که هدف این اقدامات نابودی یا وارد نمودن آسیب های جدی به این سامانه ها با داده های آنهاست. سایبر تروریسم از طریق هک نمودن، انتشار بد افزارها، ویروسها و تروجان ها انجام میشود. سایبر تروریسم می تواند از مصادیق جرایم مصرح در ماده ۷۳۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) باشد.

بهترین وکیل سایبر تروریسم بهترین وکیل سایبر تروریسم

 

۲- عنصر مادی این جرم، در واقع همان اعمال مذکور در مواد ۷۳۶ تا ۷۳۸ قانون تعزیرات است (اعمالی از قبیل حذف، تخریب، مختل، غیرقابل پردازش کردن، وارد کردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دستکاری، تخریب، مخفی کردن داده ها، تغییر گذر واژه یا رمزنگاری داده ها و سامانه ها)، با این تفاوت که در این ماده، این اعمال علیه سامانه های رایانه – ای و مخابراتی که برای ارائه خدمات ضروری بکار می روند (از قبیل خدمات درمانی، آب، برق، گاز، مخابرات، حمل ونقل و بانکداری ارتكاب می یابد.

وکیل تخصصی سایبر تروریسم وکیل تخصصی سایبر تروریسم

اما عنصر معنوی این جرم متفاوت با عنصر معنوی مواد ۷۳۶ تا ۷۳۸ قانون تعزیرات است چرا که سوءنیت عام آن، اراده عالمانه و عامدانه ی مرتکب در انجام این اعمال غیرقانونی علیه سامانه های رایانه ای و یا مخابراتی که برای ارائه خدمات ضروری بکار می روند، است سوءنیت خاص مرتكب همان قصد به خطر انداختن امنیت و آسایش عمومی می باشد. بنابراین این جرم مقید به نتیجه بوده و نتیجه ی آن به خطر افتادن امنیت و آسایش عمومی است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

شماره تلفن وکیل سایبر تروریسم شماره تلفن وکیل سایبر تروریسم

بدیهی است که اگر کسی بدون این قصد مرتکب این افعال شود موضوع از شمول این ماده خارج و مشمول مواد قبلی است .

۳- در این ماده واژه «امنیت» یکبار به صورت بسیط ویکبار دیگر به صورت ترکیب اضافی (امنیت عمومی) به کار رفته است و در ظاهر چنین به ذهن متبادر می کند که هم به خطر انداختن امنیت خصوصی و هم امنیت عمومی مشمول این ماده می شود؛ در حالی که با عنایت به ادامه ماده و مثال های ذکر شده، فقط به خطر انداختن امنیت عمومی مورد نظر مقنن بوده است و به خطر انداختن امنیت داده های افراد مشمول مواد قبلی این قانون می گردد. بنابراین ذکر واژه امنیت به صورت بسیط در ابتدای این ماده زائد به نظر می رسد.

بهترین وکیل سایبر تروریسم در تهرانبهترین وکیل سایبر تروریسم در تهران

۴- علت تشدید مجازات در این ماده، اهمیت موضوع آن است زیرا موضوع این ماده سامانه هایی است که جهت ارائه ی خدمات ضروری عمومی به کار گرفته می شوند و طبیعتا ایجاد اخلال یا غیر قابل دسترسی نمودن آنها سبب خلال در نظم عمومی و… می گردد. پس چنانچه اقدامات مذکور علیه سامانه هایی که خدمات ضروری غیر عمومی ارائه میدهند (مثل تجهیزات رایانه ای شرکتهای خصوصی تجاری) صورت پذیرفته باشد مشمول این ماده نخواهد شد

وکیل سایبر تروریسم وکیل سایبر تروریسم

چرا که به تصریح ماده و نیز از مثال های مذکور در آن، واضح است که مراد وسایل ارائه خدمات ضروری عمومی است. خدمات عمومی مورد نظر ماده اخير تمثیلی بوده و شامل تجهیزات انتقال داده شرکت مخابرات، سرورهای پیام رسانهای عمومی،… می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *