تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۵۱ یافت آباد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

جرم­های قابل گذشت جرایمی هستند که یا شخص متضرر می‌شود. شکایت شاکی از جمله شرایط اصلی این دسته از پرونده­های قضایی می­باشد و در زمان رسیدگی به پرونده­های شخصی که شاکی را متضرر می­داند، می‌تواند فرد مجرم را ببخشد. اما بخش شخص شاکی پرونده بسته می­شود و ممکن است این سوال برای شما قابل بحث باشد که چه عاملی باعث شده تا مراجع قضایی جرایم قابل گذشت را در کلانتری بررسی کند و یا اینکه دلیل اینکه جرایم قابل گذشت لازمه ایجاد پرونده نیستند چیست. غلبه جنبه خصوصی جرم بر جنبه عمومی باعث شده تا شخص شاکی در اثر وقوع جرم متضرر باشد و نفر اول در مورد تصمیم گیری در خصوص بخشش یا پیگیری شکایت کند. در هر کدام از این مراحل رسیدگی پرونده در کلانتری شماره ۱۵۱ واقع در یافت آباد شکایت شاکی رضایت خود را به دادگاه اعلام می­کند و دادگاه در همان زمان پرونده را متوقف می­کند و پرونده مختومه اعلام می­شود.

در چه صورتی شاکی پرونده پرونده را مختومه اعلام می­کند و مجرم را می­بخشد و در صورتی که به دلیل جمعی خصوصی حاکم بر جرم دادگاه عمومی این حق را به شاکی می­دهد که مجرم را ببخشد. در صورتی که بخش ششم جریان روند پیگیری پرونده متوقف و پرونده را مختومه اعلام کند؛ رضایت شخص شاکی شرایط ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. شاکی که قصد اعلام رضایت بر مبنای بخش شخصی جرم دارد؛ باید این خواسته را با بیانی شیوا و واضح اعلام کند و جمله بندی و سخنرانی شخص باید به گونه‌ای باشد که قصد گذشت کردن در کلام واضح باشد. شخصی که قصد بخشش دارد، باید به این نکته توجه کنند که بخشش مشروطه قابل قبول نیست. برخی از افراد با این تصور که در ازای بخشش از شخص مجری تقاضا دارند، گذشته از همه این موارد در صورتی که مجرم رضایت شفاهی از شاکی بگیرد و یا درخواستی را که می­گیرد، رسمی و یا غیر رسمی باشد، گذشت شفاهی می­توانند نوشته و به دادگاه ارائه شود. اما به صورت کتبی باشد و در دفاتر اسناد رسمی و یا در کلانتری بررسی شود بهتر و قابل استناد­تر می­باشد.

در صورتی که شاکی از مجرم که جرمی را قابل گذشت انجام داده، قاضی و دادگاه برای بخشش چنین پرونده‌هایی و زمان خاصی را مشخص نمی‌کند. اما شاکی خصوصی در هر کدام از این مراحل رسیدگی به پرونده چه در کلانتری و چه در دادگاه می­تواند بخشش خود را نسبت به مجرم اعلام کند.

در جرایم قابل گذشت امکان بخشش و یا حتی بعد از اعلام حکم نهایی نیز وجود دارد. اگر شاکی در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده رضایت خود را اعلام کند، پرونده در همان مرحله متوقف می­شود و پرونده در صورتی که در کلانتری باشد، مختومه اعلام می‌شود و حکمی برای او صادر نمی‌شود؛ حتی اگر رضایت نامه رسمی و یا غیر رسمی باشد.

پرونده­هایی که در کلانتری شماره ۱۵۱ بررسی می­شود در صورتی که مجرم تصمیم به بخشش و گذشته از این داشته باشد، می‌تواند مراحل بخشش خود را در همان کلانتری ارائه کند و پرونده در همان کلانتری مختومه اعلام می­شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *