تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

لزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قرارداد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع لزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قرارداد اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

لزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قراردادلزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قرارداد

لزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قرارداد به چه صورت است؟

پرسش: شخصی منزل خودش را به دیگری می فروشد و مقداری از ثمن معامله را دریافت می کند و در پایان قرارداد قید می کند این بیع نامه در صورتی صحت دارد که بانک اعلام نماید سند همان خانه قابل فک رهن می باشد در غیر این صورت این مبایعه نامه اثری ندارد قبل از وصول پاسخ بانک طرفین حاضر به فسخ معامله می شوند؛ ولی خریدار به فروشنده می گوید در صورتی فسخ می کند که مبلغ یک میلیون تومان به او بدهد و فروشنده به تصور این که قیمت ها افزایش یافته راضی به فسخ می شود و این مبلغ یک میلیون تومان را می دهد. ۱۰ روز بعد نامه از بانک واصل می شود که سند این خانه قابل فک رهن نیست. فروشنده با توجه به نامه اخیر بانک به دادگاه دادخواستی می دهد که خریدار مستحق آن نبوده از من یک میلیون تومان دریافت کرده و تقاضای مطالبه آن را داشته. آیا خواسته خواهان صحیح است یا خیر؟

نظر به اینکه طرفین نسبت به فسخ قرارداد منعقده به ترتیبی که در آن مقررشده موافقت نموده اند و این توافق حاکم بر قرارداد منعقده می باشد؛ فلذا استرداد وجه پرداختی از سوی فروشنده فاقد وجاهت قانونی است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

لزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قراردادلزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قرارداد

آیا اثر شرط وجه التزام بستگی به قصد و اراده طرفین دارد؟

پرسش: چنانچه در قرارداد عقد بیع بین طرفین بدین صورت درج شود که: «چنانچه هریک از طرفین معامله از انجام معامله پشیمان شود و یا خودداری نماید باید مبلغ بیست میلیون ریال به طرف دیگر بپردازد»

اولا: ماهیت حقوقی این عبارت چیست؟

ثانيا: آیا به اعتبار این عبارت طرفین حق امتناع از فسخ معامله را خواهند داشت؟

ثالثا: این عبارت تا چه زمانی معتبر خواهد بود؟

۱. ماهیت حقوقی عبارت مذکور در قرارداد بیع، شرط ضمن عقد است.

لزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قراردادلزوم پایبندی طرفین به توافق قبلی در خصوص فسخ قرارداد

۲. در مواردی که در قرارداد بیع درج شود که پشیمان هریک از طرفین معامله مستلزم پرداخت وجهی به طرف دیگر باشد، چنانچه برای دادگاه محرز شود که قصد طرفین از ذکر واژه پشیمانی صرفأ دریافت وجه التزام است، باید ضمن فسخ عقد بیع، طبق شرط عمل شود؛ ولی چنانچه احراز شود این شرط برای تحکم عقد بیع است، این امر خللی به عقد بیع وارد نمی سازد.

3.ایجاد حق فسخ در صورت احراز شرط صفت در قرارداد و تخلف از آن در مورد معامله

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *