تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دعوای تنفيذ فسخ قرارداد + وکیل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع دعوای تنفيذ فسخ قرارداد + وکیل + تضمینی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

دعوای تنفيذ فسخ قرارداد + وکیل + تضمینیدعوای تنفيذ فسخ قرارداد + وکیل + تضمینی

دعوای تنفيذ فسخ قرارداد به چه صورت است؟

در دعوای تنفيذ فسخ معامله، خواهان باید ابتدائا نسبت به اعلام اراده خود نسبت به فسخ معامله اقدام نموده باشد و سپس تنفیذ آن را از دادگاه درخواست کند.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۵۰۰۱۴۰۰

تاریخ: ۱۳۹۱/۱۰/۱۰

رای شعبه ۱۹۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره دعوای تنفيذ فسخ قرارداد

در خصوص دعوای خواهان (الف.س.) به طرفیت خواندگان (الف.م.) و (الف. گ.) به خواسته فسخ قرارداد خرید یک دستگاه اتومبیل به شماره انتظامی… به دلیل معیوب بودن بیع (تخلف از وصف) مطالبه ثمن به میزان ۱۶۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و کلیه خسارات قانونی. دادگاه با ملاحظه دادخواست تقدیمی و منضمات آن، نظر به اینکه مراتب فسخ می بایست در ابتدا به خواندگان ابلاغ و پس از آن، نسبت به تنفيذ فسخ معامله اقدام به طرح دعوی می نمود، لذا به لحاظ عدم جری تشریفات قانونی دعوای خواهان فعلا قابلیت استماع نداشته و مستندا به ماده ۴ قانون آیین دادرسی مدنی قرار رد دعوای خواهان صادر و اعلام می گردد. رأی صادره حضوری محسوب و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه محترم تجدیدنظر استان است.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

دعوای تنفيذ فسخ قرارداددعوای تنفيذ فسخ قرارداد

دادرس شعبه ۱۹۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران – عالمی

رای شعبه ۴۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره دعوای تنفيذ فسخ قرارداد

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای (الف.س.) به طرفیت آقایان ۱، (الف. م.) ۲. (الف‌.گ.) نسبت به دادنامه شماره ۹۱۰۶۲۴ مورخ۹۱/۸/۲صادره از شعبه ۱۹۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن قرار رد دعوای فسخ قرارداد خرید یک دستگاه اتومبیل به شماره انتظامی ..به دلیل معیوب بودن و تخلف از وصف) به لحاظ اینکه ابتدا مراتب فسخ به خواندگان ابلاغ نشده، صادر گردیده است. اکنون با بررسی محتویات پرونده، نظر به اینکه فسخ از ایقاعات است که با تحقق شرط، مشروط له اقدام به فسخ می نماید و در صورت اختلاف دادگاه آن را بررسی و تنفيذ با رد مینماید؛

بهترین وکیل تضمینی دعوای تنفيذ فسخ قراردادبهترین وکیل تضمینی دعوای تنفيذ فسخ قرارداد

اما در اراده طرفین قرارداد دخالتی ندارد؛ بنابراین رأی تجدیدنظر خواسته صحیح و منطبق با مقررات قانونی است و ادعای تجدیدنظرخواه مبنی بر اینکه خواندگان فاقد آدرس بودند تا بتوانند فسخ را طی اظهارنامه اعلام نمایند صحیح و وارد نیست؛ زیرا مراتب فسخ را باید به نشانی مندرج در قرارداد برای فروشنده ارسال و اعلام می نمودند؛ لذا دادگاه تجدیدنظرخواهی را وارد ندانسته و به استناد ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی مدنی قرار معترض عنه تأیید می گردد. رأی صادره قطعی است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *