تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکاپذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا

پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا به چه صورت است؟

در صورتی که عین مستأجره مشاع باشد و برخی از شرکا دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره را طرح نمایند دعوی قابلیت استماع را دارد و لزومی به طرح دعوی از ناحیه تمام شرکا نیست.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۳۲۰۰۱۷۱

تاریخ: ۱۳۹۲/۰۲/۱۵

رای شعبه ۳۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا

در این پرونده خواهانها ۱. (م.ن) ۲. (م.م.خ.) ۳. (ع.ن) با وکالت (ف.ع.) و (ف.ش.) به طرفیت ( ق.ص.) با وکالت (م.ن)دادخواستی به خواسته فسخ قرارداد اجاره و تخلیه مغازه به علت تغییر شغل جزو پلاک ثبتی۴۲۱/۳۳بخش ۱۱ تهران را از شغل سمساری به صرف قلیان فروشی درخواست نموده اند دادگاه ضمن استماع اظهارات طرفین و نیز انعکاس اظهارات طرفین و صرف نظر از اینکه صرف قلیان فروشی با جواز شغلی اجاره سمساری تغییر شغل محسوب است یا خیر با عنایت به وصول پاسخ استعلام ثبتی و اینکه خواهان ها مالک پلاک ثبتی منهای ۲ سهم از ۹ سهم از دو دانگ رقبه موصوف اند و مالکیت افراد دیگری از جمله (ع.ه.) و نیز وراث مرحوم (ک.م.ن.) به نام های (م.)(م.) ( ف.)( ش.)( ف) همگی (ن.) و ( ط.و.)از جمله مالکین عین محسوب می شوند و افراد اخیرالذکر به عنوان خواهان چنین ادعایی را مطرح نکرده اند مواجه با اشکالی قانونی بوده و قرار عدم استماع دعوی صادر و اعلام می گردد رأی صادره حضوری و ظرف مهلت بیست روز قابل تجدیدنظر است.

رئیس شعبه ۳۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران – ابراهیمی حور

پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکاپذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رای شعبه ۳۲ دادگاه تجديدنظر استان تهران درباره پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا

در خصوص تجدیدنظرخواهی (ف.ع.) به وکالت از آقایان (م.ن) و (ع.ن.) و (م.) (م.خ.) به طرفیت آقای (ق.ص.) نسبت به دادنامه شماره ۰۱۰۶۶ مورخ۲/۱۲/۹۱شعبه ۳۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن درخواست تجدیدنظر خواهان مبنی بر فسخ قرارداد اجاره و تخلیه مغازه به علت تغییر شغل منتهی به صدور قرار رد دعوی شده است. دادگاه با توجه به محتویات پرونده دادنامه تجدیدنظر خواسته مقتضی نقض می باشد چرا که خواهان ها مالک دو سهم از نه سهم از دو دانگ ملک مورد بحث بوده اند؛

پذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکاپذیرش دعوای فسخ اجاره و تخلیه عین مستأجره مشاع از برخی شرکا

بنابراین حق طرح دعوی نسبت به مایملک خود را دارا بوده و عدم طرح دعوی از سایر مالکین مانع رسیدگی به موضوع نبوده؛ لذا با پذیرش تجدیدنظرخواهی مستندا به ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته پرونده عینا جهت رسیدگی ماهیتی به دادگاه بدوی اعاده میشود. این رأی قطعی است.

رئیس شعبه ۳۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *