تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ابرام رأی بر پرداخت وجه التزام + وکیل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع ابرام رأی بر پرداخت وجه التزام + وکیل + تضمینی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 ابرام رأی بر پرداخت وجه التزام + وکیل + تضمینیابرام رأی بر پرداخت وجه التزام + وکیل + تضمینی

ابرام رأی بر پرداخت وجه التزام به چه صورت است؟

شماره رأی: ۲۶

تاریخ رأی: ۱۳۷۵/۱۰/۱۱

رای هیئت عمومی دیوان عالی کشور

در ساعت ۹ روز سه شنبه مورخ۱۳۷۵/۱۰/۱۱جلسه هیئت عمومی شعب حقوقی دیوان عالی کشور به ریاست حضرت آیت الله محمد محمدی گیلانی رئیس دیوان عالی کشور و با حضور جنابان آقایان قضات شعب دیوان عالی کشور و نماینده جناب آقای دادستان کل کشور تشکیل و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید رسمیت یافت.

رئیس: دادنامه شماره ۱۷۷-۱۳۷۵/۶/۲۴شعب پنجم دیوان عالی کشور به تصدی جناب آقای یوسف ایزدیان رئیس و جناب آقای سید مرتضی ابهری عضو معاون مطرح است. جناب آقای ابهری دادنامه شعبه را قرائت فرمایند.

خلاصه جریان پرونده

بدوأ در تاریخ ۷۲/۳/۱۷ تجدیدنظر خواندگان دادخواستی به خواسته مطالبه مبلغ یکصد و بیست میلیون ریال بیعانه و انجام تعهد مبنی بر پرداخت دو برابر بیعانه طبق بند۱ قولنامه مورخ ۶۲/۴/۲۸ و صدور قرار تأمین خواسته به طرفیت تجدیدنظر خواندگان به دادگاه های حقوقی یک تهران تقدیم داشته اند که به شعبه ۱۸ همان دادگاه ها ارجاع گردیده و به مساحت ۴/۲۱۱۲مترمربع جزء پلاکهای ۲۷۹۹ تا ۲۸۰۶ واقع در بخش ۳ تهران را در قبال اخذ مبلغ چهل میلیون ریال به عنوان بیعانه منتقل نموده و پس از فوت احد از فروشندگان و معرفی ورثه وی (خواندگان ردیف یک الی ۵) از حضور در دفترخانه امتناع با طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی قولنامه بیع تشخیص نشده و با ابطال دعوی و ابرام در شعبه پنجم دیوان عالی کشور خواندگان ملزم به استرداد بیعانه و دو برابر آن می باشند تقاضای رسیدگی و صدور حکم به استناد فتوکپی قولنامه وگواهی حصر وراثت و دادنامه های صادره، نموده اند و پیرو دادخواست لوایحی در توجیه خواسته تقدیم و با صدور قرار تأمین خواسته و تعیین وقت رسیدگی و دعوت از طرفین در جلسه دادرسی آقایان گلشن رضایی و حجتی حاضر و دفاعا اظهار داشته اند دلیل خواهان ها صرفا بند ۲ قولنامه استنادی است که باید کل شرایط و بندهای مندرج در قولنامه من جمله بند ۶ آن ملاک قرار گیرد و به مواردی که انجام معامله قهر و غیرارادی و بدون تقصیر موکلین موجب عدم تنظیم سند گردیده توجه ننموده اند؛

وکیل ابرام رأی بر پرداخت وجه التزام وکیل ابرام رأی بر پرداخت وجه التزام

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

مواردی که در آن انجام معامله قهر و غیرارادی و بدون تقصیر موکلین موجب عدم تنظیم سند گردیده چیست؟

اولا: طبق گواهی دفتر اسناد رسمی در موعد معین در دفترخانه برای تنظیم سند حاضر نشده اند که در این صورت موکلین از پرداخت خسارات معاف و کل بیعانه متعلق به آنها بوده؛

ثانيا: طبق بند ۷ قولنامه اخذ جواز از وزارت مسکن در زمان و تاریخ انجام معامله از شرایط لازم بوده که تا آخر سال ۶۲ انجام نداده اند و خارج از موعد مقرر در تاریخ ۶۳/۳/۱۵ اخذ گردیده؛

ثالثا: مدارک مورد نیاز ارائه نشده و در بند ۶ قید نموده اند چنانچه به دلایل و نیز قوانین مملکتی فروشندگان نتوانند مورد معامله را انجام دهند قولنامه منفسخ می شود و ملک در تاریخ تنظیم سند و حتی تا تاریخ ۶۷/۲/۲۵ در توقیف وزارت اطلاعات بوده و پایان کار به لحاظ اضافه به ماقبل از تاریخ مقرر حاضر نشده و وکیل مرقوم چنین نتیجه گرفته با ترتیب فوق هیچ گونه انصرافی از طرف موکلین صورت نگرفته، قول نامه فسخ و ضمانت اجرایی آن عملا مشمول بند ۶ است.

وکیل متخصص ابرام رأی بر پرداخت وجه التزاموکیل متخصص ابرام رأی بر پرداخت وجه التزام

دادگاه با استماع اظهارات طرفین و ملاحظه دلایل ابرازی و اخذ توضیح از خواندگان در خصوص قبض شماره ۳۰۵۱۰۰- ۶۷/۲/۲۵و اعلام ختم دادرسی به شرح دادنامه شماره ۳۴۹-۷۳/۵/۲۴:

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *