تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دعوای فسخ قرارداد + وکیل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع دعوای فسخ قرارداد + وکیل + تضمینی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 دعوای فسخ قرارداد + وکیل + تضمینیدعوای فسخ قرارداد + وکیل + تضمینی

دعوای فسخ قرارداد به چه صورت است؟

درخواست فسخ قرارداد (مبایعه نامه) از مصادیق دعوا و قرارداد از حقوق صاحب حق فسخ است و محاکم دادگستری در صورت اعلام فسخ و تحقق آن و درخواست تنفیذ آن، صحت با عدم صحت فسخ را بررسی و اظهارنظر می کنند.

رای شعبه ۲۱۹ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره دعوای فسخ قرارداد

در خصوص دعوی آقایان (ع.ن)و (ه.م.) وکلای دادگستری به وکالت از آقای (الف.م.) به طرفیت آقای (ص، ک.) به خواسته حکم به فسخ مبایعه نامه شماره ۴۵۲۰۹۸۸ مورخ ۱۸/۶/۱۳۹۱و ضرر و زیان ناشی از عدم اجرای تعهد، به انضمام خسارات قانونی به میزان هفتصد میلیون ریال، دادگاه با صرف نظر از پاسخ وکیل خوانده به شرح لایحه ثبت شده به شماره ۲۷۳۶ -۱۱/۱۰/۱۳۹۱ و جلسه رسیدگی مورخ ۱۱/۱۰/۱۳۹۱ ، نظر به اینکه درخواست فسخ مبایعه نامه از مصادیق دعوا و امور حسبی نیست؛ چرا که فسخ قرارداد از حقوق صاحب حق فسخ به شرح قرارداد فی مابین است. محاکم دادگستری در صورت اعلام فسخ و تحقق آن و درخواست تنفيذ آن، صحت یا عدم صحت فسخ را بررسی و اظهارنظر می نمایند؛ لذا مستند به مواد یک و دو از قانون آیین دادرسی مدنی، قرار رد دعوا که برابر قانون اقامه نشده، صادر و اعلام می گردد. این رأی ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه ۲۱۹ دادگاه عمومی حقوقی تهران – ابراهیمی

بهترین وکیل دعوای فسخ قرارداد بهترین وکیل دعوای فسخ قرارداد

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رای شعبه 46 دادگاه تجديدنظر استان تهران درباره دعوای فسخ قرارداد

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای (الف.م.) به طرفیت آقای (ص. ک.)با وکالت آقای (د.ن) نسبت به دادنامه شماره ۴۰۰۰۱۸ مورخ۲۱/۱/۹۲صادره از شعبه ۲۱۹ دادگاه عمومی حقوقی تهران که متعاقب دادنامه شماره ۴۰۰۷۶۲ مورخ۱۲/۱۰/۹۱صادر گردیده و به موجب آن در مورد خواسته تجدیدنظرخواه مبنی بر فسخ مبایعه نامه شماره ۴۵۲۰۹۸۸ مورخ۱۸/۶/۹۱با این استدلال که (فسخ مبایعه نامه از مصادیق دعوا و امور حسابی نیست؛ چرا که فسخ قرارداد از حقوق صاحب حق فسخ به شرح قرارداد في مابین است و محاکم در صورت اعلام فسخ و تحقق آن و درخواست تنفيذ آن، صحت یا عدم صحت فسخ را بررسی و اظهار نظر می نماید.) قرار رد دعوی صادر گردیده است.

وکیل تضمینی دعوای فسخ قرارداد وکیل تضمینی دعوای فسخ قرارداد

دادگاه با بررسی محتویات پرونده و استدلال در دادنامه مزبوره نظر به اینکه دلایل ابرازی تجدیدنظرخواه، به نحوی نیست که به اساس و ارکان آن خدشه وارد نماید و تجدیدنظرخواهی منطبق با هیچ یک از شقوق مندرج در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی نمی باشد، بارد تجدیدنظرخواهی و مستندا به قسمت اول ماده ۳۵۳ همان قانون، رأی به تأیید دادنامه تجدیدنظرخواسته صادر و اعلام می نماید. در مورد خواسته دیگر، تجدیدنظرخواه مبنی بر ضرر و زیان ناشی از عدم اجرای تعهد، به لحاظ اینکه دادگاه محترم بدوی در این خصوص اظهارنظری ننموده، این شعبه مواجه با هیچ گونه تکلیف قانونی در این مورد نمی باشد. رأی صادره قطعی است.

مستشاران شعبه ۴۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

میریحیی پور- شعبانلو

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *