تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل از کارافتادگی+بیمه+مستمری+متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل ازکارافتادگی+بیمه+مستمری اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل ازکارافتادگی-بیمه+مستمری+متخصصوکیل ازکارافتادگی-بیمه+مستمری+متخصص

از کار افتادگی حالتی است که شخص بیمه شده به دلایلی مانند بیماری یا حادثه توانایی کارکردن را از دست داده باشد. شرایط ازکار افتادگی با بازنشستگی تفاوت دارد. شخصی که توانایی کارکردن خود را از دست داده، باید مورد حمایت قرار گیرد. این شخص تا زمانی که میتوانسته به جامعه و دولت خدمت کرده، اکنون در این وضعیت وظیفه جامعه و دولت است که از وی مراقبت کند. حمایت از افراد از کارافتاده امری ضروری و قابل اهمیت است. براساس بند 7 ماده 2 قانون تامین اجتماعی بیماری عبارت است از وضعیت غیرعادی بر جسم و روح شخص که نیازمند دریافت خدمات پزشکی باشد یا شرایطی که به دلیل آن شخص توانایی لازم برای  کارکردن را نداشته باشد. بند 8 این ماده حادثه را اتفاق غیر مترقبه‌ای دانسته که متاثر از عوامل خارجی در نتیجه عمل یا اتفاق ناگهانی رخ دهد و باعث ایجاد آسیب‌هایی بر جسم و روح بیمه شده شود. اگر شخص از کارافتاده در طول مدت فعالیت شغلی خود به سازمان تامین اجتماعی هرماهه و برای مدت معینی بیمه پرداخت کرده باشد، در زمان از کارافتادگی از سوی این سازمان مستمری دریافت می‌کند. برای مطالبه مستمری ازکارافتادگی در مراحل آغازین با وکیل متخصص ازکارافتادگی مشورت کنید.

افراد بسیاری از تفاوت میان بازنشستگی با ازکارافتادگی اطلاعات کافی ندارند. بازنشستگی حالتی است که شخص بیمه شده پس از کارکردن به مدت معین برای مثال 30 سال تقاضای بازنشستگی و دریافت مستمری بازنشستگی خود را مطرح میکند.  سازمان تامین اجتماعی نیز با بررسی سوابق کاری و بیمه شخص نسبت به این درخواست تصمیم‌گیری می‌کند. ممکن است متقاضی بازنشستگی در سلامتی کامل باشد اما به دلیل پایان یافتن مدت زمان کاری متقاضی بازنشستگی باشد. اما در ازکارافتادگی مسئله اصلی سوابق کاری شخص نیست و صدمه روحی یا جسمی که به فرد وارد شده، مانع از اشتغال شخص می‌شود و توانایی فعالیت شغلی شخص از بین می‌رود. به همین دلیل شخص آسیب دیده به کمک وکیل اداره کار و وکیل متخصص ازکارافتادگی  نسبت به مطالبه مستمری ازکارافتادگی اقدام می‌کنند.

قانون سازمان تامین اجتماعی از کار افتادگی را به دو نوع جزئی و کلی تقسیم بندی کرده است.

مطابق ماده 91 این قانون برای تشخیص از کارافتادگی و تعیین میزان آن اشخاص بیمه شده یا افراد خانواده آن‌ها، کمیسیون های بدوی یا تجدیدنظر پزشکی تشکیل می‌شوند. تشخیص از کار افتادگی در این کمیسیون ها نیز قابل اعتراض است. شخص معترض یا وکیل از کارافتادگی وی میتواند نسبت به تنظیم درخواست اعتراض اقدام نماید. کمیسیون پزشکی بدوی و تجدیدنظر متشکل‌اند از؛

الف) یک پزشک متخصص جراحی عمومی به عنوان رییس کمیسیون

ب)یک پزشک متخصص داخلی به عنوان عضو ثابت

ج)یک پزشک متخصص در مورد بیماری مطرح شده

د)مشاور با پیشنهاد اداره تامین اجتماعی

ح) منشی که وظیفه تنظیم و تایپ جلسات را دارد.

وکیل ازکارافتادگی-بیمه+مستمری+متخصصوکیل ازکارافتادگی-بیمه+مستمری+متخصص

 

مطابق ماده 70 قانون تامین اجتماعی، این سازمان در رابطه با اشخاص بیمه شده که طبق آسیب جسمی یا روحی آن‌ها با تشخیص پزشک از کار افتادگی غیر قابل درمان تشخیص داده شود، پس از دریافت درمانهایی برای توان بخشی و اعلام نتیجه توان بخشی، در صورتی که با تشخیص پزشکان کمیسیون پزشکی توانایی کارکردن را به صورت جزئی یا کلی از دست داده باشد، به صورت زیر رفتار خواهد کرد؛
الف) اگر درجه از کارافتادگی شخص بیمه شده و توانایی کارکردن وی شصت و شش درصد یا بیشتر باشد، از کارافتاده کلی محسوب می‌شود.

ب)هرگاه میزان کاهش توانایی شخص در کارکردن بین سی و سه درصد تا شصت و شش درصد باشد و ازکارافتادگی در نتیجه حادثه در محل و زمان اشتغال به کار باشد، شخص بیمه شده ازکارافتاده جزئی شناخته می‌شود.

ج)در صورتی که میزان کاهش توانایی کارکردن در شخص بیمه شده بین ده تا سی و سه درصد باشد و در نتیجه حادثه کار به وجود آمده باشد، مستحق دریافت غرامت نقص ایجاد شده است.

برای اثبات از کارافتادگی مدارک و شواهدی نیاز است که ثابت کند شخص به دلیل حادثه در محل و زمان کار دچار نقص و ازکارافتادگی شده است. درخواست ازکارافتادگی را با دریافت مشاوره حقوقی از وکیل مطالبه مستمری ازکارافتادگی به کمیسیون بدوی پزشکی ارائه کنید. پس از بررسی کمیسیون بدوی پزشکی و صدور رای، اعتراض به رای صادره از سوی شخص یا نماینده قانونی وی، وکیل ازکارافتادگی، در کمیسیون تجدیدنظر پزشکی مطرح می‌شود. میزان مستمری ازکارافتادگی با توجه به جزئی یا کلی بودن ازکارافتادگی متفاوت خواهد بود.

ماده 71 این قانون بیان میکند شخص بیمه شده‌ای که بر اثر بیماری یا حادثه‌ای در محل کار دچار از کارافتادگی کلی شود، بدون توجه به مدت زمان پرداخت بیمه مستمری ازکارافتادگی ناشی از کار را دریافت خواهد کرد.

تایید ازکارافتادگی کلی در کمیسیون پزشکی نیازمند مدارکی است که نشان دهد ازکارافتادگی شخص در نتیجه حادثه یا بیماری بر اثر اشتغال به کار ایجاد شده است. وکیل مطالبه مستمری ازکارافتادگی این مدارک را به کمیسیون پزشکی تقدیم میکند. و این کمیسیون پس از بررسی نسبت به برقراری مستمری برای شخص تصمیم گیری می‌کند. در این ماده شخص بیمه شده برای دریافت مستمری نیاز به پرداخت بیمه به مدت طولانی ندارد و همانطور که در ماده ذکر شده، بدون درنظر گرفتن مدت زمان پرداخت بیمه به بیمه شده مستمری ازکارافتادگی کلی تعلق می‌گیرد. تقدیم مدارک پزشکی و تنظیم صحیح درخواست دریافت مستمری برای تایید ازکارافتادگی کلی در این ماده توسط وکیل ازکارافتادگی تاثیر بسزایی در روند رسیدگی خواهد داشت. آراء صادره از کمیسیون های پزشکی در صورتی که در مهلت مقرر مورد اعتراض واقع نشوند، قطعی و لازم الاجرا هستند.

 

وکیل ازکارافتادگی-بیمه+مستمری+متخصصوکیل ازکارافتادگی-بیمه+مستمری+متخصص

میزان دریافتی مستمری شخص ازکارافتاده کلی به این صورت محاسبه می‌شود؛
یک سی و پنجم حقوق متوسط شخص بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه، به شرطی که مبلغ  به دست آمده از پنجاه درصد حقوق یا مزد ماهانه شخص کمتر نشود و از صددرصد مزد او نیز بیشتر نباشد.

در صورتی که این شخص افرادی را تحت تکلف خود داشته باشد، میزان دریافتی افزایش می‌یابد. مقدار این افزایش در ماده 72 بیان شده است.وکیل متخصص ازکارافتادگی برای افزایش دریافتی شخص ازکارافتاده و افراد تحت تکلف وی به ماده 72 استناد میکند و با ارائه اسناد این مسئله را به اطلاع سازمان تامین اجتماعی می‌رساند.

مستمری شخص بیمه شده‌ای که دچار ازکارافتادگی جزئی شده، به صورت زیر محاسبه و پرداخت خواهد شد؛

حاصل ضرب درصد ازکارافتادگی در مبلغ دریافتی ازکارافتادگی کلی که در ماده 70 محاسبه شده است.

شخص بیمه شده‌ای که به دلیل حادثه کاری بین ده تا سی و سه درصد توانایی کارکردن خود را از دست داده، مستحق دریافت غرامت نقض عضو است.

رای صادره از کمیسیون تجدید نظرپزشکی در دیوان عدالت اداری قابل اعتراض است. دیوان عدالت اداری وظیفه رسیدگی به شکایات و دادخواهی‌های اشخاص نسبت به تصمیم گیری‌ها و عملکرد مقامات و کارکنان سازمانها و ارگان های دولتی را بر عهده دارد.

مهلت ارائه دادخواست فرجام خواهی در این سازمان برای اشخاصی که در ایران اقامت دارند 3 ماه و برای اشخاصی که مقیم خارج از ایران هستند، 6 ماه است. بهترین وکیل ازکارافتادگی با درنظر گرفتن مهلت زمانی تعیین شده نسبت به تقدیم دادخواست فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری اقدام می‌کند. پس از گذشت مهلت مقرر دیگر امکان ارائه دادخواست تجدیدنظر وجود ندارد.

در این دادخواست هرنوع اعتراض به آراء صادره از کمیسیون پزشکی با ضمیمه مدارک پزشکی معتبر باید ارائه شود. قبل از تسلیم هرنوع دادخواستی به دیوان عدالت اداری باید تمامی شرایط و ضوابط قانونی برای مورد تایید قرارگرفتن درخواست در این سازمان، توسط شخص یا وکیل ازکارافتادگی وی مدنظر قرار گیرد. در مواردی ممکن است درخواست به دلیل اشتباهات غیر عمدی در تنظیم یا عدم ضمیمه مدارک لازم مورد قبول واقع نشود، رد درخواست نتایج جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

برای دریافت هرنوع اطلاعات حقوقی در زمینه ازکارافتادگی میتوانید با شماره تلفن هایی که در صفحه قابل مشاهده هستند، تماس بگیرید. بهترین وکلای ازکارافتادگی در مجموعه تهران وکیل پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند. مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای متخصص ازکارافتادگی از اتلاف وقت و هزینه ها می‌شود و از هرگونه اشتباه احتمالی در ارائه شکایت جلوگیری می‌کند.

ابتدا شعبه بدوی دیوان عدالت اداری پرونده را بررسی می‌کند و پس از انجام تحقیقات لازم رای را صادر می‌کند. اگر شخص یا وکیل ازکارافتادگی وی نسبت به رای صادره معترض باشند میتوانند به ترتیب در مهلت 20 روز و2 ماده برای اشخاصی که مقیم ایران هستند و افرادی که مقیم ایران نیستند، دادخواست تجدیدنظر را به شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری تقدیم کنند. شعب تجدیدنظر دیوان نیز پس از رسیدگی به صدور رای مقتضی مبادرت می‌ورزند. رای صادره از این شعبه قطعی و لازم الاجراست.

وکلای متخصص ازکارافتادگی در شعبات تهران و کرج موسسه تهران وکیل آماده همراهی اشخاص برای مطالبه و دریافت مستمری ازکارافتادگی، هستند. برای مشاوره رایگان با وکیل اداره کار از تجربیات و دانش حقوقی سرشار این موسسه بهره مند شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *