تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ + وکیل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ + وکیل + تضمینی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ + وکیل + تضمینیدعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ + وکیل + تضمینی

دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ به چه صورت است؟

تا زمانی که خیار فسخ اعمال نشود تقاضای تنفيذ فسخ از سوی دادگاه وجاهت قانونی ندارد. صاحب حق فسخ باید ابتدا حق خود را اعمال کند و سپس برای تنفيذ فسخ و آثار ناشی از آن به دادگاه مراجعه نماید.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۷۰۱۰۱۳۷۷

تاریخ: ۱۳۹۱/۱۱/۲۵

رای شعبه ۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران

در خصوص واخواهی شرکت تعاون مسکن (الف) و شرکت تعاون مسکن (د.)به طرفیت (الف) نسبت به دادنامه شماره ۱۰۴۹- ۸۵/۱۲/۷صادره از شعبه هشتم دادگاه حقوقی تهران مرتبط با پرونده کلاسه ۸۸۹/۸۵ نظر به اینکه حسب بررسی اوراق و محتویات پرونده خاصه اجاره نامه تنظیمی شق ۷ که آمده است: «… مستأجر متعهد است اجاره بها و کلیه بدهی مربوط به این سند را در سررسید مقرر پرداخت نماید. در صورت تأخیر در پرداخت هریک از اقساط بیش از دو ماه از تاریخ سررسید حق فسخ مورد اجاره برای موجر ایجاد خواهد شد، در این صورت چنانچه مستأجر مال الاجاره را قبلا پرداخته باشد از زمان خلع يد نسبت به سنواتی که از مدت اجاره باقی مانده محاسبه و به وی رد خواهد شد…» و نیز توجها به گواهی نامه ای عدم پرداخت چک های موضوع مال الاجاره تعیین به شرح مضبوط در پرونده که جملگی حاکی از فراهم بودن موجبات شرط فسخ قراردادی موصوف بوده و است و از طرفی تاکنون واخواه علی رغم ارسال لوایح دفاعيه عدیده ای ایراد و اعتراض متقن و مدللی که موجبات فسخ، اضمحلال و تخدیش ارکان و اساس رأی غیابی موصوف را ایجاب نماید، به عمل نیاورده است. لهذا باوصف مراتب فوق دادگاه ضمن رد واخواهی نامبرده فوق به ابرام و استواری دادنامه صدرالذكر اظهارنظر مینماید. رأی صادره، ظرف بیست روز پس از رؤیت قابل تجدیدنظرخواهی است.

رئیس شعبه ۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران – میردیلمی

بهترین وکیل دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ بهترین وکیل دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رای شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

شرکتهای تعاونی مسکن (د.) و (الف) با وکالت آقای (ن. ک.) از دادنامه شماره ۱۲۳۴ مورخ ۸۹/۱۱/۲۴ شعبه هشتم محاکم عمومی حقوقی تهران تجدیدنظرخواهی کرده است به موجب دادنامه مرقوم که در مقام واخواهی از دادنامه شماره ۱۰۴۹ مورخ۸۵/۱۲/۷ همان شعبه صادر گردیده، دعوای تولیت (الف) دایر بر فسخ اجاره نامه مورخ۸۴/۸/۲۹ صدور حکم تخلیه ید شرکت های مرقوم اجابت شده است. اینک دادگاه از توجه به مستندات پیوست دادخواست اولیه تولیت (الف) ملاحظه می کند که مطابق ماده ۷ قرارداد مستند متفق عليه متداعیین مستأجرين (شرکتهای تعاونی مذکور) متعهد بوده اند که تمامی بدهی های توافق شده را در موعد مقرر پرداخت کنند و در صورت تخلف، حق فسخ به موجر داده شده است (ماده ۱۲ همان قرارداد) به حکایت سایر مستندات پیوست دادخواست تولیت (الف) که مؤید آن مندرجات ستون تعیین خواسته دادخواست است موجر مرقوم از حق خود استفاده نکرده و آن را انشاء نکرده است

وکیل تضمینی دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخوکیل تضمینی دعوای فسخ عقد به لحاظ تحقق شرط فسخ

و تا زمانی که حق فسخ اعمال نشود تقاضای صدور حکم فسخ که صحیح آن تنفيذ فسخ به عمل آمده است از دادگاه فاقد وجاهت قانونی است. مستندا به بند «ج» ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی ضمن پذیرش تجدیدنظر تجدیدنظرخواهی و نقض دادنامه مرقوم مستندا به ماده ۳۵۸ همان قانون قرار رد دعوی تولیت ( الف) صادر و اعلام می گردد. این رأی قطعی است.

مستشاران شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *