تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدرالزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر

الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر به چه دلیل می باشد

ماده ۲۲- در اجرای اصل ۳۵ قانون اساسی و رأی وحدت رویه شماره ۱۵_۲۸/۶/۱۳۶۳ هیئت عمومی دیوان عالی کشور و نیز ماده واحده مصوب ۱۱/۷/۱۳۷۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام، دادگاه مکلف است، در کلیه جرائم مقيده در قانون که مجازات آنها حبس ابد یا اعدام است:

الف)بدوا به متهم ابلاغ تا نسبت به تعیین وکیل برای دفاع از خود اقدام نماید؛

ب)در صورت عجز متهم از تعیین وکیل نسبت به تعیین وکیل تسخیری اقدام گردد.

الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدرالزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر

تبصره ۱- حضور وکلای تعیینی یا تسخیری، حداقل در یک جلسه دادرسی الزامی است. به علاوه باید قبل از محاکمه، فرصت لازم جهت مطالعه پرونده و تهیه لایحه دفاعیه در اختیار وکیل مدافع قرار گیرد.

تبصره ۲- در سایر موارد، در صورت درخواست متهم، دادگاه مکلف به تعیین وکیل تسخیری است.

تبصره ۳- تعیین یک وکیل تسخیری، برای دو یا چند متهم در یک پرونده، به لحاظ تعارض دفاع از موکلین ممنوع است.

تبصره ۴- به منظور حفظ امنیت منابع و مخبرين، هویت آنان صرفا در اختیار قاضی رسیدگی کننده به پرونده قرار خواهد گرفت.

تبصره ۵- متخلف از موارد فوق، تحت تعقیب انتظامی قرار می گیرد.

ماده ۲۳- کلیه پرونده هایی که منتهی به صدور حکم اعدام می گردد، پس از تکمیل فرم های رایانه ای، برگ شماری و لاک و مهر شده، توسط دادگاه صادر کننده رأي در اجرای ماده ۳۲ قانون به دبیرخانه دادستانی کل کشور ارسال می شود.

الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدرالزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر

ماده ۲۴- هرگاه حکم اعدام، مورد تأیید ریاست دیوان عالی کشور با دادستان کل کشور قرار گیرد، پرونده جهت اجرا به دادگاه صادر کننده رأي اعاده می گردد.

تبصره – اجرای حکم دادگاه، مکلف است، پس از اجرای حکم اعدام، بلافاصله مراتب را به انضمام فرم تکمیل شده مشخصات محكوم عليه به دادستانی کل کشور و ستاد ارسال و اعلام نماید.

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر و بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدرالزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر

ماده ۲۵- در فرض عدم تأیید حکم اعدام و نقض رأی صادره، پرونده به دادگاه صادر کننده حکم اعاده تا در صورت تبعیت از رأی مرجع عالی، با تجدید دادرسی و رسیدگی مجدد، حکم مقتضی به جز اعدام صادر نماید.

تبصره ۱- چنانچه دادگاه صادر کننده حکم، به عقیده خود باقی باشد پرونده را با نظر مستدل جهت ارجاع به شعبه دیگر، نزد ریاست شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال می نماید (در صورت عدم استقرار شعبه هم عرض در حوزه قضائی، پرونده به نزدیک ترین دادگاه محل ارجاع می شود) دادگاه مرجوع الیه می تواند حکم مقتضی غیر اعدام صادر نماید و چنانچه به رأی منقوض اصرار ورزد و عقیده بر اعدام داشته باشد، پرونده را بدون انشاء رأی مستدلا به دادستانی کل کشور عودت می دهد.

الزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدرالزام داشتن وکیل برای جرایم مواد مخدر

هریک از دو مقام مندرج در ماده ۳۲ قانون در صورت قبول استدلال دادگاه ثانوی، ضمن تأیید نظر، پرونده را جهت انشاء رأی به دادگاه عودت می دهند. در غیر این صورت رأسا نسبت به انشاء حكم اقدام به شعبه خاص جهت رسیدگی و صدور حکم ارسال می نمایند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *