تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن + وکیل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن + وکیل + تضمینی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن + وکیل + تضمینینحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن + وکیل + تضمینی

نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن به چه صورت است؟

در فسخ قرارداد، دادگاه حق دخالت و ورود در اراده متعاملین را ندارد و خود متعاقدین باید به وسیله اظهارنامه یا طریق دیگری فسخ را اعمال کرده و تأیید آن را از دادگاه درخواست کنند.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۲۹۰۰۶۹۴

تاریخ:۱۳۹۲/۰۶/۱۹

رای شعبه ۱۲۶ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن

در خصوص دعوی آقای (م.ش.) فرزند (ح.) به طرفیت آقای (م.س.) فرزند (ص) به خواسته فسخ قرارداد اجاره به دلیل عدم انجام شرط دادرسی و خسارت تاخیر تادیه به استناد قرارداد اجاره به این شرح که موجر به موجب شروط قرارداد تعهد به انجام تعمیرات عین مستأجره نموده و با توجه به انقضای مهلت و عدم انجام آن موجبات فسخ قرارداد فراهم گردیده خوانده در مقام دفاع اظهار داشته که خواهان تشریفات فسخ را به عمل نیاورده و موجبی نیز برای تعمیر وجود نداشته دادگاه نظر به اینکه فسخ به فعل و قول واقع می گردد و خواهان با تخلیه عین مستأجره و تحویل کلی به شورای حل اختلاف اداره انشائی خود بر فسخ را اعمال نموده و خوانده نیز متعهد به انجام تعمیرات بوده لذا دعوی را وارد دانسته به استناد ماده ۲۳۹ قانون مدنی، ۵۱۵ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی حکم به تأیید فسخ و محکومیت خوانده به استرداد مبلغ ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ریال به انضمام خسارت دادرسی در حق خواهان را صادر و نسبت به خسارت تأخیر تأدیه نظر به فراهم نبودن شرایط ماده ۵۲۲ این قانون قرار رد آن را صادر و اعلام می دارد. رأی حضوری و ظرف مهلت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران است

شعبه ۱۲۶ دادگاه عمومی حقوقی تهران

بهترین وکیل نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن بهترین وکیل نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رای شعبه ۲۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن

در خصوص تجدیدنظرخواهی (م.س.) به طرفیت (م.ش.) نسبت به دادنامه شماره ۳۱ مورخ ۱۷/۱/۹۲صادره از شعبه ۱۲۶ دادگاه عمومی تهران که به موجب آن حکم به تأیید فسخ و استرداد مبلغ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ریال و خسارات دادرسی صادر گردیده است نظر به اینکه در دعوی فسخ دادگاه حق ورود به اراده متعاقدین را نداشته مگر اینکه اراده متعاقدين به وسیله اظهارنامه یا طریق دیگری محقق شده باشد در این صورت تأیید فسخ مجرای قانونی خواهد بود و چون استدلال دادگاه بر فسخ قرارداد اجاره خارج از اراده متعاقدین بوده و به صورت اشتباهی تأیید فسخ گردیده و همچنین تقدم درخواست تأیید فسخ و قطعیت آن مطالبه استرداد ودیعه فاقد مبنای قانونی است؛

وکیل تضمینی نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن وکیل تضمینی نحوه فسخ قرارداد و تنفیذ آن

بنابراین اعتراض معترض با مدلول ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی قابل انطباق می باشد؛ فلذا در اجرای ماده ۳۵۸ قانون مارالذکر ضمن نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته با توجه به مطالب فوق الذکر قرار رد دعوی خواهان اصلی صادر و اعلام می گردد.

رئیس شعبه ۲۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه

حسینی – احمدی

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *